וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שחלה, טראמפ לא מתייחס לקורונה ברצינות

הנשיא האמריקני ניסה לשדר עסקים רגיל אף שהוא מאושפז בגלל קורונה, אז הוא יצא לסיבוב באוטו עם מאבטחיו מהשירות החשאי. האם למרות המסיכה הוא סיכן את חייהם?

בווידאו: טראמפ יצא מהבידוד בבית החולים כדי להודות לתומכיו/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אובחן בשישי האחרון כחולה קורונה, ומאז הוא לא מפסיק לייצר כותרות. ראשית, אנשים הרימו גבה משום שקיבל מיד אחרי האבחון טיפול ניסיוני ולא מאושר נגד הנגיף, לאחר מכן התברר כי הוא הסתיר את עובדת מחלתו עד לבדיקה שנייה, ואף ביקש מיועציו בבית הלבן לא לחשוף שנדבקו בנגיף. וכעת, מומחים רפואיים חוששים שבשל החלטה פוליטית לא ברורה ולא אחראית, הוא סיכן את בריאותם של מאבטחיו מהשירות החשאי, והציב - שוב - דוגמא אישית לא אחראית לציבור האמריקני.

טראמפ יצא הלילה מבית החולים הצבאי ע"ש וולטר ריד, שבו הוא מאושפז בבידוד, כדי להודות ולנופף לתומכיו שהמתינו מחוץ לבית החולים. הוא יצא עם שיירת כלי הרכב הנשיאותית לזמן קצר מתחום בית החולים, ושב אליו כעבור זמן קצר. הוא אמנם היה עם מסיכה במהלך נסיעת הראווה הזו, אבל הוא גם היה באוטו סגור ולא מאוורר עם מאבטחיו מהשירות החשאי.

דובר הבית הלבן ג'אד דיר אמר כי הנסיעה הזו "אושרה על ידי הצוות הרפואי כבטוחה", וציין כי ננקטו אמצעי זהירות נאותים בנסיעה הזו כדי "להגן על הנשיא וכל התומכים בו, כולל ציוד מגן אישי". אולם מומחים רפואיים מטילים ספק בכך, ומדגישים כי הנסיעה הזו עומדת בניגוד להנחיות הבריאות בכל העולם הדורשות מכל מי שאובחן עם קורונה להישאר בבידוד מוחלט.

תומכיו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מחוץ למרכז הרפואי הצבאי וולטר ריד בבת'סדה, מרילנד, ארה"ב 4 באוקטובר 2020. רויטרס
תומכיו של נשיא ארה"ב מחוץ למרכז הרפואי וולטר ריד/רויטרס

"רכב השטח הנשיאותי אינו רק חסין כדורים, אלא אטום הרמטית מפני התקפה כימית. הסיכון להעברת Covid-19 בתוכו הוא הגבוה ביותר שיש, להוציא במהלך פרוצדורות רפואיות", צייץ ד"ר ג'יימס פיליפס, רופא באותו בית חולים בו הנשיא מטופל. לדבריו, מאבטחי הנשיא נמצאים כעת בסיכון לחלות, ויהיה עליהם להיות בבידוד במשך 14 יום. "הם עלולים לחלות, הם עלולים למות, והכל בשביל תיאטרון פוליטי", הוסיף.

האמירה הזו מבוססת היטב, שכן בשלב הזה של המגיפה כבר ברור שהסכנה הגדולה ביותר להידבקות נמצאת בחללים סגורים ולא מאווררים. מדענים הצליחו לבודד נגיפי קורונה חיים מטיפות זעירות הנישאות באוויר (המכונות אירוסולים) במרחק של עד 16 מטרים מחולה קורונה מאושפז, אז על אחת כמה וכמה במכונית סגורה הרמטית. בכל כתבת בריאות שפורסמה לאחרונה, גם כאן אצלנו, ההמלצה הראשונה לאנשים הנמצאים בחלל סגור, גם מכונית, היא לפתוח חלון. זה לא קרה בנסיעה הזו.

"למדתי הרבה על הנגיף"

"זה היה מסע מאוד מעניין. למדתי הרבה על הנגיף", אמר טראמפ לאחר הנסיעה הזו, בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות. "למדתי עליו באמת, למדתי ממש כמו ללכת לבית הספר. היום אני באמת מבין את זה", הוסיף.

אולם, כאמור, מומחים חוששים שטראמפ עדיין לא מתייחס לנגיף מספיק ברצינות, לאור העובדה שהוא מרגיש שהוא יכול לצאת מחדרו המבודד לסיבוב בין תומכיו. החשש הזה מבוסס על המון מקרים אחרים בהם טראמפ התייחס לקורונה בביטול, קידם טיפולים לא מבוססים ונתן דוגמא אישית גרועה מאוד לציבור האמריקני כאשר במשך חודשים סירב לעטות מסיכות וקיים מפגשים צפופים בחללים סגורים בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully