וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומיקרון יש סימן היכר מוזר שמופיע רק בלילה

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 8:18

האומיקרון אומנם חדש יחסית בעולם, אבל רופאים כבר מצליחים לזהות כמה סימנים ברורים שלו. אחד מהתסמינים האלה מתרחש באופן מוזר רק בלילה

בווידאו: צוות הטיפול במגיפות מסביר את המלצתו לחיסון רביעי/צילום: לע"מ

וריאנט האומיקרון מספק לא מעט סיבות לדאגה בשבועות האחרונים. כעת, רופאים ברחבי העולם מדווחים כי הגרסה החדשה גורמת לאנשים לחוות סימפטום מוזר, שמתרחש רק בלילה. הרופא הבריטי ד"ר אמיר חאן, שעובד עם שירות הבריאות הלאומי של בריטניה, תיאר לאחרונה סימפטום שיכול להיות ייחודי עבור וריאנט האומיקרון בהשוואה לזנים אחרים של קורונה (או וירוסים אחרים), והוא - הזעה בשעות הלילה.

לדברי ד"ר חאן, הסימפטומים המעידים על הידבקות באומיקרון הם גרון כואב, כאבי שרירים קלים, עייפות קיצונית, שיעול יבש והזעות לילה. הוא ציין שהזעות הלילה שהמטופלים שלו דיווחו עליהן היו מהסוג שיגרום לאדם "לקום ולהחליף בגדים".

זו לא תהיה הפעם הראשונה שמומחים ראו הזעה מרובה בלילה בקרב חולי קורונה. החודש, קבוצת חוקרים מדרום אפריקה ציינה גם היא כי 114 אנשים מ-212 המשתתפים במחקר דיווחו על "הזעה מרובה" בעוד ש-102 מהם דיווחו שחוו "הזעות לילה" תוך כדי מאבק בנגיף. החוקרים במקרה הזה לא התמקדו בשאלה מה גורם למטופלים לחוות הזעות לילה. במקום זאת, הם ביקשו לקבוע אם זיעת החולים מסוגלת להעביר את הנגיף לאדם אחר. לאחר ניתוח הנתונים שלהם, הם גילו כי נוזל הגוף הזה אינו מדבק.

אישה ישנה עם מאוורר. ShutterStock
חם לכם בלילה? אישה ישנה עם מאוורר/ShutterStock

מחקר אחר שפורסם על ידי בית החולים העממי של אוניברסיטת גוויג'ואו בסין בשנה שעברה הצביע על כך שהזעות לילה עשויות להיות התסמין הראשון של קורונה. הדוח אומנם לא נתמך בראיות נרחבות, אך למרות זאת, כמה מומחים רפואיים הכירו מאז בהזעות לילה כאחד התסמינים של הדבקה בקורונה.

בהשוואה לגרסה הדלתא, מחקרים אחרונים מראים כי האומיקרון גורם רק לצורה הקלה של COVID-19. ד"ר אנג'ליק קוטזי, הרופאה הדרום אפריקאית שזיהתה לראשונה את הגרסה החדשה שהופיעה, אמרה שרוב חולי האומיקרון הציגו "תסמינים קלים במיוחד" של הזיהום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully