וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

37% ממחלימי הקורונה סובלים מתסמינים חצי שנה לאחר ההחלמה

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 9:53

אחד מכל שלושה אנשים שנדבקו בנגיף הקורונה יחווה סימפטום אחד לפחות של קוביד ארוך, כך עולה ממחקר חדש ומקיף. מה התסמינים הכי שכיחים של תסמונת פוסט קורונה ומי נוטה לסבול מהם?

בווידאו: בנט תוקף את מערכת הבריאות בנאום בעצרת האו"ם/צילום: רויטרס ולע"מ

לא מעט אנשים, בעיקר צעירים, לא מפחדים מלחלות בקורונה, בגלל המחשבה שהיא נחווית על ידי רבים כשפעת. מחקר חדש מראה כי ההשפעה ארוכת הטווח של המחלה עלולה להיות גרועה מהמחלה עצמה, וכי רבים מהמחלימים ימשיכו לסבול מתסמונת פוסט קורונה עוד תקופה ארוכה מאוד גם אחרי שהנגיף יעלם מגופם.

חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, המכון הלאומי לחקר הבריאות (NIHR) ומרכז המחקר הביו -רפואי לבריאות אוקספורד (BRC) שופכים אור חדש על היקף הבעיה של פוסט קורונה, או קוביד ארוך, לאחר שבחנו יותר מ-270 אלף אנשים שהחלימו מנגיף הקורונה בארה"ב.

החקרים מצאו כי אצל 37 אחוזים מהמחלימים אובחן סימפטום מתמשך אחד לפחות של קורונה שלושה עד שישה חודשים לאחר ההדבקה. התסמינים השכיחים ביותר היו בעיות נשימה, תסמינים בבטן, עייפות, כאבים וחרדות או דיכאון.

"התוצאות מאשרות כי חלק ניכר מהאנשים, מכל הגילאים, יכולים להיות מושפעים ממגוון תסמינים וקשיים בששת החודשים שלאחר ההדבקה ב-Covid-19", אמר ד"ר מקס טאקט, חוקר ב-NIHR. "למעלה משליש מהחולים אובחנו עם לפחות אחד מהתסמינים הארוכים של קורונה בין שלושה לששה חודשים לאחר המחלה", הוסיף.

חומרת הזיהום, הגיל והמין של החולה השפיעו על הסיכוי לתסמינים מתמשכים של קורונה, והתסמינים הארוכים היו תכופים יותר בקרב אלו שאושפזו, והם היו מעט יותר שכיחים בקרב נשים, כך עולה מהמחקר שפורסם בכתב העת PLOS Medicine.

גורמים שונים השפיעו גם על הסיכוי של איזה מהתסמינים יחוו אנשים שונים. לדוגמה, לאנשים מבוגרים ולגברים היו יותר קשיי נשימה ובעיות קוגניטיביות, בעוד שלצעירים ולנשים היו יותר כאבי ראש, תסמינים בבטן וחרדה או דיכאון. בנוסף, חולי קורונה שאושפזו בבית החולים היו בעלי סיכוי גבוה יותר לסבול מבעיות קוגניטיביות כמו ערפול מוחי ועייפות, בהשוואה לאנשים שלא היו צריכים אישפוז, כך עולה מהמחקר. אנשים שלא נזקקו לטיפול בבית חולים לעומת זאת היו בסבירות גבוהה יותר לסבול מכאבי ראש מאשר אלה שאושפזו.

שוק הכרמל בתל אביב, 4 באפריל 2021. מרים אלסטר, פלאש 90
כל אחד חווה "קוביד ארוך" אחרת. אנשים בשוק הכרמל/פלאש 90, מרים אלסטר

אצל ילדים אגב, המצב אחר לחלוטין. מחקר שפורסם החודש וכלל 14 מחקרים שכללו 20 אלף ילדים מרחבי העולם מצא שכמעט כל הילדים אמרו שהתסמינים שלהם השתפרו בין ארבעה שבועות ל-12 שבועות. הצוות, ממכון המחקר לילדים מרדוק באוסטרליה, אומר כי הממצאים מצביעים על כך שהקוביד הארוך אינו מהווה סיבה לדאגה בקרב ילדים מתחת לגיל 18, כמו שהוא מעורר בקרב מבוגרים.

מנהלת ה- CDC, ד"ר רושל וולנסקי, העריכה בעבר שבין שני אחוזים לשלושה אחוזים מהילדים סובלים מקוביד ארוך. בנוסף, רוב הילדים הסובלים מקורונה, סובלים ממקרים קלים או שהם חסרי סימפטומים ואינם נוטים לחלות קשה או למות.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully