וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוביד ארוך בילדים - כמה זמן הוא אורך ומה הסיכונים?

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 11:05

הורים רבים חוששים מהרגע בו הילד שלהם ידבק ויחלה בקורונה. מחקר חדש גילה האם ילדים סובלים מתופעות ארוכות טווח של המחלה ולכמה זמן

בווידאו: מתחסנים בתל אביב לאחר החלטת ה-FDA/צילום: סוניה גורודיסקי

בעולם כבר הודיעו כי החיסון לילדים מתחת לגיל 12 מתקרב וככל הנראה הוא היה זמין באוקטובר. דיווחים נוספים הראו כי מספר הילדים החולים הולך ועולה - זאת עקב הורדת הסגרים ופתיחת מערכות החינוך. כעת, מחקר חדש מראה כי ילדים ובני נוער לעיתים רחוקות סובלים מתסמינים ארוכי טווח של נגיף הקורונה הנמשכים יותר משלושה חודשים.

חוקרים בדקו 14 מחקרים שכללו 20,000 ילדים מרחבי העולם שנאבקים במה שנקרא 'קוביד ארוך'. הם גילו שכמעט כל הילדים אמרו שהתסמינים שלהם השתפרו בין ארבעה שבועות ל-12 שבועות. הצוות, ממכון המחקר לילדים מרדוק, בויקטוריה, אוסטרליה, אומר כי הממצאים מצביעים על כך שהקוביד הארוך אינו מהווה סיבה לדאגה בקרב ילדים מתחת לגיל 18, כמו שהוא מעורר בקרב מבוגרים.

קוביד ארוך מופיע בחולים שהחלימו מהנגיף וממשיכים להציג סימפטומים במשך שבועות ואפילו חודשים או שנים, לאחר שהמחלה עוברת והנגיף יוצא מהדם שלהם. ישנם מגוון רחב של סימפטומים שיכולים להופיע, כולל איבוד טעם וריח מתמשך, עייפות ובעיות חושיות ואף נוירולוגיות ארוכות טווח. הגורמים למצב עדיין אינם ידועים ונערכים מספר מחקרים לבחינת השפעות ארוכות טווח.

חיסון ילדים. ShutterStock
בקרוב גם ילדים מתחת לגיל 12 יוכלו להתחסן? ילד מתחסן/ShutterStock

כמה תיאוריות לגבי מה גורם לקוביד ארוך כוללות חולים שבדמם נשארו רמות נמוכות של הנגיף או נזק שהקורונה גורמת למסלולים עצביים. מנהלת ה- CDC, ד"ר רושל וולנסקי, העריכה בעבר שבין שני אחוזים לשלושה אחוזים מהילדים סובלים מקוביד ארוך. בנוסף, רוב הילדים הסובלים מקורונה, סובלים ממקרים קלים או שהם חסרי סימפטומים ואינם נוטים לחלות קשה או למות.

לצורך הניתוח, שפורסם בכתב העת Pediatric Infectious Disease Journal, הצוות בדק 14 מחקרים מרחבי העולם שכללו 19,426 ילדים ובני נוער שדיווחו על תסמינים ארוכי טווח של הנגיף. בקרב ילדים, רוב הסימפטומים נפתרו תוך ארבעה עד 12 שבועות לאחר שנבדקו חיוביים לראשונה. זאת בהשוואה לחולים מבוגרים עם קוביד ארוך, המדווחים על תסמינים שלפעמים נמשכים בין 24 שבועות ועד 32 שבועות לאחר ההחלמה. התסמינים השכיחים ביותר שדווחו בילדים היו עייפות, כאבי ראש, קשיי ריכוז, הפרעות שינה וכאבי בטן.

מחקר נוסף שפורסם לפני כחודש בכתב העת החשוב the Lancet Child and Adolescent Health journal מצא תוצאות דומות. המחקר בחן נתונים של 1,734 ילדים בני 5-17 שנדבקו בקורונה ופיתחו תסמינים בתקופה שבין ספטמבר 2020 ופברואר 2021. פחות מ-1 מתוך 20 מהילדים סבלו מתסמינים שנמשכו ארבעה שבועות או יותר ורק אחד מכל 50 ילדים חווה תסמינים שנמשכו גם לאחר 8 שבועות מההדבקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully