וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבורי על: לאנשים האלה יש חסינות מטורפת לקורונה

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 9:37

מחקרים מהעת האחרונה מצאו כי יש קבוצה אחת באוכלוסיה שעמידה בצורה גבוהה בהרבה מאחרים מפני הידבקות בקורונה. מי הם ולמה זה קורה?

בווידאו: בדיקות קורונה בשדה התעופה בקייב/צילום: דובר מד"א

למעלה ממיליון בני אדם בישראל כבר נדבקו והחלימו מקורונה, אך רבים מהם בוחרים להמנע מלהתחסן במנה אחת כמקובל, כיוון שהם מעריכים כי יש להם מספיק נוגדנים כדי למנוע הדבקה נוספת. מחקר חדש עשוי לשנות את דעתם.

מספר מחקרים הראו לאחרונה שלפחות חלק מהאנשים שנדבקו ב-SARS-CoV-2 בשנת 2020 וחוסנו בחיסוני mRNA כמו פייזר או מודרנה השנה הם בעלי "חסינות על-אנושית" או "היברידית", כלומר הם מייצרים רמות גבוהות מאוד של נוגדנים המסוגלות לנטרל גרסאות שונות של נגיף הקורונה ונגיפים נוספים.

במחקר קטן אחד של אוניברסיטת רוקפלר בניו יורק שטרם עבר בדיקת עמיתים, נמצא כי נוגדנים מ-14 אנשים שחוסנו בחיסון אחד לאחר שנדבקו בקורונה בעבר הצליחו לנטרל ששה זנים של נגיף הקורונה, כולל דלתא ובטא, מספר וירוסים קשורים אחרים, כולל הנגיף הראשון, SARS-CoV-1, שזוהה לראשונה בשנת 2003 ושונה באופן קיצוני מ-SARS-CoV-2, הנגיף הגורם לקורונה.

אנשים עומדים בתור לחיסון קורונה, 25 ביוני 2021. רויטרס
חלק מהאנשים יהיו עמידים בפני זנים אחרים בעתיד. תור בדרך לחיסון/רויטרס

נוגדנים "גמישים" אלה עשויים אף לנטרל וירוסים אחרים נוספים. נוגדנים מאנשים מחוסנים שלא נדבקו בקורונה בעבר או אנשים לא מחוסנים שכן נדבקו בעבר, היו בינתיים "חסרי אונים" נגד חלק הווירוסים האלה. "אפשר לחזות באופן סביר שאנשים עם חסינות היברידית יהיו מוגנים למדי מפני רוב, ואולי כל גרסאות ה-SARS-CoV-2 שאנו צפויים לראות בעתיד הנראה לעין", אומר עורך המחקר פול ביאניאס, וירולוג מאוניברסיטת רוקפלר. הוא חושד כי תהיה להם גם "מידה מסוימת של הגנה מפני הנגיפים דמויי ה- SARS שטרם הדביקו בני אדם".

מחקר אחר מצא כי לאנשים בריאים שחלו בקורונה בעבר וקיבלו חיסון אחד היו בעלי פי 6 עד 100 נוגדנים לעומת אנשים שחוסנו פעם אחת, פעמיים, או נדבקו בעבר בקורונה ולא חוסנו. מחקר אחר שפורסם בטלגרף מצא כי עד שליש מהאנשים עם הדבקה קודמת בכלל לא מייצרים נוגדנים. בצד החיובי, מחקר שנערך על ידי האימונולוג של אוניברסיטת פנסילבניה, ג'ון ורי ועמיתיו, מראה כי "חלק מהתפתחות הנוגדנים הזו מתרחשת אצל אנשים שזה עתה חוסנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully