וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכמה זמן נשארים חסינים אחרי שחולים בקורונה?

אנחנו שומעים על עוד ועוד אנשים שמוצאים את עצמם נדבקים בקורונה בפעם השניה, ועד עכשיו - 10 חודשים לתוך התפרצות הקורונה - לא ידוע עדיין לכמה זמן חולים מפתחים חסינות. לחוקרים מהרווארד יש תשובה

בווידאו: גרוטו על הסטנדרט לבדיקות קורונה/צילום: ערוץ כנסת

אנחנו נוטים לחשוב שמי שכבר חלה בקורונה לא יחלה שוב, אבל האמת רחוקה מכך, ויותר ויותר עדויות מראות שהדבקה חוזרת היא לגמרי אפשרית, ואף עלולה להיות קטלנית יותר. מחקר חדש מהרווארד מצא כי אנשים שמתאוששים מ-COVID-19 עשויים להיות בעלי נוגדנים מגנים רק עד ארבעה חודשים לאחר שחלו.

חוקרים מבית הספר לרפואה של הרווארד ובית החולים הכללי של מסצ'וסטס ניסו לקבוע כמה זמן החסינות נמשכת אצל מי שהחלימו מנגיף הקורונה, והאם אלו הנגועים ב-COVID-19 יפתחו הגנה מתמשכת מפני הנגיף. המחקר, שפורסם ב-Science Immunology, התמקד גם בתגובה החיסונית של הגוף ל- COVID-19 וממצאי הצוות הציעו כי נוגדנים יכולים להיות כלי מדויק למעקב אחר התפשטות ההדבקה בקהילה.

במחקר נמצא כי מערכת החיסון מייצרת נוגדנים בתגובה ל-SARS-Cov-2 - הנגיף שגורם ל-COVID-19. עם זאת, ד"ר רישל צ'רלס, המחברת הבכירה של המאמר, אמרה כי קיים "פער ידע גדול" מבחינת משך התגובה של נוגדנים אלה.

במחקר נבדקו דגימות דם מ-343 חולים עם COVID-19, שלרובם הייתה מחלה קשה, עד ארבעה חודשים לאחר הופעת התסמינים. התוצאות הושוו לדגימות דם של יותר מ-1,500 איש שנלקחו לפני המגיפה. החוקרים אמרו כי רמות הנוגדן מסוג IgG שמסוגל לנטרל את הנגיף נותרו גבוהות בקרב חולים נגועים במשך עד ארבעה חודשים.

בדיקות סרולוגיות לאיתור נוגדנים לנגיף הקורונה בקופת חולים מכבי, רמת השרון 29 ביוני 2020. ראובן קסטרו
לכמה זמן הנוגדנים באמת מחזיקים? בדיקות סרולוגיות בישראל/ראובן קסטרו

"משמעות הדבר היא שאנשים מאוד מוגנים למשך פרק זמן זה. הראינו שתגובות נוגדנים מרכזיות ל- COVID-19 אכן נמשכות", אמרה ד"ר צ'רלס להרווארד גאזט. החוקרים מצאו כי מדידת IgG הייתה מדויקת ביותר בזיהוי חולים נגועים שסבלו מתסמיני COVID-19 למשך 14 יום לפחות.

ידע חיוני

המחקר מצא גם כי לאנשים שנדבקו ב-SARS-CoV-2 היה אימונוגלובולין A (בקיצור IgA) ואימונוגלובולין M (או IgM) - נוגדנים שהגוף מייצר כאשר הוא נלחם בזיהום חדש. התגובות האלה היו קצרות יחסית ונפלו לרמות נמוכות בתוך כחודשיים וחצי או פחות, בממוצע. "אנו יכולים לומר כעת שאם לחולה יש תגובות IgA ו-IgM, סביר להניח שהוא נדבק בנגיף בחודשיים האחרונים", אמר ד"ר צ'רלס.

ד"ר ג'ייסון האריס, אחד ממחבריו הבכירים של המחקר, הסביר כי ידיעת משך התגובה החיסונית של נוגדנים אלה יכולה לסייע למדענים להשיג נתונים מדויקים יותר אודות התפשטות ה-SARS-CoV-2. "הידיעה כמה זמן נמשכת תגובת נוגדנים היא חיונית לפני שנוכל להשתמש בבדיקות נוגדנים כדי לעקוב אחר התפשטות ה-COVID-19 ולזהות 'נקודות הדבקה חמות' של המחלה", אמר.

מדענים עדיין לא בטוחים אם נוגדנים מספקים חסינות מובטחת לנגיף. הם חוששים שכאשר מטופלים מתגברים על המחלה, הם לא בהכרח יהיו חסינים מזנים שונים של הנגיף, וכי הנוגדנים שיש להם עבור הזן שבו הם נדבקו עשויים לא להחזיק יותר מכמה חודשים.

האם תחסנו לקורונה כשהחיסון יהיה מוכן?

כן
לא
21661 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully