וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: ההבדל בין ריאות של חולה קורונה מחוסן לבין חולה לא מחוסן

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 16:33

תצלומי רנטגן חושפים כי חולים שחלו בקורונה אחרי שהתחסנו אולי לא עמידים למחלה, אבל בהחלט חווים אותה בצורה קלה בהרבה ממי שלא התחסן. ככה זה נראה מבפנים

בווידאו: פרופ' על האפשרות להדק את התו הירוק לאור העלייה בתחלואה/צילום: לע"מ

אחרי שנה וחצי של קורונה, יש כמה דברים שהם ודאיים לגבי הנגיף שהפך את החיים שלנו מקצה לקצה - הוא פוגע בריאות ובמערכת הנשימה, והחיסונים נגדו יעילים. שני צילומי רנטגן של ריאות חולה קורונה שהתחסן ונדבק, ושל חולה קורונה שלא התחסן ונדבק (אלא מה) מראות בדיוק עד כמה החיסון, על אף שאינו מונע מחלה, מונע ברוב המקרים מחלה קשה ואף מוות מהנגיף.

כדי לראות כיצד החיסון יכול לעזור, מערכת הבריאות במיזורי ארה"ב, SSM Health, סיפקה שני צילומי רנטגן של ריאות לאתר החדשות המקומי KSDK. שני החולים להן שייכות הריאות חיוביים ל-COVID-19. אחד כאמור מחוסן, השני לא. ד"ר גסאן קאמל, מנהל טיפול נמרץ רפואי בבית החולים SLU בסנט לואיס, ומי שטיפל באלפי חולי קורונה מאז התפשטה המגיפה במרץ 2020, בדק את צילום הרנטגן והסביר שהחומר הלבן שנראה בריאות הוא תוצאה של הנגיף - זה יכול להיות חיידקים, ריר או הפרשות.

בהתבוננות בצילום הרנטגן של החולה הלא מחוסן, אמר ד"ר קאמל כי סביר להניח שהוא זקוק לתמיכה נשימתית. הסיבה - הצילום לבן כמעט לחלוטין - מה שמראה שהריאות מלאות בנגיף, יש להן הצטלקות חזקה ומחסור באוויר שנכנס לאיברים. "לפי הצילום נדרש פה לפחות חמצן, ולפעמים אפילו יותר מסתם חמצן. הם עשויים להזדקק למחולל חמצן או מכונת ההנשמה, ובעצם בתמיכה כדי לחיות", אמר ד"ר קאמל. מנגד, הריאות של החולה המחוסן - שנראות שחורות יותר צילומים - מלאות אוויר.

השוואה - ראיות של חולה קורונה שהתחסן וחולה לא מחוסן. KSDK News יו טיוב, צילום מסך
מצאו את ההבדל? תצלומי הרנטגן של הריאות/צילום מסך, KSDK News יו טיוב

רוב המחוסנים מוגנים מפני מחלה קשה

בשבועות האחרונים אנחנו עדים לעלייה במספר המתחסנים לקורונה שנדבקו במחלה לאור העלייה הכללית בתחלואה. הסיבה לכך היא היחלשות של השפעת החיסון לאחר כחצי שנה, לכן החלו בישראל לערוך חיסון קורונה שלישי. אז נכון, החיסון לקורונה של חברת פייזר אולי לא מונע הדבקה אבל הוא בהחלט מונע מחלה קשה, כך שרוב המחוסנים שנדבקו מראים תסמינים של שפעת ועוברים את המחלה בקלות יחסית בניגוד לעבר.

נגיף הקורונה גורם לעיתים לסיבוכים כגון דלקת ריאות, המתרחשת כאשר הריאות מתמלאות בנוזל והן נהיות דלקתיות. כאשר הן מתמלאות בנוזל, הן אינן מסוגלות לספוג כמות חמצן מרובה, מה שמוביל לתסמינים כגון שיעול וקוצר נשימה. מחקרים מצאו גם נזק לתאי האפיתל, שגרומים למעבר מהאף לריאות, של חולי קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully