וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המוטציה הזו תגרום להדבקות חוזרות בקורונה?

אחרי שהראו שהמוטציה הבריטית לא עמידה בפני החיסון, כעת הדאגה העיקרית היא מהמוטציה הדרום אפריקנית שנראית טיפה יותר עקשנית ומסוכנת. אז מה אנחנו יודעים עכשיו שלא ידענו לפני שבוע?

בווידאו: המשטרה אוכפת את תקנות הקורונה/צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

יש השערות הולכות וגוברות כי הגרסה הדרום-אפריקנית של SARS-CoV-2 עשויה לחמוק חלקית מהמערכת החיסונית שלנו, מה שמעיד על כך שאנשים לא ממש מוגנים מפני הדבקה מחודשת אם הם חלו בעבר ב-COVID-19. ואולי אפילו אם חוסנו.

כל השאלה של הדבקות חוזרות ב-COVID-19, כאשר אדם נדבק במחלה בפעם השנייה, אינה מובנת עד סופה, אם כי ההערכות המקובלות הן שלרוב האנשים יש הגנה מסוימת מפני הדבקה מחודשת מכיוון שמערכת החיסון שלהם פיתחה נוגדנים לנגיף. מחקרים אחרונים מבריטניה מצביעים על כך שהדבקה בעבר מעניקה הגנה של 83 אחוזים למשך חמישה חודשים.

עם זאת, יתכן שזה לא בהכרח נכון לגבי הגרסה הדרום אפריקנית, המכונה 501Y.V2.

המכון הלאומי למחלות מדבקות בדרום אפריקה אסף פלזמה של 44 מחלימים מ-COVID-19. לאחר מכן הם נחשפו לגרסה הדרום אפריקנית. קצת פחות ממחציתם לא הגיבו למוטציה בנוגדנים מנטרלים. את המחקר, שטרם נבדק עמיתים, ניתן לקרוא בשרת bioRxiv.

"דגימות הדם ממחצית האנשים שבדקנו הראו שכל פעילות מנטרלת אבדה. זה מצביע על כך שהם עשויים שלא להיות מוגנים יותר מפני הידבקות חוזרת. אצל המחצית השנייה, רמות הנוגדנים הופחתו ולכן לא ידוע על הסיכון להידבקות חוזרת", נכתב בהודעה של המכון הלאומי למחלות מדבקות בדרום אפריקה.

החוקרים משערים כי הגרסה הדרום אפריקנית מתחמקת מהנוגדנים מכיוון שהיא כוללת מוטציות ספציפיות על חלבון הדוקרנים של הנגיפים, אליהם נקשרים הנוגדנים.

נגיף הקורונה. Giphy
מה צפוי לנו בהמשך? נגיף הקורונה/Giphy

בהסבר על הממצאים אמר פרופסור לורנס יאנג, וירולוג ופרופסור לאונקולוגיה מולקולרית בבית הספר לרפואה בוורוויק: "זהו מחקר יסודי מאוד שבודק את ההשפעה של מוטציות ספציפיות בגן הדוקרן של 501Y.V2 וכיצד אלה משפיעים על קשירתם של ניטרול נוגדנים".

"הדמיון בין המוטציה 501Y.V2 לבין הגרסה שנמצאה לאחרונה בברזיל מצביע על כך שגרסא ברזילאית זו תציג גם רמות משמעותיות של עמידות לנוגדנים. מחקר זה מצביע על כך שאנשים שנדבקו בעבר עשויים להיות רגישים להדבקה חוזרת ממוטציות של הנגיף - דבר שכבר דווח בשני מקרים בברזיל", הוסיף יאנג.

פרופסור יאנג מתייחס לדיווחים אחרונים מברזיל, שבהם נראה שאנשים שנדבקו בעבר ב-COVID-19 נדבקו מחדש במשתנה הדרום אפריקני, בדיוק כפי שמציע מחקר חדש זה עשוי לקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully