וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוטציה הבריטית מקפיצה את מקדם ה-R. וזו בעיה רצינית

מחקר חדש מגלה שהווריאנט של נגיף הקורונה שהתגלה בבריטניה מעלה את מקדם ההדבקה ב-0.4 עד 0.7. בהתחשב בזה שכל R של יותר מ-1 אומר מגיפה משתוללת, הנתון הזה מדאיג במיוחד

בווידאו: ממונה הקורונה במגזר החרדי: "הבחירות משפיעות על האכיפה הלקויה במוסדות החינוך"/מערכת וואלה! NEWS

המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה הרבה יותר מדבקת, וכעת לא מדובר רק בהערכות של מומחים, אלא במחקר מדעי. לפי מחקר חדש, הזן החדש של הנגיף מעלה את מקדם ההדבקה - מקדם ה-R - ב-0.4 עד 0.7.

מקדם ה-R האחרון בבריטניה נאמד בין 1.1 ל- 1.3, כאשר רק כשהוא יהיה מתחת ל -1.0 מספר מקרי הקורונה יתחיל באמת לרדת. מקדם ה-R הוא המספר הממוצע של אנשים שאדם נגוע מדביק, כאשר המספר הזה גבוה מ-1 - המגיפה הולכת וגדלה. לכן, הממצא כי הגרסה החדשה של הנגיף מעלה משמעותית את אותו מקדם הדבקה, מעוררת חשש אמיתי, בבריטניה וגם כאן אצלנו.

"השינוי החמור ביותר מתחילת המגיפה"

לפי המחקר החדש, שנערך באימפריאל קולג' בלונדון, העברת הגרסה החדשה שולשה במהלך הסגר של חודש נובמבר בבריטניה, בעוד שהגרסה הקודמת צומצמה בשליש. מקרי הקורונה החלו לעלות במהירות במהלך אותה התפרצות, ומספר המקרים שנרשמו ביום אחד הגיע לשיא חדש ביום חמישי האחרון.

עוד בוואלה!

בגלל חולה אחד: כך נוצרה מוטציית הקורונה הבריטית

לכתבה המלאה

פרופ' אקסל גנדי מאימפריאל קולג' בלונדון אמר כי ההבדלים בין סוגי הנגיפים הם "קיצוניים למדי". בראיון ל-BBC הוא ציין כי "יש הבדל עצום באיזו קלות מתפשט הווריאנט החדש. זהו השינוי החמור בנגיף מאז שהמגיפה החלה". פרופ' גנדי הוסיף כי הנגיף החדש הגביר את קצב ההידבקות בכל קבוצות הגיל.

פרופ' ג'ים נייסמית' מאוניברסיטת אוקספורד אמר ל-BBC כי הוא סבור שהממצאים החדשים מעידים כי בקרוב יהיה צורך בהגבלות קשות עוד יותר. "נתוני המחקר הזה מייצגים את הניתוח הטוב ביותר עד כה ומרמזים על כך שהצעדים שביצענו עד כה, יחד עם הנגיף החדש, לא יצליחו להפחית את מספר ה-R מתחת ל-1", אמר, "במילים פשוטות יותר, אלא אם כן נעשה משהו אחר - זן הנגיף החדש ימשיך להתפשט, ויהיו יותר הדבקות, יותר אשפוזים ויותר מקרי מוות".

לונדון בזמן הסגר וההגבלות בעקבות התפשטות המוטציה של נגיף הקורונה. 31 בדצמבר 2020. רויטרס
לונדון בזמן הסגר וההגבלות בעקבות התפשטות המוטציה של נגיף הקורונה/רויטרס

פרט המידע המדאיג ביותר מהמחקר הזה הוא שהנגיף תפשט אפילו יותר במהלך הסגר של נובמבר בבריטניה, זאת אומרת - גם כשהיו לא מעט מגבלות ואנשים נשארו יותר בבתים - הגרסה החדשה שולשה. מומחים מציינים כי בגרסה הקודמת של הנגיף, שהייתה מדבקת פחות, הצליחו לשלוט רק אחרי שני סגרים, ולכן יש חשש אמיתי כי המגבלות הנוכחיות פשוט לא יספיקו הפעם.

הפן החיובי הוא שרמות ההדבקה יתחילו לרדת ככל שיהיו יותר אנשים מחוסנים. אבל עד אז חשוב יותר מאי פעם למלא אחר הנחיות הריחוק החברתי, לעטות מסיכות במקומות ולשטוף ידיים באופן קבוע.

מה המצב בישראל?

מספר החולים בישראל הולך ועולה, ומדי יום מדווחים מספרי מקרים גבוהים יותר. אתמול דיווח משרד הבריאות כי 5,100 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל מפרוץ המגיפה ל-441,542. אתמול התבצעו כ-79,395בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.6%.

במקביל לעלייה המדאיגה בתחלואה, משרד הבריאות בוחן את הימצאות הווריאנט הבריטי בישראל. בהודעת המשרד האחרונה דווח כי "על פי תוצאות ריצוף עבור הווריאנט האנגלי (המוטציה הבריטית) לנגיף קורונה, מתוך 96 דגימות זוהו 30 אנשים, מתוכם 6 חוזרים מחו"ל ודאיים. כיום ישנן עוד כ-300 דגימות נוספות מכל הארץ שנמצאות בתהליכי ריצוף, כחלק מהמערך הלאומי לריצוף גנטי שהקים משרד הבריאות. שמעריך כי המשמעות היא שישנה סבירות גבוהה שהווריאנט הזה כבר נמצא בקהילה ולא רק כתוצאה מחשיפות בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully