וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסיכוי שהילדים שלכם יסבלו מתסמונת פוסט קורונה?

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 7:33

מודאגים מהעלייה בסיכויי ההידבקות של ילדים לאור התחלואה הגואה ולקראת ה-1 בספטמבר? מחקר חדש מגלה כמה ימים לוקח לילדים להחלים מקורונה ומה הסיכוי שיסבלו מהסיבוך הנפוץ שלה

בווידאו: פרופ' על האפשרות להדק את התו הירוק לאור העלייה בתחלואה/צילום: לע"מ

בעיצומו של אוגוסט וגל תחלואה נוסף שגואה ומטיל צל גדול על פתיחת שנת הלימודים החדשה, מגיעה בשורה אחת לפחות שהורים יכולים להתנחם בה: ילדים שנדבקים בקורונה מפתחים תסמינים מתמשכים לעתים רחוקות בלבד, ורובם מחלימים בתוך פחות משבוע - כך קובע מחקר חדש שנערך בבריטניה.

לדברי החוקרים מקינגס קולג' ישנו אחוז קטן של ילדים שיחוו תסמינים מתמשכים, אך מדובר במספרים קטנים. התסמינים הכי נפוצים בקרב אותם ילדים היו לא חמורים וכללו עייפות וכאבי ראש. מומחה מטעם איגוד רופאי הילדים בבריטניה חיזק את הממצאים ואמר כי הם עולים בקנה אחד עם מה שהרופאים המטפלים רואים במרפאות. בהשוואה למבוגרים, קורונה היא מחלה פחות מסוכנת לילדים. רבים מהילדים שנדבקים בנגיף כלל לא מפתחים תסמינים, ואלה שכן נוטים לפתח מחלה קלה.

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
רק אחוז קטן מהילדים שיידבקו בקורונה יסבול מתסמינים ארוכים. בדיקת קורונה בכפר סבא/ראובן קסטרו

המחקר החדש כבר הספיק לעבור ביקורת עמיתים ופורסם בכתב העת החשוב the Lancet Child and Adolescent Health journal. מטרת החוקרים בו היתה להבין כיצד קורונה משפיעה על ילדים בהשוואה למחלות נפוצות אחרות של דרכי הנשימה. והוא מתבסס על נתונים שדווחו על ידי הורים ומטפלים באפליקציית מעקב המשמשת לצרכי מחקר ברחבי בריטניה.

המחקר בחן נתונים של 1,734 ילדים בני 5-17 שנדבקו בקורונה ופיתחו תסמינים בתקופה שבין ספטמבר 2020 ופברואר 2021. פחות מ-1 מתוך 20 מהילדים סבלו מתסמינים שנמשכו ארבעה שבועות או יותר ורק אחד מכל 50 ילדים חווה תסמינים שנמשכו גם לאחר 8 שבועות מההדבקה.

מורה עוזרת לתלמידים לחטא ידיים במהלך שיעור בבית הספר. ShutterStock
נחמה פורתא לקראת פתיחת שנת הלימודים המוטלת בספק. מורה וילדים עם מסיכות/ShutterStock

בממוצע, הילדים הגדולים יותר היו חולים למשך זמן מעט ארוך יותר מילדים בגיל בית ספר יסודי: לבני 12-17 לקח בדרך כלל שבוע להחלים, ואילו בקרב בני 5-11 המחלה חלפה לרוב לאחר 5 ימים בלבד.

התסמינים הכי מדווחים בקרב הילדים היו כאמור עייפות וכאבי ראש ולצדם דווחו גם כאבי גרון ואובדן חוש הריח. עם זאת, לא היה אף דיווח על תסמינים נוירולוגיים בקרב הילדים דוגמת פרכוסים או התקפים אחרים.

"השורה התחתונה של המחקר הזה היא כזאת: האם ילדים יכולים לסבול מתסמינים מתמשכים של קורונה? כן, אבל זה לא נפוץ וגם הם יחלימו עם הזמן", אמרה ד"ר אמה דאנקן, מרצה לאנדוקרינולוגיה קלינית בקינגס קולג'. "ילדים לעתים סובלים מתסמינים מתמשכים גם בעקבות מחלות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully