וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדבקתם בקורונה בעבר? זה הסיכוי שתדבקו גם באומיקרון

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 7:51

המספרים הולכים ועולים ויותר ויותר אנשים נדבקים בזן האומיקרון המדבק. דוח שבדק מה הסיכון לחלות שוב בקורונה אם נדבקתם בעבר, מראה שאף אחד לא באמת חסין נגד הווריאנט החדש. הנה המספרים

בווידאו: ד"ר אלרעי פרייס מתייחסת לחיסון שני למחלימים מקורונה/צילום: ערוץ הכנסת

קצת יותר מחודש מאז שהגיח אל חיינו, מדענים עדיין לומדים את הסיכונים האמיתיים של גרסת אומיקרון של SARS-CoV-2, הנגיף שגורם לקורונה. הדוח האחרון של צוות התגובה ל-COVID-19 מהאימפריאל קולג' בלונדון מצביע על כך שהסיכון להידבקות חוזרת מהגרסה החדשה גבוה פי 5.4 מאשר עם זן הדלתא.

מחקר קודם העריך שהדבקה קודמת העניקה הגנה של 85 אחוזים מפני הדבקה שנייה מדלתא למשך 6 חודשים. בדוח הנוכחי, שטרם עבר ביקורת עמיתים, הערך עבור אומיקרון הוא 19 אחוזים בלבד.

"מחקר זה מספק עדות נוספת למידה המאוד משמעותית שבה האומיקרון יכול להתחמק מחסינות קודמת שהושגה על ידי הדבקה או חיסון. רמה זו של התחמקות חיסונית פירושה שאומיקרון מהווה איום מכריע ומיידי לבריאות הציבור", אמר פרופ' ניל פרגוסון מאימפריאל קולג' בלונדון בהצהרה לתקשורת.

הגעת משפחה לבדיקת קורונה בבית החולים בבייג'ינג, סין 29 בנובמבר 2021. AP
מראה שכולנו נתרגל אליו בקרוב שוב. בדיקות קורונה/AP

הצוות בחן גם את הסיכון להדבקה מגרסה של אומיקרון באנשים עם שתי מנות של החיסון ובאלה שקיבלו את הבוסטר. הנתונים נאספו על ידי סוכנות הביטחון הבריאותית של בריטניה ושירות הבריאות של בריטניה בין ה-29 בנובמבר ל-11 בדצמבר. אצל אנשים שקיבלו את החיסון הסטנדרטי, נראה כי היעילות נגד קורונה סימפטומטית היא לכל היותר 20 אחוזים. לאחר הבוסטר, היעילות עומדת בין 55 ל-80 אחוזים.

"כימות הסיכון להדבקה חוזרת ויעילות החיסון נגד אומיקרון חיונית למודל החיזוי של המסלול העתידי הסביר של הגל הנוכחי וההשפעה הפוטנציאלית של חיסון והתערבויות אחרות בבריאות הציבור", הסבירה פרופ' אזרה גאני מאימפריאל קולג' בלונדון. המחקר גם מצביע על כך שאין הבדל גדול בחומרת המחלה בין האומיקרון לדלתא, אך הצוות הדגיש כי הנתונים נותרו מוגבלים, במיוחד בכל הקשור לאשפוז.

"המסר מהמחקר הזה ברור - אל תחשבו שאם נדבקתם בעבר בקורונה, אתם לא יכולים לחלות בה שוב. על פי הדוח הנוכחי ומחקרים קודמים נראה שהווריאנט מסוגל להתחמק בקלות רבה יותר מכל חסינות קודמת שהושגה", אמרו החוקרים.

"החיסון מספק דרך בטוחה ויעילה להגביר את רמות החסינות ל-COVID-19, ובמיוחד לגרסה של האומיקרון, מבלי לחלות במחלה. חשוב לקבל את זריקת הבוסטר, במיוחד כעת, שכן מחקר זה מראה ששלוש מנות מספקות הגנה טובה בהרבה מפני הווריאנט מאשר שתי מנות חיסון בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully