וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיאטה הפופולרית הזאת יכולה להציל גם את חיי המין שלכם

היא נחשבת לאחת הדיאטות הבריאות והמומלצות בעולם, וכעת מחקר חדש מציג ממצאים מעניינים על הקשר בין תזונה ים תיכונית ושיפור בתפקוד המיני, במיוחד עבור גברים בגיל המסוים הזה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

לדיאטה הים תיכונית כבר נקשרו כתרים רבים, ומחקרים נוספים שממשיכים לבחון את השפעותיה הבריאותיות עוד מוסיפים לגלות תועלות וסיבות נוספות לדבוק בה. תזונה זו, המבוססת על תפריט שמכיל דגנים מלאים, שומנים בריאים ומגוון גדול של פירות וירקות וממעטת יחסית במוצרי חלב ובשר אדום, נחשבת לאחת הדיאטות הבריאות ביותר.

מחקרי עבר כבר ביססו את תרומתה להארכת תוחלת החיים, הפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם וגם לסוגים מסויימים של סרטן, סוכרת, דמנציה ועוד. כעת, מחקר חדש מגלה שהתזונה הים תיכונית מועילה גם לתפקוד במיטה, משפרת את זרימת הדם באופן כללי וגם ספציפית לאיבר המין וגם קשורה ברמות גבוהות יותר של טסטוסטרון.

"במחקר שלנו מצאנו שהדיאטה הים תיכונית קשורה ביכולות גופניות טובות יותר, עורקים בריאים יותר וזרימת דם טובה יותר, רמות גבוהות יותר של טסטוסטרון ותפקודי זקפה טובים יותר", אמר החוקר אנטנסיוס אנגליס. אנגליס הציג את ממצאי מחקרו בכנס השנתי של איגוד הקרדיולוגיה האירופי - ESC 2021. "נראה סביר להסיק שתזונה זו משפרת את הכושר הגופני ואת האונות המינית משום שהיא מגדילה את זרימת הדם בכלי הדם וכן מונעת את הירידה ברמות הטסטוסטרון שאופיינית לגיל העמידה", הוסיף אנגליס, שהוביל את המחקר הזה.

דיאטה ים תיכונית. ShutterStock
עשירה בשומנים בריאים ודלה יחסית במוצרי חלב ובשר אדום. דיאטה ים תיכונית/ShutterStock

לאין אונות עלולים להיות מספר גורמים, הנפוץ שבהם הוא בעיה באספקת הדם. יכולתם של כלי הדם הקטנים להתרחב ולספק כמויות דם גדולות יותר לפין נפגעת, והדבר לא מאפשר לרקמות הפין להתקשות דיין. לעתים קרובות, הפגיעה ביכולת ההתרחבות של כלי הדם היא תוצאה של לחץ דם גבוה. למעשה, יתר לחץ דם מגדיל פי שניים את הסיכוי לסבול מבעיות בזקפה.

גלולה כחולה או שינוי בתזונה?

לאורך ההיסטוריה, נמצאו תרופות שונות ומשונות לבעיה הנפוצה הזאת: המצרים הקדמונים נעזרו בלבבות של תינוקות תנינים, היוונים השליכו יהבם על חיפושיות מיובשות, בימי הביניים צדו מכשפות בין השאר בגלל הסיבה הזאת (מי אמר השלכה ולא קיבל?), ובימינו? על הגלולה הכחולה בטוח שמעתם (ויאגרה ודומותיה).

לא מעט מחקרים כבר הראו שהיצמדות לדיאטה הים תיכונית מסייעת בהורדת לחץ דם גבוה - אז האם היא יכולה להועיל גם לבעיות בתפקוד המיני? זו בדיוק השאלה שעמדה בבסיס המחקר החדש. כדי לענות עליה, החוקרים גייסו 250 מתנדבים, גברים בגיל העמידה שסבלו משתי הבעיות הללו (יתר לחץ דם ובעיות בתפקוד המיני), וביצעו הערכה של התזונה שלהם, מצב הכושר הגופני, רמת טסטוסטרון ובריאות כלי הדם. בנוסף הם ביצעו הערכה של חומרת הבעיה בתפקוד המיני שלהם.

סקס. ShutterStock
באמת שאין לכם מה להפסיד. גבר ואישה במיטה/ShutterStock

התוצאות שלהם נראות די משכנעות: היצמדות אדוקה יותר לתזונה ים תיכונית נמצאה קשורה עם יכולת טובה יותר להגדיל את זרימת הדם, רמות טסטוסטרון גבוהות יותר, ופחות נוקשות של כלי הדם. וגולת הכותרת: לגברים שניזונו מתזונה זו היו תפקודי זקפה טובים יותר ובעיות תפקוד פחות חמורות.

"הממצאים מצביעים על כך שהתזונה הים תיכונית יכולה לסייע לשמר כמה פרמטרים של בריאות כלי הדם ואיכות חיים, שחשובים במיוחד לגברים בגיל העמידה שסובלים מבעיות של לחץ גם גבוה ותפקוד מיני", אמר אנגליס.

תזונה ים תיכונית טובה לבריאות הכללית

את הממצאים בכל זאת יש להבין בהקשר הנכון, שכן מדובר במחקר שמראה על קורלציה ולא על סיבתיות. לא מן הנמנע שאנשים שמקפידים על תזונה ים תיכונית נהנים מבריאות כללית טובה יותר, גם בפרמטרים אחרים שלא נבחנו במחקר זה, וגם אלה עשויים להשפיע על התפקוד המיני. ועם זאת, המסקנה שלתזונה הים תיכונית יש השפעה כלשהי על בעיות בתפקוד המיני אינה מופרכת והיא אף סבירה מאוד לאור המשקל הגבוה שיש לבריאות כלי הדם על בעיות אלה.

התועלת של הדיאטה הים תיכונית לתפקוד ובריאות כללי הדם כבר בוססה היטב בשלל מחקרים, וכמוה גם הקשר שבין יתר לחץ דם ואין אונות. כל צעד שיכול לסייע בהפחתת לחץ הדם, ככל הנראה יועיל גם לתפקוד במיטה. וחוץ מזה, עם כל כך הרבה יתרונות מוכחים, כמעט שאין סיבה לא לנסות אותה ולתת לה צ'אנס לעזור לכם גם בתחום הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully