וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לגברים: 5 מאכלים שמעלים את רמת הטסטוסטרון בגוף

הוא משפיע מאוד על התפקוד במיטה - של גברים - אבל גם של נשים. גברים שסובלים ממחסור בו מתמודדים לא פעם גם עם דיכאון, עלייה במשקל ובעיות פוריות. אז איך אפשר להגביר את ייצורו של הורמון המין הגברי ולשפר את איכות החיים?

גבר אוכל אחרי אימון. ShutterStock
הורמון מין גברי, אבל לא רק. גבר אוכל סלט/ShutterStock

הכינוי המוכר ביותר של הטסטוסטרון הוא "הורמון המין הגברי", אך למעשה הוא מיוצר גם בשחלות האישה, אם כי ברמות נמוכות בהרבה, והופך בהמשך לאסטרדיול, הורמון מין נשי. הטסטוסטרון אכן משפיע מאוד על התפקוד המיני ועל הליבידו של גברים - ומחקר מפתיע שפורסם ב- The Lancet אף קבע כי נטילתו יכולה לסייע לנשים בגיל המעבר לשפר את חיי המין.

אבל אם חשבתם שהטסטוסטרון מסיים את תפקידו בחדר המיטות, אתם טועים. מדענים מבהירים כי בכל הקשור לבריאות הגבר, הוא ממלא תפקיד חיוני במגוון תהליכים משמעותיים. רמות נמוכות של הורמון המין הגברי עלולות לגרום לדיכאון, עייפות כרונית, עלייה במשקל ולהצטברות שומן בחזה ובאזורים אחרים בגוף. הירידה בייצור ההורמון אף יכולה להשפיע לרעה על השיער, העצמות ואיכות הזרע.

הטסטוסטרון בדרך כלל נמצא בשיאו אצל גברים בין גיל 18 ל-21 ולאחר מכן יורד בהדרגה - בקצב שמשתנה מאדם לאדם. אז איך נמנעים מהירידה הזאת? אפשר כמובן ליטול תוספים שהופכים פופולריים יותר ויותר, בייחוד בקרב ספורטאים, אבל אפשר גם לשפר את התזונה ולהכניס לגוף יותר חומרים מזינים - שישפיעו לא רק על ייצור ההורמון החשוב הזה, אלא על הרבה היבטים נוספים בבריאות הגוף. לכן, המאכלים שברשימה הזאת מומלצים לכל הקוראים שלנו - גברים ונשים כאחד:

1. דג טונה

סטייק טונה. ShutterStock
המלך של חובבי הכושר. טונה/ShutterStock

זהו כנראה המלך הבלתי מעורער של התפריט לחובבי הכושר - ומתברר שהוא עוזר לא רק להשלמת מכסת החלבון הדרושה לפיתוח השרירים. דג הטונה עשיר בוויטמין D, רכיב שמחקרים שונים מצאו כי הוא תורם להגברת ייצור הטסטוסטרון. ואם דג טונה הוא לא כוס התה שלכם, יש עוד הרבה דגים שעושים עבודה דומה, כמו סלמון, סרדין או מקרל.

2. מזון מלכות

דבש מלכות. ShutterStock
מצרך מבוקש ביותר בקרב חובבי בריאות בכל רחבי העולם. דבש מלכות/ShutterStock

השם המבטיח הפך את הדבש הייחודי הזה למצרך מבוקש ביותר בקרב חובבי בריאות בכל רחבי העולם. מזון המלכות, שכפי ששמו מרמז, נועד לספק הזנה למלכות הכוורת וגם לזחלי הדבורים. הוא מקור איכותי לשורה ארוכה של ויטמינים חיוניים כמו B6, B5, E, A ו-D. מחקר הראה כי אכילת 100 מ"ג של מזון מלכות למשך שלושה חודשים יכולה להגביר את ייצור הטסטוסטרון בגוף בשיעור של עד 22 אחוזים.

3. שעועית

אורז עם שעועית. דרור עינב
תוספת מצוינת לתפריט. שעועית עם אורז/דרור עינב

אם אתם רוצים לשפר את חיי המין, אולי לאכול כמויות גדולות של שעועית זה לא הדבר הראשון שתחשבו עליו. בפועל, זו תוספת מצוינת לתפריט שאמנם עלולה לגרום להפעלה מוגברת ולא רצויה של מערכת העיכול, אך במקביל עשויה לשפר את שיעור הורמון המין הגברי. שעועית היא מקור איכותי לוויטמין D ולאבץ, החיוניים לייצור ההורמון החשוב הזה. כדי ליהנות מהיתרונות שלה, עדיף לצרוך שעועית לבנה או שחורה.

4. חלמון הביצה

הפרדת ביצים. ShutterStock
מאכל פופולרי אצל חובבי הכושר. ביצים/ShutterStock

זהו עוד מאכל שלא זר לחובבי הכושר ופיתוח הגוף. החלמון כידוע עשיר בחלבונים (באופן די אירוני, בשיעור גבוה יותר מזה שבחלבון). בנוסף, הוא מכיל כמות מכובדת של ויטמין D, שכפי כבר הבנו, מהווה מרכיב חשוב בייצור הורמון המין הגברי. בנוסף, החלמון, שרבים מאמינים כי יש לוותר עליו, מכיל שורה ארוכה של ויטמינים ומינרלים שחשובים לתפקוד של כולנו. אפילו הכולסטרול הגבוה שבו נמצא בשנים האחרונות כגורם שבאופן די משונה לא מעלה את שיעור הכולסטרול הרע בגופנו, כל עוד צורכים אותו במידה.

5. אננס

קילוף אננס משק לוי. נמרוד סונדרס
הנשנוש המושלם אחרי אימון גופני. אננס/נמרוד סונדרס

הפרי הקיצי והאהוב הזה הוא הנשנוש המושלם אחרי אימון גופני. כוס אחת של פרוסות אננס מכילה כ-20 מ"ג של מגנזיום ו-0.2 מ"ג של אבץ. מחקרים מצאו כי אלו שני מינרלים חיוניים שתורמים להגברת ייצור הטסטוסטרון בגוף. ולא פחות חשוב, באננס יש גם אנזים בשם ברומלין, אשר ממלא תפקיד משמעותי במניעת דלקות ובפירוק משקעי שומן בכלי הדם. בכך הוא תורם לשיקום מהיר יותר של השרירים אחרי פעילות גופנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully