וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר קשה: למה גברים מתעוררים עם זקפה?

10.5.2019 / 6:44

זה מתחיל בגיל ממש מקודם (לפעמים אפילו כבר ברחם) ומלווה גברים במשך שנים. אבל למה זה בעצם קורה? ד"ר עידן גורן עם כל ההסברים לתופעה המוזרה הזו, איך זה קשור לשלפוחית השתן שלכם ואפילו לתפקוד המיני

אילסטרציה זקפת בוקר. Giphy
צפרא טבא/Giphy

יש לא מעט תופעות שקורות בגוף שלנו שאנחנו מקבלים כמובן מאליו, למרות שאין להם שום סיבה טובה או הסבר חד משמעי. ברשימה המגוונת הזו תוכלו למצוא עין קופצת, קיפאון מוחי, רגל רדומה, וגם תופעה אחת שקורית כל יום לכל גבר בעולם (כמעט) - זקפת בוקר.

למרות שהיא כל כך נפוצה, זקפת בוקר היא עדיין אחת התופעות המסתוריות ביותר בגופו של הגבר, ולקהילה הרפואית עדיין אין הסבר מדעי חד משמעי. אבל יש כמה תיאוריות מקובלות שמסבירות אותה, וחלקן אפילו די משכנעות. ביקשנו מד"ר עידן גורן, רופא הבית של וואלה! בריאות, להסביר לנו מה קורה בגופם של גברים מדי בוקר, באיזה גיל זה מתחיל ואיך זה קשור לתפקוד מיני.

עוד באני רק שאלה:
האם אנחנו צריכים להתחסן מחדש בחיסוני ילדות?
זה מה שקורה בגוף שלכם כשאתם אוכלים אוכל חריף
מרגישים נפוחים? זה מה שיעזור לכם

לפני שנגיע לתשובות המעניינות שלו, בואו נבין רגע איך מנגנון הזקפה עובד: זקפה מתקיימת כאשר גירוי מיני עובר ממש כמו אות חשמלי מהמוח דרך מערכת העצבים המרכזית אל כלי הדם בפין. גירוי זה מוביל לשרשרת פעולות כימית באיבר המין, בסיומה כלי הדם בפין מתרחבים ומתמלאים בדם. כמובן שזקפת בוקר עובדת קצת אחרת. בואו נתחיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully