וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אנחנו צריכים להתחסן מחדש בחיסוני ילדות?

3.5.2019 / 7:16

התפרצות החצבת בארץ ובעולם מדאיגה רבים, ובצדק - מדובר במחלה מסוכנת מאוד. בדקנו עם ד"ר עידן גורן האם החיסונים שקיבלנו בילדות שלנו עדיין מגנים עלינו, ובאילו מקרים החיסונים כבר הפסיקו לעשות את העבודה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בסרטון: עיריית ניו יורק הכריזה על מצב חירום בעקבות התפרצות חצבת בעיר

אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם שמחלת החצבת חזרה ובגדול. מאז מרץ 2018 תועדו במשרד הבריאות כ-4,000 חולים בחצבת, רובם מירושלים, בית שמש, צפת, בני ברק וביתר עילית. והמצב בעולם גרוע באותה מידה. המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הודיע השבוע כי מאז תחילת 2019 נרשמו בארה"ב 695 מקרי חצבת - המספר הגבוה ביותר מאז הוכרז על מיגור המחלה בשנת 2000.

התפרצות החצבת הזו מטרידה במיוחד, שכן מדובר באחת המחלות המדבקות ביותר שקיימות, עם סיכון של 90 אחוזים להדבקת לא מחוסנים. וככל שמספר החולים גדל, כך גדל הסיכון שתתקלו באדם חולה. בשל החשש הזה, ביקשנו מד"ר עידן גורן להסביר לנו האם החיסונים נגד חצבת שקיבלנו בילדות עדיין מגנים עלינו, ובאילו מקרים צריכים חיסון נוסף.

עוד באני רק שאלה:
זה מה שקורה בגוף שלכם כשאתם אוכלים אוכל חריף
מרגישים נפוחים? זה מה שיעזור לכם
ריסטרט? זה מה שהרפואה אומרת על ניקוי רעלים

החיסון לחצבת הוא חיסון מוחלש שניתן בישראל בזריקה אחת משולבת נגד אדמת וחזרת (MMR) ולעתים כוללת גם את החיסון נגד אבעבועות רוח (MMRV). לא ניתן להתחסן בישראל כנגד נגיף החצבת בלבד. החיסון נגד חצבת ניתן בישראל בשתי מנות - הראשונה בגיל 12 חודשים (בטיפת חלב) והשנייה בכיתה א' (בבית הספר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully