וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טעויות שאתם עושים בסופ"ש ודופקות לכם את כל השבוע

כל השבוע אתם מחכים שהוא יגיע, וכשהוא בא אתם עושים את כל הטעויות האפשריות. לא הפעם. כך תהפכו את סוף השבוע להזדמנות אמיתית לטעינת מצברים

רובנו מגיעים לסוף השבוע עם הלשון בחוץ. בתקופה שבה שיעורי השחיקה המנטלית גבוהים מאי פעם לא מפתיע שרוב האנשים רוצים להעביר את הסופ"שים שלהם במנוחה, שינה עד מאוחר ומפגשים חברתיים בקטנה. לא יותר.

אלא שמחקרים מראים שבנייה ושמירה על שגרת בוקר גם בסופי השבוע יכולה להשפיע מאוד על איך השבוע שלפנינו ייראה. הנה 5 טעויות שכיחות שאנשים עושים בסופי השבוע שלהם ועלולות ממש להעיב על איך שהשבוע שלנו יתנהל וירגיש:

1. אתם קמים מאוחר מדי

אף אחד לא רוצה לכוון שעון מעורר לשבת בבוקר, אבל מה לעשות שיש לא מעט מומחים שמסכימים שלחרוג משמעותית משעת היקיצה הקבועה שלכם בסופ"ש זה משהו שמזיק לבריאות הכללית. מחקרים מראים ששונות גדולה בשעות השינה והיקיצה מובילה להרגלים פחות בריאים. ומחקרים אחרים קישרו בין "ג'ט לג חברתי" - המעבר בין הרגלי השינה והיקיצה של ימות החול ובין אלה של סוף השבוע - ובין עייפות כבדה יותר ואף תחושת ישנוניות במהלך היום.

גבר עייף קם בבוקר. ShutterStock
לא צריך לקום ב-6:00, אבל תשתדלו לצאת מהמיטה לפני הצהריים, טוב? גבר מתעורר/ShutterStock

תשאלו, כמה גרוע זה יכול להיות להתעורר מאוחר בוקר אחד או שניים בשבוע? הבעיה היא שכשקמים מאוחר נהיים עייפים יותר מאוחר, זה מגדיל את הסיכוי לחוות קשיי הירדמות או לישון פחות טוב בלילה. המחקר היחיד שמספק איזו הבלחה של אור באפלה הזאת, הוא מחקר שבדק כיצד משפיעים דפוסי שינה על תוחלת החיים ומצא שבמקרה של אנשים שלא מצליחים לישון מספיק במהלך השבוע, השלמה של שעות שינה בסופ"ש הובילה לתוחלת חיים ארוכה יותר מאשר אצל אלה שלא הצליחו להשלים את שעות השינה.

שורה תחתונה: בואו ניפגש באמצע - תקומו מאוחר יותר בשבת, אבל לא הרבה יותר מאוחר יותר. סבבה? סבבה.

2. אתם לא שותים מספיק

זאת אומרת, יכול להיות שאתם שותים יותר מדי, אלכוהול. אבל לא מספיק מים, ולא בבוקר. לשתיית מים בבוקר יש חשיבות, משום שרצוי שהם יהיו הנוזל הראשון שנכנס לגוף שלכם בבוקר, ולא קפה. שתייה מספקת במהלך היום היא תנאי קריטי למניעת התייבשות, וכדאי להתחיל לשתות כבר מהבוקר. מומלץ להקפיד על זה במיוחד אם ערב קודם שתיתם קצת יותר אלכוהול, כפי שלעתים קורה בארוחות ויציאות של סופי שבוע.

3. אתם משחררים את כל המחויבויות שלכם

במהלך השבוע יש לנו עוגנים בשגרה שמחייבים אותנו לקום בשעה מסויימת ולעמוד בלו"ז - לארגן את הילדים בזמן לבית הספר, להגיע בזמן למשרד או לפגישה. אבל בסוף השבוע הכל נפרם ואז קשה יותר לשמור גם על ההרגלים הקבועים והבריאים שלנו (כמו יקיצה בשעה קבועה).

כשיש ילדים קטנים בבית, הם בדרך כלל ישמשו כשעון מעורר יעיל גם בסופי שבוע, אבל אם אין לכם ילדים או שיש לכם, אבל הם כבר בגיל שהם מתעוררים הרבה אחריכם - נסו לקבוע משהו לשעות הבוקר גם בסופ"ש: קפה עם חבר, אימון בוקר, טיול או כל דבר אחר שיגרום לכם להגיח מהמיטה בשעה סבירה ולנצל את היום.

אב ובתו מתרגלים סקוואטים ביחד. ShutterStock
תקבעו איזה אימון לבוקר. אבא ובת מתאמנים יחד/ShutterStock

4. אתם לא מכינים את עצמכם לשבוע חדש

סוף השבוע הוא לגמרי הזמן שלכם לנוח ולהרגע, וזה בסדר שהלו"ז בו יהיה גמיש וקליל יותר, אבל חשוב לנצל אותו גם כדי להיערך ולהתכונן לשבוע הבא שעומד לפתחכם. אצל רוב האנשים השגרה כל כך עמוסה ומהירה ולא תמיד הם מספיקים לעמוד בציפיות ובתוכניות שלהם עצמם בנוגע למשל למספר האימונים שהם רוצים להספיק לעשות בשבוע, או לבשל אוכל בריא כל יום. סוף השבוע יכול להיות ההזדמנות שלכם לצבור איזה "פור" על השבוע החדש ואפשר לנצל אותו כדי להכין לעצמכם ארוחות בריאות לעבודה לכמה ימים, למשל, או לעשות אימון שלא הספקתם לעשות במהלך השבוע.

5. אתם לא יוצאים מהבית

יש אנשים שיכולים ממש ליהנות מהשתבללות בבית למשך כל הסופ"ש, אבל לא בטוח שזה מה שהכי נכון לבריאות הפיזית והנפשית שלהם. לבילויים ופעילויות באוויר הפתוח יש שלל יתרונות בריאותיים מוכחים, הן מבחינה פיזית והן מנטלית. מומלץ במיוחד לצאת החוצה בשעות הבוקר משום שהחשיפה לאור יום מסייעת לסנכרן את השעון הפנימי ששולט על דפוסי שינה וערות, מטבוליזם ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully