וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת כושר: זה הזמן הכי טוב לאימון גופני במהלך היום

לא כולנו מצליחים או רוצים לשלב פעילות גופנית בלוח הזמנים הצפוף שלנו שקרוי חיים. ובכל זאת - אם החלטתם להתחיל לעשות ספורט, יש פרק זמן ביום שבו שריפת השומנים היא מהירה יותר

עורך: יותם וקס, צילום: עידו שחם

בווידיאו: הנה כמה תרגילי כושר שאפשר לעשות בקלות בבית

בין אם אתם מאלה שפותחים את היום בריצה על שפת הים, או דווקא כאלה שחדר כושר בערב הוא הדבר שלהם, פעילות גופנית היא הכרחית לשמירה על אורח חיים בריא. ולמרות זאת מסתבר שקיימת שעה אופטימלית שבה מומלץ להתעמל על מנת למקסם את היתרונות הבריאותיים של פעילות גופנית. אז מה היתרונות של כל שעה ביום ובאיזה מהן תשרפו הכי הרבה קלוריות?

אימון בשעות הבוקר
פעילות גופנית בשעות הבוקר - במיוחד כאשר הבטן ריקה - היא הדרך הטובה ביותר לשרוף שומנים, מה שגורם לירידה במשקל. הסיבה לכך בין היתר היא הפעילות ההורמונלית שלנו. "בשעות הבוקר המוקדמות, לפרופיל ההורמונלי שלנו יש נטייה מוקדמת למטבוליזם טוב יותר של השומן בגוף", הסביר ד"ר אנתוני האקני מהמחלקה למדעי התעמלות וספורט באוניברסיטת צפון קרוליינה למגזין TIME. "באופן טבעי יש רמות גבוהות יותר של קורטיזול ושל הורמון הגדילה בבוקר. שניהם מעורבים במטבוליזם, ותורמים לירידה במשקל", הוא מוסיף. מחקרים מראים גם כי פעילות גופנית בבוקר עשויה להפחית את התיאבון לאורך כל היום.

עוד בנושא:
מיתוסים על פעילות גופנית שאתם חייבים להפסיק להאמין בהם
נמאס לכם להתעמל? זה כנראה בגלל אחת מהסיבות האלה
6 דרכים להיות יותר בריאים בלי לעשות פעילות גופנית

גם אם אתם מזועזעים מהמחשבה על לכוון שעון ולהתעורר מוקדם יותר ממה שאתם צריכים כדי להתעמל - מחקר שנערך ממש לאחרונה מצא כי הגוף מתאים את עצמו למצב החדש ומתרגל לקימה המוקדמת תוך שמירה על אנרגיה גבוהה במהלך היום. מסתבר גם שיותר קל יותר לדבוק במשטר של פעילות גופנית יומיומית אם מסיימים את כל הספורט הנדרש כבר על הבוקר.

אבל רגע לפני שאתם מוותרים לעצמכם בגלל שכל זה נשמע קשה מדי, אם אתם ממש לא אנשי בוקר, אל תכריחו את עצמכם, פעילות גופנית יעילה יכולה להיעשות גם בצהריים.

חדר כושר. ShutterStock
חדר כושר זה טוב בכל שעה/ShutterStock

אימון בשעות הצהריים
אימון בשעות הצהריים נשמע לחלקנו כמשהו בלתי אפשרי, אבל עבור רבים הוא אופציה נוחה ומסתבר שגם לא הרבה פחות יעילה. אם אימוני בוקר הם אידיאלים לשריפת שומנים והרזיה, אימוני צהריים יעילים מאוד כאשר מנסים לבנות משטר אימונים קפדני ולאורך זמן. "היתרון של אימוני הצהריים נעוץ בעובדה שהם באים לאחר שכבר אכלתם ארוחה או שתיים, מסביר ד"ר האקני, "כל פעם שאתם אוכלים, רמות הסוכר בגוף עולות. הגלוקוז הוא מרכיב שנדרש עבור הגוף במידה ואתם מעוניינים לערוך אימונים משמעותיים בעצימות גבוהה". אימון אחר הצהריים יכול גם להיות דרך מצוינת להימנע מהעייפות של הערב על ידי כיוון מחדש של השעון הביולוגי.

אימון בשעות הערב
אחרי כל מה שכתבנו, חשוב לדעת שגם לאימוני לילה וערב יש את היתרונות שלהם. אומנם לא מעט מחקרים מצאו כי אימוני הערב והלילה דוחים את השינה שלנו ובכך פוגעים באיכות שלה, ד"ר האקני לא בטוח שזה המקרה. "העדויות מראות שאם אתם לא מאלה שמתעמלים וישר רצים למקלחת ולמיטה, אין סיבה ששנת הלילה שלכם תפגע. למעשה אימון כמו יוגה אפילו יכול לעזור לכם לישון טוב יותר בלילה מפני שהוא מפחית חרדה". בנוסף, אימון בשעות הערב יכול במשך הזמן להוריד את הרמות של הורמון הרעב גרלין - מה שעשוי לעזור בהפחתת משקל.

אז מה השורה התחתונה? אם היה צריך לבחור, ד"ר האקני מעיד שהיה בוחר באימון בוקר. "אימוני בוקר מנצלים בצורה הטובה ביותר את היכולות הביולוגיות והפיזיות של גוף האדם ובכך מביאים לתוצאות טובות יותר". מצד שני מדגיש ד"ר האקני שאין דבר כזה זמן רע לאימון גופני, העיקר שתעשו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully