וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתוסים על פעילות גופנית שאתם חייבים להפסיק להאמין בהם

אתם מקפידים להגיע כל ערב לחדר הכושר אבל לא רואים תוצאות? הגיע הזמן לשנות הרגלים שלא ממש עוזרים לכם לרדת במשקל ולבנות מסת שריר. מה האימון הטוב ביותר לנשים (רמז: אל תפחדי ממשקולות) והאם באמת יש דרך קלה לחשוף את הקוביות הנחשקות בבטן?

אילוסטרציה חדר כושר אימון מתעמלת התעמלות משקולות משקולת מנוחה זיעה. ShutterStock
מספיק עם המיתוסים האלה, ויפה שעה אחת קודם. מנוחה אחרי אימון משקולות/ShutterStock

כולם יודעים ששגרת אימונים קבועה חשובה לשמירה על הבריאות, מניעת מחלות ועודף משקל. רבים הפכו אותה לחלק בלתי נפרד מסדר היום שלהם, אבל לא בטוח שהזמן היקר שהם משקיעים בה אכן מספק את התוצאות הרצויות.

האם אימון אירובי הוא באמת הדרך הטובה ביותר לשרוף שומן, כמה מותר לרמות בארוחת הערב אם התרוצצתם בלי הפסקה במכון והאם כדאי שנשים יתרחקו מהרמת משקולות? יש כל כך הרבה מיתוסים על כושר שהגיע הזמן להפריך. מאמני כושר מוסמכים עושים סדר אחת ולתמיד בכל מה שצריך לדעת בנושא ולא תמיד ידענו את מי לשאול.

עוד בנושא:
מתעמלים בחדר כושר? כך אתם הורסים את כל מה שבניתם
רצים במקום? 7 טעויות שפוגעות בתוצאות שלכם במכון הכושר
סימנים לכך שהאימון במכון הכושר לא מקדם אתכם לשום מקום

אימון אירובי הוא הדרך היחידה לשרוף שומן

חדר כושר. ShutterStock
לא נמאס לכם להמשיך לרוץ בלי לגוון? אימון אירובי/ShutterStock

זה נכון שאימון בעצימות גבוהה כמו ריצה, ספינינג, קפיצה בחבל או בעצם כל פעילות שבה מעלים את קצב פעימות הלב, שורף קלוריות. כדאי לשלב פעילויות כאלה במסגרת המאמצים לירידה במשקל, אבל מדובר רק בחלק אחד של הפאזל.

"אימון אירובי הוא לא הדרך היחידה לשרוף שומן", אומרת המאמנת המוסמכת אשלי סטיוארט, "אפשר לעשות את זה גם באמצעות אימון כוח". רקמת שריר שורפת יותר קלוריות בזמן במנוחה ואם תשקיעו בבניית מסת שריר באימוני כוח לא תצטרכו לרוץ בלי הפסקה כדי לראות תוצאות.

רק כפיפות בטן יחשפו את הקוביות החבויות

בטן שטוחה. ShutterStock
לצערנו אין דרך פשוטה להגיע למטרה הנכספת. בטן שטוחה/ShutterStock

אם אתם נוהגים לסיים כל ערב בסשן ארוך של כפיפות בטן בתקווה שכך תשיגו בטן שטוחה ותעלימו את הכרס, הגיע הזמן לשנות את האסטרטגיה שלכם. לא רק שהוא לא יביא אתכם לתוצאות שאתה מחפשים, אלא שהתרגיל הזה מגביל את מספר שרירי הליבה החשובים עליהם אתם עובדים.

"כדי להשיג קוביות צריך להפחית את צריכת השומן הרווי, לבנות שרירי ליבה באמצעות שילוב של אימון אירובי, אימון התנגדות ותזונה בריאה", מסבירה המאמנת האוונה סקוט-הלנר.

אימון גופני יגרום לכם לרזות מהר מאוד

אילוסטרציה דיאטה משקל. ShutterStock
עיקר התהליך נשען על תזונה נכונה, שתייה מרובה ושינה טובה. שמירה על המשקל/ShutterStock

אין ספק שפעילות גופנית צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממאמצי ההרזיה ונכון שספורט יעזור לכם לשרוף קלוריות ולבנות מסת שריר, אבל זה לא אומר שגם אחרי כל השעות בחדר הכושר לא תעלו במשקל. למה? הכל קשור בתזונה.

"אימון לבדו לא שורף בממוצע הרבה קלוריות", טוען ג'ו קנון, מאמן אישי מוסמך, "האדם הממוצע יכול לשרוף כ-300 קלוריות באימון אם יש לו מזל, זה לא מספיק כדי לאזן הרגלי אכילה גרועים".
"80 אחוזים מהצלחת תהליך ירידה במשקל תלויים בתזונה", מרחיבה המאמנת אליסה בואן, "אתה יכול לעשות הכל נכון בחדר הכושר אבל אם אין לך תפריט ארוחות מסודר, לא תצליח לרדת במשקל. שינה, שתיית מים ותזונה נכונה חשובים בדיוק כמו הזמן שלך בחדר הכושר. אז תשקיע בכולם במידה שווה".

לא כדאי לנשים להרים משקולות

אישה מרימה משקולות. ShutterStock
הגיע הזמן שתראי להם מה את יודעת לעשות. אישה מרימה משקולות/ShutterStock

לא ברור למה אבל נשים נוטות שלא להתקרב לאזור המשקולות בחדר הכושר בשל החשש שיהפכו לגדולות ומאסיביות יותר או משום שהן רוצות לרדת במשקל וסבורות שעליהן להשקיע רק באימון אירובי. שני המיתוסים האלה לא נכונים בכלל.

"הרמת משקולות לא תגרום לנשים להיראות מגושמות וגבריות", מרגיעה המאמנת טרודי גרמן, "לנשים אין מספיק טסטוסטרון כדי להגיע למימדים כאלה. הרמת משקולות תגדיל את מסת שריר, תפחית את אחוזי השומן בגופך ואפילו תפחית את הסיכון לחלות באוסטיאופורוזיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully