וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתעמלים בחדר כושר? כך אתם הורסים את כל מה שבניתם

30.7.2018 / 7:50

פיתוח גוף היא משימה קשה - זה תהליך שנבנה בהדרגה על פני תקופה ארוכה, ודורש רצינות, התמדה ונחישות. אולם, בניגוד לבנייה האיטית - ההריסה דווקא פשוטה בהרבה ולפעמים לא מצריכה שום מאמץ. כך תימנעו מלחבל במה שהשגתם בהמון יזע ודמעות

אביב ארגז

בסרטון: תרגילי זרועות שישאירו אתכם על המסלול

החיים שלנו עמוסים באירוניה כואבת. בעוד שדרושים חודשים ארוכים של עבודה מאומצת בחדר הכושר כדי לראות את התוצאות בשטח, מספיק שבוע של הזנחה כדי לחוות ירידה מסוימת במסת השריר, בכושר ובסיבולת. אולם, למעט הפסקות ארוכות משגרת האימונים, אתם שמים לעצמכם עוד כמה מקלות בגלגלים, שמרחיקים עוד יותר את המטרה החמקמקה הזאת שהצבתם בתחילת הדרך. הנה כל הדרכים שבהן אתם פוגעים במאמצי פיתוח הגוף שלכם.

עוד בנושא:
5 התרגילים הכי מסוכנים בחדר הכושר
התופעה המוזרה שתוקפת אנשים שעושים הרבה ספורט
ההשפעה המפתיעה של פעילות גופנית על המוח

1. אתם שותים בדרכים יצירתיות מדי

שתיית מים היא אחד הדברים החשובים ביותר שיש להקפיד עליהם לפני האימון, במהלכו ואחריו. אפילו התייבשות קלה ובלתי מורגשת לאחר האימון עלולה לגבות מחיר מהשרירים ומהביצועים האירוביים שלכם בעתיד. נראה כי בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בחדרי הכושר בוחרים לוותר על בקבוק המים הסטנדרטי ולהשלים את מכסת הנוזלים באמצעות משקאות איזוטוניים המכילים מלחים ומינרליים שאובדים בהזעה מרובה באימונים אינטנסיביים מאוד.

עוד באותו נושא

5 מיתוסים על התעמלות שמעכבים את ההתקדמות שלכם

לכתבה המלאה
בקבוק מים. ShutterStock
לכו על מים. בקבוק מים/ShutterStock

האמת היא שמשקאות אלו גם מכילים כמויות גבוהות של קלוריות - בין 200 ל-300 בממוצע, ולא הכרחיים למי שלא ביצע אימון אירובי מאומץ של יותר משעה. בכל יתר המקרים - מים רגילים עדיפים בהרבה על משקאות אלו מכיוון שהם מספקים לגוף את כל הנוזלים שהוא צריך - בלי תוספת קלוריות מיותרת. מומלץ גם להתרחק מדוכני השייקים בחדר הכושר - כי משקאות אלו גם מכילים בחלק מהמקרים כמויות גדולות של סוכר או ממתיקים מלאכותיים.

2. אתם אוכלים מאוחר מדי

במהלך האימון נוצרים קרעים מיקרוסקופיים בשרירים שלכם והגוף "שורף" אנרגיה ששמר לשעת הצורך. רבים חושבים שאחרי האימון חשוב לאכול רק חלבונים שיתרמו לבניית השרירים, אולם גם הפחמימות נדרשות כדי להחזיר לגוף את האנרגיה שאיבד. באקדמיה האמריקאית לתזונה ודיאטה מדגישים שכדי לשקם את הגוף בצורה הנכונה לאחר האימון חשוב לאכול עד שעתיים אחרי הפעילות - ולהקפיד לצרוך בין 15 ל-20 גרם של חלבונים ובין 50 עד 90 גרם של פחמימות.

סטייק טונה. ShutterStock
לכו על ארוחת ערב מאוזנת. סטייק טונה/ShutterStock

3. אתם חוזרים לרבוץ מהר מדי

אם אתם "קורעים" את עצמכם באימון אינטנסיבי ובסוף התרגיל האחרון מיד נכנסים למכונית, מגיעים הביתה ונזרקים על הספה - כשאתם עוד מזיעים, מתנשפים ועם דופק בשמיים - אתם למעשה מקשים על השרירים שלכם להשתחרר ולהשתקם. הפעילות הגופנית מעלה את הטמפרטורה בכלי הדם והגוף צריך את הזמן הדרוש כדי להתחיל בתהליך השיקום. מעבר מפעילות אינטנסיבית לחוסר מעש מוחלט אינו מומלץ בשום אופן.

אם אתם עונדים צמיד כושר, מומלץ לוודא שהדופק שלכם נמוך מ-100 לפני סוף האימון. כדאי לעשות את זה כדאי לבצע הליכה קלה על המסילה או מתיחות שגם יעזרו לשפר את הגמישות ולחזק עוד יותר את השרירים. המתיחות גם יעזרו בתורן להגן על הגוף מפציעות בעתיד.

4. אתם קופצים לאימון נוסף ביום למחרת

מתברר שגם לדברים בריאים דווקא יש גבול - וחשוב לשמור על הגבול הזה אם אתם לא רוצים לזרוק לפח את כל מה שבניתם. מתעמלים רבים חושבים שככל שהם יתאמנו יותר הם יתחזקו יותר - אבל אותם אנשים פשוט לא מבינים איך השרירים ומערכת החיסון שלנו פועלים. אם אתם לא נותנים לגוף להשתקם כמו שצריך - לא יהיה לו את הזמן להתאושש ולבנות את השרירים כמו שצריך. אם אתם לא יכולים לוותר על אימון בימים עוקבים - מומלץ לחלק אותו ולעבוד בכל יום על קבוצת שרירים אחרת. אפשר גם להחליט שבחלק מהימים תעשו דברים אחרים - כמו שיפור היכולות האירוביות או מתיחות לשיפור הגמישות.

5. אין לכם מושג כמה קלוריות באמת שרפתם

מחקרים שנערכו גם בקרב אנשים עם משקל עודף, גם בקרב אלו שהמשקל שלהם נחשב תקין ואפילו בקרוב ספורטאים ממחישים שוב ושוב כמה אנחנו ברוב המקרים לא מעריכים כמו שצריך את כמות הקלוריות שאנחנו שורפים בפעילות גופנית. רבים גם מאמינים שהאימון גם מאיץ את חילוף החומרים שלהם ולכן מרשים לעצמם לאכול יותר בימים שאחריו.

בשעה של ריצה לצורך העניין שורפים ב-755 קלוריות - בדומה לכמות הקלוריות שבשווארמה בפיתה. אולם, גם עיסוק יתר בספירת קלוריות הוא לא הדרך לנצח את השיטה. במקום זאת, התאימו לעצמכם תפריט מאוזן שכולל מאכלים משביעים ובריאים שגם תיהנו מהם וגם יפחיתו את הצורך לנשנש בשלב מאוחר יותר ביום. אל תוציאו קבוצות מזון שלמות מחייכם - אלא שלבו אותם בצורה מושכלת בתפריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully