וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא מה הגיל בו נשים מרוצות מהגוף שלהן, והוא מפתיע

דימוי גוף הוא נושא שמקבל לאחרונה הרבה מאוד חשיפה וטוב שכך, אם לא לדורות הנוכחיים אז לדורות הבאים. מחקר חדש מראה באיזה גילאים לרוב נשים וגברים מרוצים מגופם - ויש גם מסר חיובי לעתיד

אם אתם, או אתן מתקשים לאהוב את גופכם, ובנינו כמעט כולנו סובלים מהרעה החולה הזו, מחקר חדש מציע שבסוף - זה יגיע. חוקרים מאוסטרליה וניו זילנד העריכו את שביעות הרצון מהגוף של כ-15,000 גברים ונשים במהלך שש שנים. הם מצאו כי שביעות הרצון עלתה לאורך חייהם של הגברים והנשים כאחד, אך נשים החלו לאהוב את גופן בסביבות גיל 60 וגברים בגילאים 59 עד 64.

המחקר נערך על ידי מדענים מאוניברסיטת גריפית ואוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה ואוניברסיטת אוקלנד בניו זילנד. מחקר האורך העריך את שביעות הרצון מהגוף אצל 15,264 משתתפים - 62.9 אחוזים מתוכם נשים - בגילאי 18 עד 94. שביעות הרצון של המשתתפים הוערכה משנת 2010 עד 2015.

שביעות רצון הגוף נמדדה בתגובה לאמירה אחת - 'אני מרוצה מהמראה, הגודל והצורה של הגוף שלי' - שהיתה מדורגת בסולם של 1 (מאוד לא מדויק) עד 7 (מדויק מאוד). המחקר הראה כי שביעות הרצון מהגוף עלתה לאורך החיים של גברים ונשים, בעוד שהוכח כי גברים חשו שביעות רצון גדולה יותר מגופם מאשר נשים, כך עולה מהמחקר.

"כמו שאת", סרטה של פאולה רוזנברג. קשת 12, צילום מסך
דימוי גוף חיובי הפך לנושא בולט. פאולה רוזזנברג בסרטה "כמו שאת"/צילום מסך, קשת 12

החוקרים מזהירים כי אצל נשים, היריון ותקופות לאחר לידה מובילות בדרך כלל לשינויים פיזיולוגיים שיכולים להשפיע לרעה על דימוי הגוף. אלה 'אינם עולים בקנה אחד עם אידיאלים נוקשים של יופי', הם אומרים, כגון עלייה במשקל, שינויים במבנה הגוף, דלילות שיער ופגמים בעור. למרות זאת, יתכן כי חוסר שביעות הרצון מהגוף הוא פחות חמור ממה שהיה לפני מספר דורות, כך על פי החוקרים.

"תוצאות מחקר זה מראות קו לינארי אצל נשים עם עלייה קלה בשביעות רצון גופן לאורך כל תוחלת החיים, במיוחד בשנים מאוחרות יותר של החיים - מגיל 60 בערך", כתבו החוקרים, "ממצא זה עומד בניגוד לתחזיות שלנו ומכל מחקר המצביע על כך שחוסר שביעות רצון מהגוף יציב יחסית לאורך כל חיי הנשים".

עוד בוואלה!

רק דבר אחד היה חסר לי בסרט החשוב של פאולה רוזנברג

לכתבה המלאה

הצוות טוען כי "שינויים תפיסתיים הקשורים לגוף" עשויים להתרחש בהדרגה לאורך תוחלת החיים של הנשים ככל שהן מתבגרות. שינויים אלה חוסמים את ההשפעה של "פגיעה באידיאלים רזים וצעירים" בתרבויות המערביות שעלולות לגרום לנשים לרצות לרדת במשקל. לצורך המחקר, חוקרים בחנו דפוסים של שינוי והשפעות בדימוי הגוף לאורך תוחלת החיים הבוגרת של הזכר והנקבה.

ובכל זאת, הממצאים מצאו גם שיפור בדימוי הגוף של נשים בקבוצת גיל צעירה יותר: במהלך תקופת ההערכה של המחקר הוכח כי נשים צעירות ובגיל בינוני מאושרות יותר מגופן. נשים בגילאי 54 ומטה, למעט שתי קבוצות (24 עד 29 ו-34 עד 39 שנים) הראו מגמת עלייה בשביעות הרצון של הגוף שלהן. ירידה בשביעות רצון הגוף משתי קבוצות אלה עשויה לנבוע מירידות אפשריות בתקופות שהן נמצאות בפגיעות ביולוגיות, כגון תקופות לאחר לידה ותקופת גיל המעבר. אצל גברים לעומת זאת, בגילאי 39-44 הם חוו רמות גבוהות יותר של שביעות רצון מהגוף לעומת גילאי 44 עד 49, שהראו ירידה ניכרת בדימוי הגוף.

"בסך הכל, תוצאות המאמר הנוכחי מדגימות שיפור בשביעות רצון הגוף לאורך תוחלת החיים של גברים ונשים כאחד", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully