כמה קלוריות וסוכר יש בכוס אחת של פירות קיץ?

    אבטיח, מלון, ענבים ואננס הם פירות שנותנים הרגשה של רביצה ליד הבריכה, גם אם אתם תקועים במשרד. כדי שנוכל להפנק עליהם בלי חשש, בדקנו איך הם משפיעים על הבריאות שלנו

    סיגלית פז
    איך בוחרים אבטיח? המדריך המלא (מערכת וואלה!)

    חום, לחות, יתושים וילדים ללא מסגרות - בקיץ הישראלי יש שפע של חסרונות, אבל גם יתרון אחד מובהק - פירות. פירות הקיץ הם פינוק אמיתי - מרעננים, טעימים, נגישים וגם מלאים בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. נשמע מושלם? ובכן, כמו בכל נושא בריאותי - יש להם גם צד שלילי, והוא כמובן הסוכר. פירות הקיץ מלאים בסוכר, ובקלוריות, ולכן מוטב לאכול מהם במידה. מה המידה הנכונה? כדי להחליט זאת חשוב שתכירו את הערכים התזונתיים של הפירות שאתם אוהבים.

    כוס אבטיח

    גם בגלל הליקופן. כוס אבטיח (צילום: ShutterStock)

    קלוריות: 46 קלוריות

    סוכר: 11 גרם


    אבטיח אמנם מכיל לא מעט סוכר, אבל יש בו כל כך הרבה יתרונות אחרים, שממש כדאי לאכול ממנו, במידה. אבטיח עשיר בוויטמינים (ויטמין C, ויטמין A וויטמינים מקבוצת B) ובדומה לפירות אדומים אחרים, הוא מכיל גם ליקופן - נוגד חמצון שמסייע במניעת סוגים שונים של סרטן. בנוסף, הליקופן מיטיב עם בריאות הלב וכלי הדם . אבטיח עשיר גם בחומר הנקרא ציטרולין שיש לו חשיבות גבוהה בהפחתת סיכוי ללחץ דם, שבץ ומחלות לב.

    עוד בוואלה!

    לא רק מים וסוכר: למה כדאי לכם לאכול אבטיח?

    לכתבה המלאה

    כוס ענבים

    לכו על הסגולים. ענבים (צילום: ShutterStock)

    קלוריות: 69 קלוריות

    סוכר: 18 גרם


    גם ענבים מכילים די הרבה סוכר, אבל יש בהם גם ויטמינים (בהם ויטמין C, ויטמין K, תיאמין, ריבופלאבין, ויטמין B6) ומינרלים (אשלגן, מנגן, נחושת). כוס אחת של ענבים מכילה כמעט 20 אחוזים מצריכת הוויטמין K המומלצת ולפחות 10 אחוזי נחושת. נוסף על כך, הם מכילים גם תרכובות טבעיות שחלקן נמצאו במחקרים כבעלות סגולות המגנות מפני סוגים מסוימים של סרטן. כמו למשל רסוורטול שנמצא במספר רב של מחקרים כבעל ערך במניעת סרטן ובטיפול בו.

    היתרון הכי גדול של ענבים הוא תכולת הפנולים הגבוהה שנמצאת בהם. הפנולים הן תרכובות צמחיות בעלות שלל השפעות בריאותיות כגון השפעה אנטי-דלקתית והשפעה אנטי-חמצונית. אותם פנולים הם הסיבה שמספר מחקרים מצאו קשר בין אכילת ענבים ושמירה על תפקוד קוגניטיבי גבוה, בזכות זה שהם מפחיתים את הנזק החמצוני שנגרם לתאי המוח. היכולות האנטי חמצונית שלהם מסייעת גם בהפחתת החמצון של הכולסטרול הרע (LDL) והשקיעה שלו בכלי הדם, ובכך מפחיתים את תהליכי התרשת והסיכוי למחלות לב.

    ובהקשר הזה - מוטב לאכול ענבים סגולים, כי הם מכילים נוגדי חמצון חזקים שנקראים אנתוציאנינים , אשר נותנים לענב את צבעו הסגול.

    כוס מלון

    הכתום בריא יותר. מלון (צילום: ShutterStock)

    קלוריות: 21 קלוריות

    סוכר: 12 גרם


    המלון עשיר באשלגן ומכיל גם ויטמינים בהם ויטמין C, ויטמין B6, חומצה פולית, ויטמין K ומגנזיום. תכולת האשלגן הגבוהה שבו, מסייעת לתהליכי איזון לחץ דם ויכולה לסייע לסובלים מלחץ דם גבוה. בנוסף, מלון מכיל כ-90 אחוזי מים בנוסף לאלקטרוליטים, כגון אשלגן, מגנזיום, וסידן - כך שהוא הפרי המושלם למניעת התייבשות בחודשי הקיץ.

    בן שני סוגי המלון, הירוק והכתום, עדיף לבחור במלון הכתום כיוון שהוא מכיל רמות גבוהות של ביתא קרוטן ועשיר בויטמין C. למעשה, מנה ממוצעת תכיל 80 אחוזים מהכמות המומלצת!

    כוס אננס

    מנה של חופש. אננס (צילום: ShutterStock)

    קלוריות: 83 קלוריות

    סוכר: 21 גרם


    כוס אחת של קוביות אננס מכילה מעל ל- 100 אחוזים מהתצרוכת היומית המומלצת של ויטמין C. אננס גם עשיר בקבוצת ויטמיני B: ויטמין B1 (תיאמין), העוזר ליצירת אנרגיה, ויטמין B6 (פירידוקסין), שחיוני לתפקוד תקין של מערכת העצבים, ויצירת כדוריות הדם האדומות , ויטמין B5 (חומצה פנטותנית) שעוזר להפקת אנרגיה מהמזון. ואם זה לא מספיק - אננס מכיל חומצה פולית, 67 אחוזים מהצריכה המומלצת ליום של מגנזיום, מנגן, נחושת, ונוגדי חמצון.

    צריכת אננס מסייעת לשמירה על תקינות הראייה ורשתית העין. מחקרים הראו שהיא מהווה גורם מגן מהתנוונות הרשתית, מחלה שעלולה לגרום לעיוורון בגיל המבוגר. מה שכן יש לו ערך גליקמי גבוה, כלומר הוא מעלה די מהר את הסוכר בדם, ולכן לא מומלץ לאנשים שסובלים מסוכרת או טרום סוכרת.

    הכותבת היא דיאטנית קלינית, מנהלת מרכז מותר לי - לתזונה נכונה, שינוי הרגלים ואיזון משקל

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully