וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מזונות לאכול ומאילו להימנע כדי להיעקץ פחות מיתושים

מי אמר שאפשר לדחות יתושים רק על ידי מריחה של משחות מסריחות על גבי העור? על ידי הוספת כמה מאכלים לתפריט היומי שלכם תוכלו להרחיק את היתושים מכם ובכך תמנעו מעקיצות מגרדות

עקיצות יתוש. ShutterStock
לעצור את העקיצה הבאה דרך הסלט שלכם. ילד עם עקיצה בעורף/ShutterStock

מדובר על אחד המטרדים הגדולים של הקיץ, שנמצא בשורה אחת עם חמסינים, לחות ומדוזות, ואולי המטרד המתוחכם מכולם. ליתושים שפעילים בעיקר כאשר הטמפרטורה עולה מעל 12 מעלות יש יכולת לזהות ממרחק של כחמישים מטרים את חום הגוף שלנו, כמה פחמן דו חמצני אנו פולטים (מבוגרים ונשים בהריון פולטים יותר ולכן הם נוטים להעקץ יותר), האם אנחנו בתנועה, מזיעים ומייצרים יותר חומצות חלב בזמן ההזעה. וזה למעשה מה שגורם להם לעקוץ.

עוד בנושא:
הפיתרון הטבעי: צמחים שמרחיקים יתושים ומטפלים בעקיצות
הסיבה המוזרה הזו גורמת לכם להיעקץ על ידי יתושים
עונת היתושים: מתי עקיצות עלולות לסכן את החיים שלכם?

קיימות כמה עצות יעילות להימנעות מעקיצת יתושים, ביניהן לבישת בגדים בהירים, הימנעות מבישום, שינה עם מאוורר או הנחת אדנית עם לבנדר מחוץ לחלון, אבל ניתן להערים על היתושים גם באמצעות האוכל שאנחנו אוכלים:

אשכוליות
אשכוליות נחשבות לפרי אהוב ובריא שמכיל שפע ויטמינים ומינרלים וגם תרכובת המכונה נוטקטון. מחקרים מראים כי הנוטקטון יעילה מאוד לא רק בהברחת יתושים, אלא גם קרציות, וזו הסיבה שמדענים השתמשו באשכוליות כאמצעי להילחם בהתפשטות ההולכת וגוברת של מחלת הליים, כמו גם במחלות אחרות הניתנות להעברה דרך קרציות.

אילוסטרציה פות. ShutterStock
מבריחה יתושים. אשכולית/ShutterStock

למון גראס
אחד המרכיבים השכיחים ביותר בדוחי יתושים הוא שמן ציטרונלה ואחד ממקורות המזון הגדולים ביותר של ציטרונלה הוא עשב לימון. מומחים טוענים בין היתר כי אם תמרחו אותו על עורכם או תצרכו אותו, תצליחו להדוף יתושים.

את עשב הלימון, או הלימונית בשמה הפופולרי יותר, אפשר לצרוך לא רק בתה קר במהלך ימי הקיץ החמים, אלא גם להוסיף לתבשילי קארי אסיאתיים. רק תקפידו להוציא את העלים לפני האכילה והשתייה מפני שהמרקם שלהם מאוד לא נעים בפה.

שום
לשום יש יכולת להרחיק לא רק יתושים, אלא גם חרקים אחרים. מרכיב האליצין המצוי בשום נחשב למרכיב פעיל שאחראי ליכולתו של השום להדוף חרקים. כדי ליהנות מהתכונות המגינות שלו, צריך לאכול את השום חי וכתוש.

עוד בוואלה!

האם אתם סובלים מאלרגיה לעקיצות יתושים?

לכתבה המלאה
שום. AlessandroZocc, ShutterStock
מסריח ומבריח. שום/ShutterStock, AlessandroZocc

חומץ תפוחים
חומץ תפוחים נחשב לדוחה יתושים טבעי נפוץ מזה שנים רבות. כמו מרבית המרכיבים האחרים ברשימה, החומץ עובד על ידי שינוי ריח הגוף שלכם - מה שירחיק יתושים, אבל לא אנשים. אפשר לנסות לשלב חומץ תפוחים בסלטים ועוגות, אבל הכי טוב לקחת כף חומץ תפוחים מדוללת במים ולשתות מדי יום. כך תיהנו משאר היתרונות הבריאותיים של החומץ כמו הפחתה במשקל, הקלה על העיכול ושיניים לבנות יותר.

ויש גם מזונות שכדאי שתמנעו מהם: מחקרים הראו כי יתושים נמשכים לפחמן דו חמצני שנפלט בכל שאיפה שלנו. צריכה מוגברת של אלכוהול לדוגמה, גורמת לעלייה ברמות הפחמן הדו חמצני, כמו גם אכילת מזונות חריפים או התעמלות גופנית - ומכל אלה מומלץ להימנע לפני השינה. בנוסף, אכילת מאכלים מלוחים או עשירים באשלגן מגדילה את כמות החומצה הלקטית שאנחנו מפרישים - מה שגורם לכך שהיתושים יעדיפו לעקוץ דווקא אתכם.

  • עוד באותו נושא:
  • יתושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully