לא רק מים וסוכר: למה כדאי לכם לאכול אבטיח?

הוא אולי הפרי הכי קייצי וישראלי שיש, אבל אנחנו עדיין חושבים עליו דברים לא טובים. כמה סוכר יש בו באמת? ולמה בכלל עדיף לאכול אותו חם? הנטורופתית שלנו מסבירה

  • פירות
  • אבטיח
עתליה דלל
YOUTUBE

בווידיאו: טריק מושלם לקילוף מהיר של אבטיח

העונה של הפרי הכי ישראלי בעיצומה, ואנחנו פה כדי לנפץ חלק מהמיתוסים (סוכר) ולספר על היתרונות הבריאותיים של האבטיח. הפרי האדום שייך למשפחת הדלועיים והוא מגיע אלינו במקור מאזור מצרים. תוחלת המים בו עומדת על 92 אחוזים, והסוכר על 7 אחוזים. הוא מכיל סיבים תזונתיים רבים וכמעט ואין בו שומן. הנה כמה מהיתרונות הכי בולטים שלו:

עוד בנושא:
צבע אדום: אילו פירות יעזרו לכם לרדת במשקל?
מצעד 10 הפירות היבשים המזינים ביותר
אכילת פירות וירקות תציל ממוות

ליקופן בשפע
האבטיח מכיל כמות גבוהה של ליקופן, שהוא פיגמנט מסוג קרוטנואיד בצבע אדום ונחשב נוגד סרטן. הליקופן אינו מיוצר בגוף ומגיע אלינו ממקור אקסוגני ובפרוסה בינונית של אבטיח אפשר למצוא 12.9 מ"ג ליקופן. במחקרים אחרונים נמצא כי ליקופן יכול להגן מפני סוגי סרטן מסוימים כמו סרטן הערמונית, הקיבה והריאות.

עוד באותו נושא

אבטיח, ענבים או אפרסק: איזה פרי קיץ הכי בריא לכם?

לכתבה המלאה
כמה יפה, ככה בריא (צילום: shutterstock)

הליקופן הוא נוגד חמצון חשוב ביותר ותפקידו לנטרל רדיקלים חופשיים ולהגן על התאים ועל ה-DNA מהרס, מחלות ניווניות והזדקנות. בנוסף, לליקופן יכולת להוריד כולסטרול ולהפחית בעיות לב, כלי דם ולהוריד לחץ דם גבוה.

הליקופן שנמצא גם בגויאבה, עגבניה, פלפל ואשכולית אדומה, שומר גם על בריאות העיניים ומסייע לראיה תקינה ולמניעת קטרקט וגלוקומה. בנוסף, במחקר שנערך לאחרונה נמצא כי הוא מסייע לפעילות תקינה של המוח מבחינה מנטלית. המחקר נעשה על נשים מגיל 70 ונשים עם ריכוז גבוה של ליקופן תיפקדו טוב יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת.

הליקופן באבטיח נספג בצורה יעילה ועדיף לאכול אותו בטמפרטורת החדר כיוון שכמות הליקופן בו עולה ככל שהטמפרטורה שלו יותר חמה.

מינרלים וויטמינים
האבטיח עשיר בוויטמינים כמו ויטמינים A,B ו-C והוא מכיל כמויות יפות של אשלגן, מגנזיום וסידן.

עוד באותו נושא

זה מדעי: המזונות הטבעיים שישמרו לכם על העור

לכתבה המלאה

חיזוק חיסוני
אבטיח מכיל כמות יפה של ויטמין C, שהוא נוגד חמצון חשוב שמחזק את מערכת החיסון. בנוסף, האבטיח מכיל גם את הקרטנואיד בטא קרוטן, שהוא נגזרת של ויטמין A המחזק את מערכת החיסון ומגן מפני השמש.

האבטיח הוא מקור של חומצה אמינית חשובה הנקראת L CITRULLINE ועוזרת לוויסות לחץ הדם בגוף. בנוסף, הוא מכיל כמות יפה של אשלגן ומעט נתרן המסייעים לאיזון לחץ הדם. במחקר אמריקאי אף נמצא כי החומצה האמינית L CITRULLINE תורמת להרפיה של כלי דם ובכך מעוררת ותורמת להעלאת החשק המיני.

הסדרת מערכת העיכול והרזיה
האבטיח מסייע לבעיות עיכול ועצירות בזכות כמות גדולה מאוד של נוזלים וסיבים תזונתיים. הוא יכול להשתלב בתפריטים של ירידה במשקל, כל עוד לא מגזימים בכמות. ב-100 גרם של אבטיח יש 45 קלוריות.

הכי טוב עם גרעינים

בכוס אבטיח יש 9 גרם סוכר, לא יותר מפירות אחרים, למרות מה שנהוג לחשוב. יחד עם זאת, לאבטיח יש מדד גליקמי גבוה והוא מעלה את רמות הסוכר בדם בצורה מהירה ולכן אינו מומלץ לסכרתיים, במצבי טרום סוכרת ועבור אנשים המכורים לסוכר.

אולי הם פחות פופולרים, אבל מומלץ דווקא לבחור באבטיחים עם גרעינים - העשירים במגנזיום, ברזל וחומצה פולית. הגרעינים דלים בקלוריות, כל עוד הם נאכלים בצורתם הטבעית וללא תוספת של מלח ושמן כפי שהרבה אנשים נוהגים לאכול.

עתליה דלל היא נטורופתית N.D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully