וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה 6 העצות הכי טובות שחילקנו לכם השנה

באיזה שעה ילדים צריכים לישון, איך עוזרים לילדים לשפר את הביטחון העצמי שלהם, וגם את הציונים, ולמה אתם חייבים לקחת זמן לשיקום הזוגיות. הנה העצות הכי טובות שפרסמנו השנה במדור ההורות של וואלה. ספרו לנו בתגובות מה עבד לכם :)

שתי ילדות קופצות. ShutterStock
מרימים לעצמנו. ילדות שמחות/ShutterStock

ראש השנה זה זמן של סיכומים (וגם של החלטות לשנה החדשה, אבל על זה כבר דיברנו), אז החלטנו לחזור אחורה לעשרות מדריכי ההורות שפרסמנו השנה, ולראות מה היו העצות הכי טובות, אלה שגרמו להורים לחשב מסלול מחדש ואולי הפכו את מלאכת ההורות לקשה קצת פחות. הנה 6 הטיפים הכי טובים שחלקנו אתכם השנה:

1. הילדים שלכם חייבים ללכת לישון עד 8

מחקר שפורסם השנה באוניברסיטת אוהיו בארה"ב מצא את השעה שאם תקפידו שהילדים שלכם ילכו לישון בה, הם יתעוררו רעננים במיוחד בבוקר, וגם יגרפו את מרב היתרונות הבריאותיים שניתן לגרוף משנת לילה טובה ואיכותית, לא רק לטווח הקצר אלא לטווח הארוך מאוד.

"ילדים בגילאי הגן שהולכים לישון עד השעה 8 בערב, נמצאים בסבירות נמוכה משמעותית לסבול מהשמנה בגיל ההתבגרות, אנחנו מדברים על השפעה של לפחות עשור קדימה", אומרת שרה אנדרסון, מרצה לאפידמיולוגיה ומי שעמדה בראש המחקר.

לפרטים נוספים

2. הילדים שלכם צריכים להתעמל כבר מגיל 3

משרד הבריאות האמריקאי הפיץ השנה הנחיה לפיה רצוי להרגיל ילדים לבצע פעילות גופנית כבר מגיל שלוש, ולא רק מגיל שש כפי שהמליצו עד כה. הסיבה לשינוי הם השיעורים הגבוהים של השמנת ילדים. לדעתם של קובעי המדיניות הקדמת הגיל בו ניתן לחנך ילדים צעירים יסייע להם להימנע מבריאות לקויה בשלב מאוחר יותר בחייהם.

ילד משחק כדורגל. ShutterStock
שלוש שעות לפחות מדי יום. ילד משחק כדורגל/ShutterStock

לא נקבע טווח זמן מומלץ של פעילות יומית, אך ההנחיות מעודדות את הילדים להיות פעילים למשך שלוש שעות לפחות מדי יום.

לפרטים נוספים

3. ילדים בבית ספר יסודי ממש צריכים לישון צהריים

מחקר של אוניברסיטת קליפורניה ואוניברסיטת פנסילבניה גילה כי שינה קלה במהלך היום משפרת את מצב רוחם של הילדים ואף מעלה את רמת המשכל שלהם. ממצאי המחקר שפורסמו בכתב העת SLEEP, מגיעים מניתוח נתונים של 3,000 ילדים בגילאי 10- 12 מסין, שנאספו במחקר שהחל לעקוב אחר הילדים ב-2004 והמשיך לבגרותם. "הממצאים מראים כי ילדים שישנו שנת צהריים שלוש פעמים בשבוע ויותר, העלו את הציונים שלהם ב-7.6 נקודות בכיתה ו'. איזה תלמיד לא רוצה עוד 7.6 נקודות מתוך מאה בציון?", שאלו החוקרים.

לפרטים נוספים

4. הטיפ המושלם למניעת דלקות אוזניים

הפעם לא מדובר במחקר או בהמלצות רשמיות, אלא בטיפ יד ראשונה מרופא ילדים. ד"ר יובל האן חלק מניסיונות את הדרך להקטין את הסיכון לדלקות אוזניים (דלקת של תעלת האוזן החיצונית) אחרי ביקורים בבריכה או בים.

"ייבוש מוקפד של התעלה לאחר היציאה מן הבריכה או הים - החל בניעור הראש היטב והמשך בשימוש במייבש שיער תוך הקפדה על כיוונו לעוצמה נמוכה וממרחק 25-30 סמ מן האוזן למניעת כוויה - בהחלט יכול להפחית משמעותית את הדלקות הללו שנובעות מהישארות תעלת האוזן רטובה ולא יבשה", כתב הרופא שגם הסביר לוואלה! הורות שהטיפ הזה הוא לא המצאה מקורית שלו ושגם אתר רפואי עדכני ממליץ עליו.

לפרטים נוספים

5. אתם חייבים לעבוד על הזוגיות, בשביל הילדים

מחקר של חוקרים מארה"ב, אנגליה והולנד מצא כי ילדים ראשונים להורים שהתווכחו הרבה והיו מצויים במתח, היו בעלי מזג רע יותר ונטו להיות תלותיים יותר ופחות מאושרים. וזה לא הכל. החוקרים מצאו כי מתח בזמן ההריון, של האמא או של האבא, העלה את הסיכון שהילד יפתח בעיות רגשיות בעתיד.

זוג הורים עם תינוק. ShutterStock
ההשפעות השליליות של מתח בזוגיות מתחילות כבר בגיל שנתיים. הורים ותינוק/ShutterStock

המחקר הראה כי מערכת היחסים בין ההורים בחודשים הראשונים ללידת הילד השפיעה באופן משמעותי על הילד החל מהשנה השנייה לחייו. ילדים בגיל שנתיים היו בסיכוי גבוה יותר לסבול מפחדים, לבכות בקלות יחסית ולהיות חרדתיים יותר, אם מערכת היחסים בין הוריהם סבלה ממתחים רבים.

לפרטים נוספים

6. המאכלים האלה מעלים את הביטחון העצמי של הילדים שלכם

במחקר שערכו מדענים מאוניברסיטת גטבורג שבשבדיה ופורסם השנה בכתב העת BMC Public Health התגלה שילדים עם הרגלי אכילה טובים נוטים להרגיש טוב יותר עם עצמם. החוקרים גילו שתחושת רווחה פסיכולוגית בתחילת המחקר וגם כעבור שנתיים הושפעה מהרגלי האכילה של הילדים, אך לא ממשקל גופם. כלומר, תחושת ההישג שחש הילד לאחר שהבין שהוא שומר על עקרונות אכילה בריאים יותר גרמה לה להרגיש טוב יותר, ללא קשר למדדים חיצוניים.

ילדים חולקים תפוח. ShutterStock
צריכת פירות הובילה באופן ברור לתחושת הערכה עצמית טובה יותר. ילדים חולקים תפוח/ShutterStock

החוקרים הצליחו לבודד מספר עקרונות שחזרו על עצמם בקרב הילדים השמחים יותר. אכילת דגים פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, הגבלת צריכת סוכר ושומן, אכילת מוצרי מזון מלאים ולא מעובדים וצריכת פירות וירקות הובילו באופן ברור לתחושת הערכה עצמית טובה יותר של הילדים, הפחיתו את הבעיות הרגשיות עליהן דיווחו הילדים ואפילו שיפרו את יחסיהם עם הוריהם ועם ילדים אחרים.

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • הורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully