וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מה מנוחת צהריים יכולה לעשות לילדים ביסודי

אם אתם הורים לילד בגן בוודאי כבר ביכיתם את אובדן שנת הצהריים שלכם, אבל האמת שהילד שלכם צריך אותה יותר מכם. מחקר חדש מצא מה המשמעות של שנת צהריים קצרה ומסתבר שהיא מאוד משמעותית לציונים של ילדים בבתי ספר יסודיים

ילד ישן במיטה לצד שעון מעורר. ShutterStock
חיונית לילדים. ילד ישן/ShutterStock

זה אולי נשמע לכם דמיוני ולא ניתן לביצוע, אבל לילדים בבית ספר יסודי ממש כדאי לעשות שנ"צ. מחקר של אוניברסיטת קליפורניה ואוניברסיטת פנסילבניה גילה כי שינה קלה במהלך היום משפרת את מצב רוחם של הילדים ואף מעלה את רמת המשכל שלהם.

ממצאי המחקר שפורסמו בכתב העת SLEEP, מגיעים מניתוח נתונים של 3,000 ילדים בגילאי 10- 12 מסין, שנאספו במחקר שהחל לעקוב אחר הילדים ב-2004 והמשיך לבגרותם. "הממצאים מראים כי ילדים שישנו שנת צהריים שלוש פעמים בשבוע ויותר, העלו את הציונים שלהם ב-7.6 נקודות בכיתה ו'. איזה תלמיד לא רוצה עוד 7.6 נקודות מתוך מאה בציון?", שאלו החוקרים.

הילדים שהחלו את המחקר כשהם בכיתה ד', מילאו שאלונים שעסקו באיכות ושעות השינה שלהם, השתתפו גם במבחני הערכה פסיכולוגים והתנהגותיים, מבחני השכלה ונלקחו מהם מדדים גופניים כמו מדד BMI ובדיקות דם.

עוד בנושא:
עד איזה גיל ילדים צריכים לישון צהריים?
זה מה שקורה לשינה שלכם ככל שאתם מתבגרים
שינה היא התרופה הטובה ביותר: כך הגוף שלכם נלחם בזיהומים בזמן השינה

אילוסטרציה בית ספר תלמידים מורה. ShutterStock
שינה משפרת ציונים. ילדים מצביעים בכתה/ShutterStock

מחקרי מעבדה רבים בכל הגילאים הראו כי תנומות יכולות להראות את אותו גודל של שיפור על משימות קוגניטיביות, ממש כמו לילה שלם של שינה", אמרו החוקרים. "כאן הייתה לנו הזדמנות לשאול את העולם האמיתי - המתבגר, שאלות במגוון רחב של נושאים התנהגותיים, אקדמיים, חברתיים ופיזיולוגיים".

לדבריהם, הרגלי שינה ירודים ועייפות בשעות היום משפיעים על כ-20 אחוזים מהילדים והם עלולים להשפיע לרעה על המוח, על הרגשות ועל הביצועים הפיזיולוגים של הילדים. ההשפעות הקוגניטיביות, הרגשיות והפיזיות השליליות של הרגלי שינה ירודים מבוססות היטב, אך רוב המחקרים הקודמים התמקדו בגיל הגן ובפעוטות - משום שלרוב בגילאי שלוש, ילדים אינם נחים יותר במהלך היום בגן. החוקרים מקווים כי לתוצאות המחקר יהיו השפעות על עבודות נוספות שיעסקו בשנת יום אצל מתבגרים.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully