וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד איזה גיל ילדים צריכים לישון צהריים?

19.3.2015 / 8:00

למרות העובדה ששנת צהריים של ילדים היא אחת המתנות שהורים לא רוצים לשחרר, מחקר חדש מגלה שנמנום בשעות היום אחרי גיל שנתיים גורם לשנת לילה קצרה יותר ופחות איכותית

ילד ישן. ShutterStock
ישנים ביום, ערים בלילה/ShutterStock

שנת צהריים היא אחד הדברים שהורים הכי מוקירים ומשמרים, בעיקר כאשר מדובר בסופי שבוע, שהם פרק זמן מבורך שבו הורים יכולים לנוח במקרה הטוב, או לעבוד קצת בבית במקרה הרע. ולא רק שמקבלים הפסקה קצרה, אחרי השינה הילדים בדרך כלל קמים ערניים ומתוקים במיוחד. נפלא, לא? ובכן, מסתבר, ששינת צהריים אחרי גיל שנתיים עלולה להזיק יותר מלהוכיל.

לפי מחקר שפורסם באחרונה ב-Archives of Disease in Childhood, שנת צהריים אחרי גיל שנתיים קשורה לאיכות שינה פחותה במהלך הלילה. עם זאת, המחקר לא מצא קשר מובהק בין שינה בצהריים לבין התנהגות והתפתחות הילד.

כך תעזרו לתינוק שלכם לישון כמו תינוק

ילד ישן. ShutterStock
רק נמנום קטן וזה עובר/ShutterStock
ילד ישן. ShutterStock
26 מחקרים לא משקרים/ShutterStock

ידוע כי סך השינה במהלך יממה אצל ילדים קשורה לבריאות ולהתפתחות תקינה. על פי המלצות שפרסם לאחרונה איגוד השינה הלאומי של ארה"ב (The National Sleep Foundation) תינוקות מגיל 4 עד 11 חודשים צריכים לישון בין 12 ל-15 שעות ביום; ילדים בין גיל שנה לשנתיים צריכים לישון בין 11 ל-14 שעות ביום; ובגילאי 3 עד 5 שנים מומלץ שהילדים ישנו בין 10 ל-13 שעות.

המחקר החדש, שנערך באוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה מציע שמרבית השינה הזו צריכה להיות בלילה, ולא מפוצלת גם למהלך היום. החוקרים ביקשו לבדוק מה ההשפעה של נמנום במהלך היום על איכות שנת הלילה של ילדים צעירים, על ההתנהגות שלהם, ועל בריאותם (הפיזית והקוגניטיבית). החוקרים סקרו מידע מ-26 מחקרים שתיעדו מידע על שינה של ילדים עד גיל 5.

סקירת המחקרים העלתה ראיות שמצביעות על כך ששנת יום מעבר לגיל שנתיים מאריכה את הזמן שלוקח לילדים להירדם בלילה ואף מקצרת את משך שנת הלילה. עם זאת, החוקרים לא מצאו קשר בין שנת צהריים לבין התנהגות או התפתחות של ילדים.

עוד באותו נושא

האישה שתלמד את הילדים שלכם לישון

לכתבה המלאה
ילד ישן. ShutterStock
בשורות הטובות: נמנום לא משפיע על ההתנהגות או הבריאות/ShutterStock

החוקרים כתבו בהצהרה שפרסמו כי ההשפעה של שנת הלילה על ההתפתחות והבריאות של ילדים מתועדת בתקופה האחרונה ביותר ויותר מחקרים, אבל אין מספיק מידע לגבי הערך של נמנום, בבית או במסגרת חינוכית, וההשפעה שלו על שנת הלילה. החוקרים סבורים כי לאור הראיות שאספו מ-26 המחקרים שסקרו, יש מקום לערוך מחקרים מקיפים בנושא שנת יום של פעוטות. החוקרים ציינו עוד כי אם יש ילד שסובל מקשיי שינה בלילה, כדאי ומומלץ לבדוק אם הוא ישן ביום, וכמה.

האם הממצאים האלה יגרמו לכם לוותר על שנת הצהריים של ילדכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully