וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ראשונה מרופא: טיפ גאוני למניעת דלקות אוזניים בקיץ

הילדים שלכם סובלים מדלקות אוזניים בקיץ בעקבות ביקורים בבריכה או בים? לרופא הילדים ד"ר יובל האן יש טיפ מעולה בשבילכם. כל מה שאתם צריכים זה מייבש שיער

ילד בבריכה עם משקפי שחייה. ShutterStock
סובלים מדלקות אוזניים חוזרות בקיץ? יש לנו פיתרון פשוט וגאוני/ShutterStock

דלקת אוזניים יכולה להיות ממש סיוט, ויש ילדים עם נטייה מוגברת לסבול מדלקות כאלה. בעונת החורף אלה הצינונים התכופים והנוזלים שמצטברים בעקבותיהם שמעוררים את הדלקת בכל פעם מחדש, אבל אם חשבתם שבקיץ תזכו למנוחה מהן, אתם טועים.

"דלקת של תעלת האוזן החיצונית נפוצה מאוד אצל ילדים ומבוגרים המרבים לשהות במים", מסביר ד"ר יובל האן, רופא ילדים. אבל למרבה המזל, לד"ר האן יש טיפ פשוט ודי גאוני להורים שרוצים להקטין את הסיכוי לדלקות כאלה אחרי ביקורים בבריכה או בים. כל מה שאתם צריכים לדבריו, זה מייבש שיער. כן, אותו אחד ששימש אתכם עד עכשיו לפן.

עוד בנושא:
מסתבר שעד היום טיפלנו בדלקות אוזניים לא נכון
הפחד של כולנו: איך מצילים חיים במקרה של טביעה?
הורים, שימו לב: אם זה קורה לילד שלכם בבריכה, גשו לרופא מיד

מייבש שיער. ShutterStock
רק שימו לב לכוון אותו לעוצמה נמוכה ולהחזיק במרחק בטוח מהאוזן, למניעת כוויות. מייבש שיער/ShutterStock

בפוסט שפרסם ד"ר האן בעמוד הפייסבוק שלו, הוא חלק עם הורים את הטיפ: "ייבוש מוקפד של התעלה לאחר היציאה מן הבריכה או הים (החל בניעור הראש היטב והמשך בשימוש במייבש שיער תוך הקפדה על כיוונו לעוצמה נמוכה וממרחק 25-30 סמ מן האוזן למניעת כוויה) בהחלט יכול להפחית משמעותית את הדלקות הללו שנובעות מהישארות תעלת האוזן רטובה ולא יבשה", כתב הרופא שגם הסביר לוואלה! הורות שהטיפ הזה הוא לא המצאה מקורית שלו ושגם אתר רפואי עדכני ממליץ עליו.

אם כבר אובחנה דלקת, ד"ר האן מזכיר שיש להימנע לחלוטין מהכנסת הראש למים במשך שבוע עד עשרה ימים לפחות, על מנת לאפשר לתעלות האוזן להחלים החלמה מלאה. עם זאת, לדבריו אין לחשוש ממקלחות או חפיפות ראש, אותן ניתן להמשיך לבצע כרגיל. במילים אחרות: אין פטור ממקלחות, ילדודס. אם יש חשש שמים בכל זאת יחדרו לאוזניים במהלך המקלחת, בשל נוכחות של משפריצן שובב באמבטיה, ד"ר האן ממליץ להשתמש באטמי אוזניים ייעודיים למניעת כניסת מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully