וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעזרו לילדים לישון גם כשהם יוצאים מהשגרה

שלי פורפר-רוזן

5.4.2015 / 9:16

למה כדאי לכם לקחת איתכם לחופשה מחוץ לבית את הסדין של הילד לא מכובס, איזה שיטת הרדמה תמיד עובדת ואיך חוזרים אחרי כל החופש הזה לשגרה? יועצת שינה עונה על השאלות שמדירות שינה מעיני הורים רבים

תינוק ישן במטוס. ShutterStock
מעבדות לחירות ומשגרה לחופש/ShutterStock

תקופת החגים היא תקופה מאוד מהנה בעבור ילדים, אבל גם מאוד מבלבלת. ילדים רגילים להיות חלק נכבד מהיום שלהם בגן או בבית הספר, ואז ללא הכנה מוקדמת הם מבלים בבית עם ההורים והאחים מהבוקר עד הערב, ושגרת היום שלהם משתנה. הרבה ילדים מתקשים לישון, ביום וגם בלילה, כאשר סדר היום שלהם משתנה. אז איך שומרים על שגרת שינה, על ילדים רגועים ועל הורים שפויים?

ראשית חשוב לזכור כי שגרה קיימת כדי שנוכל לצאת ממנה. חשוב לשמור על שגרת השינה גם בחופש, אבל אפשרי בהחלט וגם רצוי לצאת ממנה מדי פעם. אם אתם יוצאים לחופשה ויוצא לכם להשכיב את ילדכם שעה מאוחר מהרגיל, זו אינה סיבה להילחץ. הניחו לו בבוקר לישון עד מתי שהוא רוצה (לרוב תינוקות וילדים בגילאי חמישה חודשים עד ארבע, קמים בשעה קבועה גם כשהם הולכים לישון מאוחר יותר). אם איחרתם את שנת הצהריים נסו להקפיד שהם לא יקומו אחרי השעה 16:00, כדי שתוכלו להשכיב אותם בקלות לשנת הערב. כשתחזרו הביתה מהחופשה, תוכלו תוך יום-יומיים לחזור לשגרה הרגילה בעזרת עקביות, התמדה וחזרה לשעת ההשכבה הקבועה.

ילד ישן. ShutterStock
מותר לשבור שגרה/ShutterStock

איך גורמים לילד לישון במלון זר?

במקרים בהם אתם יוצאים לחופשה מחוץ לבית והילדים מתקשים להירדם, לא מומלץ לחזור אחורה להרדמה על הידיים, בהנקה או בקבוק. על מנת להקל על הילד, נסו להביא את המצעים שלו מהמיטה בבית - לא את אלה המכובסים, אלא המצעים עליהם הוא ישן בלילה שלפני.

גם אם אתם חוששים מרגרסיה עתידית בשינה של הילד, מותר לכם לשבת על ידו כשהוא נרדם, וחשוב לזכור שהילדים נמצאים במקום לא מוכר, כך שזכותם לחשוש קצת. אם כל זה לא עוזר, אפשר לצאת לטיול בעגלה או לעשות סיבוב באוטו – שתי שיטות שעובדות בדרך כלל, גם עבור ילדים שכבר יודעים להירדם עצמאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אישה נוהגת ובספסל האחורי ילד ישן. ShutterStock
סיבוב באוטו הוא תמיד פיתרון טוב/ShutterStock

כשתחזרו הביתה מן החופשה ייתכן והילדים יבכו כשתשכיבו אותם לישון, כי הם התרגלו לטוב וירצו שתשבו לידם. במקרה כזה, אפשר לשבת לידם יום-יומיים ואז להרחיק בהדרגה את הכיסא אל מחוץ לחדר במהלך כמה ימים, כדי ללמד אותם שוב בהדרגה לחזור לישון עצמאית, ללא הנוכחות שלכם אבל עם הביטחון שתעניקו להם.

לשמור על השגרה של הגן

אם אתם מבלים את חופשץ הפסח בבית, נסו לשמור על שעות השינה של הפעוטון או הגן במהלך היום. זכרו, כשהילדים הולכים לישון בגן זה קורה לרוב אחרי פעילויות שהם עושים, לכן מומלץ לעשות תוכניות ופעילות בהתאם, כדי שהם שיהיו עייפים מספיק כדי לישון. אם קורה והילדים פספסו שינה אחת במהלך היום (בכל זאת הם בבית אתכם אחרי שהתרגלו לשגרת הגן וזה מובן) השכיבו אותם לישון לשנת הערב (או שנת היום הבאה) מעט מוקדם יותר מהרגיל, כי סביר להניח שהם יהיו עייפים.

ילד ישן. ShutterStock
תפעילו את הילדים, כדי שיהיו מספיק עייפים לישון/ShutterStock

למרות שניתן בהחלט מידי פעם לצאת משגרת השינה, חשוב לדעת גם לשמור עליה, במיוחד אם הילדים ישנים בבית במיטה שהם רגילים אליה, לכן למחרת נסו שוב להשכיב בשעות להן הם רגילים בגן. אם הילדים שלכם כבר לא ישנים צהריים בגן, אין טעם להתעקש איתם על לישון צהרים בבית.

במקביל לשמירה על הרגלי השינה חשוב כמובן לשמור על שגרת היום של זמני האוכל והמשחק, בהתאם עד כמה שניתן.

שלי פורפר-רוזן היא עובדת סוציאלית, יועצת זוגית ומדריכת הורים מוסמכת מכון אדלר, מייסדת קבוצת הפייסבוק המדריך לשינה מתוקה

  • עוד באותו נושא:
  • שינה
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully