פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הילדים שלכם חייבים ללכת לישון עד 8. זו הסיבה

      גם אם זה מתיש, שווה לכם לעשות את המאמץ הנדרש כדי לוודא שהילדים הקטנים שלכם יהיו במיטות לפני השעה הזאת. זה ישתלם לכם וגם להם לא רק למחרת בבוקר, אלא גם בעוד 10 שנים

      ילד ישן במיטה עם מוצץ (ShutterStock)
      לא קל להגיע למצב הזה, אבל זה ממש משתלם. ילד ישן (אילוסטרציה: ShutterStock)

      בהרבה בתים בישראל וברחבי העולם כולו כנראה, מגיע שלב בכל ערב שבו מתחילה מלחמת ההתשה שמטרתה להכניס את הילדים הקטנים למיטות ולגרום להם ללכת לישון כבר. זה כמובן לא פשוט כמו שזה נשמע, כי צריך להכין להם ארוחת ערב, לקלח, לספר סיפור, לכסות ולתת נשיקה, ושוב לכסות, ולהביא להם מים ולבוא רק עוד פעם אחת ל'רק עוד רגע אחד' כי יש להם שאלה ממש חשובה בדיוק עכשיו... וכמה זמן כל זה לוקח? ובאיזו שעה הם באמת נרדמים אצלכם בבית?

      ומה אם היינו אומרים לכם שיש שעה מסויימת שנחשבת לאופטימלית ורצויה במיוחד שבה כדאי מאוד שהילדים שלכם ישנו? הייתם עושים מאמץ לעמוד בזה? מחקר חדש מראה שיש שעה כזאת, שאם תקפידו שהילדים שלכם ילכו לישון בה, הם יתעוררו רעננים במיוחד בבוקר וגם יגרפו את מרב היתרונות הבריאותיים שניתן לגרוף משנת לילה טובה ואיכותית, לא רק לטווח הקצר אלא לטווח הארוך מאוד.

      עוד בנושא:
      ילדים של חד הוריות שמנים יותר "כי אין להם אבא שיוציא להם מרץ"
      ילדים שנשארים במיטת תינוק עד גיל 3 ישנים טוב יותר. גם ההורים שלהם
      שעת שינה מוקדמת לילדים משפרת את המצב הנפשי של הוריהם

      "ילדים בגילאי הגן שהולכים לישון עד השעה 8 בערב, נמצאים בסבירות נמוכה משמעותית לסבול מהשמנה בגיל ההתבגרות, אנחנו מדברים על השפעה של לפחות עשור קדימה", אומרת שרה אנדרסון, מרצה לאפידמיולוגיה באוניברסיטת אוהיו בארה"ב ומי שעמדה בראש המחקר, שכותרתו: טיפול בגילאי הילדות המוקדמת והתפתחות בנעורים.

      ילד שמן מנסה לסגור את המכנסיים (ShutterStock)
      הסבירות להשמנת יתר בגיל ההתבגרות עולה ככל ששעת השינה בילדות היתה מאוחרת יותר (אילוסטרציה: ShutterStock)

      במסגרת המחקר, ניתחו אנדרסון וצוותה מידע שנאסף מ-977 ילדים במשך שנים. המחקר בדק בין השאר את שעת ההשכבה של הילדים בגיל 4.5 שנים, ולאחר מכן השווה זאת לנתון ה-BMI של אותם ילדים בהגיעם לגיל 15. מהר מאוד הם הבחינו בקשר מובהק בין שעת השכבה מוקדמת יותר בילדות ובין משקל בריא בגיל הנעורים.

      רק עשרה אחוזים מהילדים שהושכבו לישון עד השעה 20:00 סבלו מהשמנת יתר. מבין הילדים שהושכבו לישון אחרי השעה 20:00 ועד השעה 21:00, 16 אחוזים היו עם השמנת יתר בגיל ההתבגרות, והנתון עלה ל-23 אחוזים בקרב נערים ונערות שהושכבו לישון בילדותם לאחר השעה 21:00. החוקרים ציינו כי המגמות שמצאו היו זהות בקרב נערים ונערות כאחד.