וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים שנשארים במיטת תינוק עד גיל 3 ישנים טוב יותר. גם ההורים שלהם

29.11.2018 / 6:21

המיטה המסורגת אולי נראית לכם כמו כלוב, אבל הילדים שלכם ממש לא רואים את זה כך. מחקר גילה שילדים שהמשיכו לישון במיטת תינוק עד גיל 3 נהנו מדפוסי שינה טובים יותר וגם מהורים ערניים יותר

אמא מנסה להרדים תינוק. ShutterStock
לכם זה נראה כמו כלוב, להם זה גורם להרגיש בטוחים. תינוק במיטת תינוק/ShutterStock

המעבר ממיטת תינוק למיטת ילדים היא אבן דרך חגיגית בגיל הרך ולעתים יש לה חשיבות נוספת, במיוחד אם יש עוד אח או אחות בדרך שיזדקקו למיטת התינוק בקרוב. אבל מחקר חדש טוען שכדאי לכם מאוד להשאיר את הפעוטות שלכם במיטה מסורגת עד הגיל המופלג של 3 שנים, והסיבה תיטיב גם איתם וגם איתכם.

המחקר גילה שקטנטנים שהמשיכו לישון במיטת תינוק עד גיל 3 היו בעלי דפוסי שינה טובים יותר. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת הרפואי Sleep Medicine. גם ההורים יצאו נשכרים מכך, והחוקרים גילו שהם זכו ליותר שעות שינה בלילה - מצרך שערכו לא יסולא בפז עבור הורים לתינוקות ופעוטות.

עוד בנושא:
יש לכם שטיח בבית ותינוק? כדאי שתראו את הסרטון הזה
ערה? אמהות שישנות עם התינוק ישנות פחות טוב
מה עדיף: שינה קצרה ורצופה או שינה ארוכה ומקוטעת?

תינוק ישן. ShutterStock
ככל שתדחו את המעבר למיטה 'של גדולים' דפוסי השינה של הילד יהיו טובים יותר. תינוק ישן/ShutterStock

לטובת המחקר עקבו החוקרים אחרי דפוסי השינה של ילדים מחמש מדינות: בריטניה, אוסטרליה, ארה"ב, קנדה וניו זילנד), כמו גם אחר דפוסי השינה של הוריהם. הם גילו שככל שמבצעים את המעבר ממיטת תינוק למיטת ילדים בגיל מאוחר יותר, זה מיטיב עם השינה של כל הצדדים המעורבים. ולא רק שהילדים ישנים יותר טוב, הם גם מתנהגים יותר יפה - השינה האיכותית יותר הפחיתה במעט את נטייתם של הפעוטות לטנטרומים, האופייניים לגילם, שפעמים רבות העייפות תורמת להם, מחוללת או מלבה אותם.

"מחקרים שנערכו לאורך העשור האחרון הוכיחו שוב ושוב את חשיבותה של שינה בריאה בכל שלבי החיים, אך במיוחד בילדות", אמר ד"ר אריאל ווילסון מבית החולים לילדים בפילדלפיה, פנסילבניה, ומי שהוביל את המחקר המדובר.

עוד באותו נושא

הנחיות למניעת מוות בעריסה: שינה בחדר ההורים עד גיל שנה

לכתבה המלאה
ילדים מטפסים על מיטת תינוק. ShutterStock
רק אל תשכחו להנמיך את בסיס המיטה כשהם לומדים לטפס/ShutterStock

ליסה מלצר, פסיכולוגית ילדים מבית החולים National Jewish Health בדנבר, קולורדו, שלא היתה מעורבת במחקר, אמרה כי "למבוגרים יש נטייה לחשוב על עריסות ועל מיטות תינוק כמו על כלוב, אבל ילדים ממש לא רואים אותן כך. ילדים דווקא אוהבים חללים תחומים ומרגישים בטוחים ונינוחים יותר בתוכם. אם תשימו לב, ילדים מאוד אוהבים לשחק מתחת לשולחן או לזחול לתוך ארגזים גדולים, למשל".

ומה לגבי החשש של הורים שהפעוטות שלהם מראים נטייה למקצועות הטיפוס, שהילד עלול לטפס מעל לסורגים, ליפול ולהפצע? במקרים כאלה יש לוודא שניתן להתאים את גובה בסיס המיטה ולמקם אותו נמוך יותר, כך שהפעוט לא יצליח לטפס לגובה הסורגים. לטענת החוקרים, שווה לעשות את המאמץ הזה כדי ליהנות משנת לילה טובה יותר עבור כולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully