וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תזלזלו: 8 יתרונות בריאותיים של פטרוזיליה

פטרוזיליה היא עשב התיבול שתמיד היה שם בסביבה, לפעמים נתקע בשיניים, ועדיין כנראה שלא שמתם לב אליו במיוחד ואולי גם קצת לקחתם כמובן מאליו. לא בטוח שתמשיכו להתייחס אליה ככה אחרי שתגלו את כל התועלות שעשב התיבול הזה יכול להביא לכם

צרור פטרוזיליה על קרש חיתוך. ShutterStock
אל תקחו אותה כמובנת מאליה. פטרוזיליה/ShutterStock

פטרוזיליה היא ירק שאנחנו נוטים לקחת קצת כמובן מאליו - היא לא זוכה להילת הסופרפוד שירוקים כמו קייל ותרד זוכים להם והיא סוג של "תמיד היתה שם" ומעולם לא זכתה בתשומת לב מיוחדת. למרות זאת, היא עדיין נחשבת לירק שנפוץ מאוד במקררים, ורבים משתמשים בה לתבל תבשילים, מרקים וסלטים.

החלטנו להפנות זרקור אל הפטרוזיליה ולבדוק אילו יתרונות בריאותיים ניתן להפיק ממנה, וגילינו שיש לא מעט כאלה:

1. מפחיתה דלקתיות
דלקתיות היא אחד התסמינים הכלליים המזיקים ביותר, משום שהיא מהווה גורם תורם להתפתחות של שלל מצבים רפואיים ומחלישה את הגוף. בפטרוזיליה יש הרבה נוגדי חמצון כמו ויטמין C, A, ו-E שמסייעים בהפחתת דלקתיות, ופלבנואידים שמפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות רבות בהן סרטן, טרשת עורקים, אלצהיימר, פרקינסון ועוד.

מתכון לפסטו נענע ופטרוזיליה

צרור פטרוזיליה על קרש חיתוך. ShutterStock
10 גבעולים מכילים את הכמות היומית המומלצת של ויטמין K/ShutterStock

2. מחזקת את העצמות
בפטרוזיליה יש ויטמין K, למעשה כמות של כעשרה גבעולים תספק לכם את המכסה היומית המומלצת מהוויטמין. הקפדה על צריכה מספקת של ויטמין K מגנה על העצמות מפני שברים, משום שהוויטמין הזה אחראי על החלבון שמשמש לבניית עצם ולקרישת דם.

3. מונעת קמטים ומיטיבה עם העור
אכילת פטרוזיליה עשויה להועיל למראה העור. היא עשירה בוויטמין C, שנחוץ לשם ייצור קולגן בגוף. קולגן הוא החומר שיוצר את מבנה וגמישות העור ומסייע בהחלקת קמטים עדינים.

4. מסייעת לעיכול
פטרוזיליה מסייעת לפעולת העיכול וגם מפחיתה נפיחות בבטן, זאת משום שהיא מכילה תרכובות טבעיות שמסייעות בסילוק גזים מן הגוף.

5. מרעננת את הנשימה
אם נתקעתם בלי מסטיק או סוכריית מנטה אחרי ארוחה עתירת ניחוחות ואתם רוצים לשפר מעט את הריח שנודף מהפה שלכם, נסו ללעוס כמה עלים של פטרוזיליה. הפטרוזיליה יעילה למדי בנטרול ריחות לא נעימים, במיוחד כאלה של שום ובצל. רק אל תשכחו לבדוק אחר כך שלא נתקעו לכם ירוקים בשיניים.

עוד באותו נושא

עלה ירוק: איזה ירק עלי הוא הכי בריא

לכתבה המלאה
איש שוטף צרור פטרוזיליה במים. ShutterStock
תאכלו אותה גם טרייה. פטרוזיליה/ShutterStock

6. עוזרת לזיהומים בדרכי השתן
אם אתן סובלות מדלקות חוזרות בדרכי השתן, נסו להוסיף יותר פטרוזיליה לתזונה שלכן. הפטרוזיליה מכילה רכיבים כימיים שמעודדים התכווצויות של שרירי המעיים, השלפוחית והרחם. ולכן, היא עשויה לסייע גם לזיהומים בדרכי השתן, גם לקלקולי קיבה ואפילו לכאבי מחזור.

7. שומרת על הראייה
כבר ציינו שבפטרוזיליה יש ויטמין A, שצריכה של כמות מספקת ממנו חשובה במיוחד לבריאות העיניים ותקינות הראייה, ומונעת בין השאר בעיות של יובש בעיניים, עיוורון לילה וקטרקט.

8. מגנה מפני מחלות לב
פטרוזיליה מכילה חומצה פולית, שמסייעת לווסת רמות תקינות של חומצת אמינו בשם הומוסיסטיין, ויש לזה חשיבות משום שרמות גבוהות של החומצה הזאת קשורות בסיכון מוגבר להתפתחות של מחלות לב וכלי דם. בדומה לוויטמין C, גם חומצה פולית רגישה לחום ולכן כדי להפיק את היתרון הזה חשוב לאכול פטרוזיליה טרייה, ולא רק להוסיף אותה לתבשילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully