9 יתרונות בריאותיים של פטרוזיליה

      פטרוזיליה היא עשב התיבול שתמיד היה שם בסביבה, אבל אף פעם לא שמתם לב אליו במיוחד ואולי גם קצת לקחתם כמובן מאליו. לא בטוח שתמשיכו להתייחס אליה ככה אחרי שתגלו את כל התועלות שהיא יכולה להביא לכם

      מערכת וואלה! בריאות
      אל תקחו אותה כמובנת מאליה. פטרוזיליה (אילוסטרציה: shutterstock)

      פטרוזיליה היא ירק שאנחנו נוטים לקחת קצת כמובן מאליו - היא לא זוכה להילת הסופרפוד שירוקים כמו קייל ותרד זוכים להם והיא סוג של "תמיד היתה שם" ומעולם לא זכתה בתשומת לב מיוחדת. למרות זאת, היא עדיין נחשבת לירק שנפוץ מאוד במקררים, ורבים משתמשים בה לתבל תבשילים, מרקים וסלטים.

      החלטנו להפנות זרקור אל הפטרוזיליה ולבדוק אילו יתרונות בריאותיים ניתן להפיק ממנה, וגילינו שיש לא מעט כאלה:

      עוד בנושא:
      10 מאכלים ירוקים שאסור לוותר עליהם
      13 סיבות משכנעות במיוחד להתחיל לאכול ירוקים
      6 סיבות בריאות לאכול בננות

      1. מגנה מפני סרטן השד
      הוספה של פטרוזיליה לתזונה מסייעת להגן על הגוף מפני סרטן השד. הפטרוזיליה מכילה תרכובת כימית בשם אפיגנין שנמצאה כמעכבת גדילה של תאי סרטן השד. יש אפילו חוקרים שסבורים שלאפיגנין יש פוטנציאל לשמש כטיפול לא רעיל לסרטן השד בעתיד.

      2. מפחיתה דלקתיות
      דלקתיות היא אחד התסמינים הכלליים המזיקים ביותר, משום שהיא מהווה גורם תורם להתפתחות של שלל מצבים רפואיים ומחלישה את הגוף. בפטרוזיליה יש הרבה נוגדי חמצון כמו ויטמין C, A, ו-E שמסייעים בהפחתת דלקתיות, ופלבנואידים שמפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות רבות בהן סרטן, טרשת עורקים, אלצהיימר, פרקינסון ועוד.

      עוד באותו נושא

      עלה ירוק: איזה ירק עלי הוא הכי בריא

      לכתבה המלאה
      10 גבעולים מכילים את הכמות היומית המומלצת של ויטמין K (אילוסטרציה: shutterstock)

      3. מחזקת את העצמות
      בפטרוזיליה יש ויטמין K, למעשה כמות של כעשרה גבעולים תספק לכם את המכסה היומית המומלצת מהוויטמין. הקפדה על צריכה מספקת של ויטמין K מגנה על העצמות מפני שברים, משום שהוויטמין הזה אחראי על החלבון שמשמש לבניית עצם ולקרישת דם.

      4. מונעת קמטים ומיטיבה עם העור
      אכילת פטרוזיליה עשויה להועיל למראה העור. היא עשירה בוויטמין C, שנחוץ לשם ייצור קולגן בגוף. קולגן הוא החומר שיוצר את מבנה וגמישות העור ומסייע בהחלקת קמטים עדינים.

      5. מסייעת לעיכול
      פטרוזיליה מסייעת לפעולת העיכול וגם מפחיתה נפיחות בבטן, זאת משום שהיא מכילה תרכובות טבעיות שמסייעות בסילוק גזים מן הגוף.

      6. מרעננת את הנשימה
      אם נתקעתם בלי מסטיק או סוכריית מנטה אחרי ארוחה עתירת ניחוחות ואתם רוצים לשפר מעט את הריח שנודף מהפה שלכם, נסו ללעוס כמה עלים של פטרוזיליה. הפטרוזיליה יעילה למדי בנטרול ריחות לא נעימים, במיוחד כאלה של שום ובצל. רק אל תשכחו לבדוק אחר כך שלא נתקעו לכם ירוקים בשיניים.

      תאכלו אותה גם טרייה. פטרוזיליה (אילוסטרציה: shutterstock)

      7. עוזרת לזיהומים בדרכי השתן
      אם אתן סובלות מדלקות חוזרות בדרכי השתן, נסו להוסיף יותר פטרוזיליה לתזונה שלכן. הפטרוזיליה מכילה רכיבים כימיים שמעודדים התכווצויות של שרירי המעיים, השלפוחית והרחם. ולכן, היא עשויה לסייע גם לזיהומים בדרכי השתן, גם לקלקולי קיבה ואפילו לכאבי מחזור.

      8. שומרת על הראייה
      כבר ציינו שבפטרוזיליה יש ויטמין A, שצריכה של כמות מספקת ממנו חשובה במיוחד לבריאות העיניים ותקינות הראייה, ומונעת בין השאר בעיות של יובש בעיניים, עיוורון לילה וקטרקט.

      9. מגנה מפני מחלות לב
      פטרוזיליה מכילה חומצה פולית, שמסייעת לווסת רמות תקינות של חומצת אמינו בשם הומוסיסטיין, ויש לזה חשיבות משום שרמות גבוהות של החומצה הזאת קשורות בסיכון מוגבר להתפתחות של מחלות לב וכלי דם. בדומה לוויטמין C, גם חומצה פולית רגישה לחום ולכן כדי להפיק את היתרון הזה חשוב לאכול פטרוזיליה טרייה, ולא רק להוסיף אותה לתבשילים.

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

        התרעות פיקוד העורף

          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully