וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כולם התחילו לשתות את האבקה הזאת?

20.12.2018 / 6:31

אם היינו אומרים לכם שצריכה יומית של אבקה קסומה יכולה להחליק את עור הפנים ולמלא את הקמטים שנחרשו בו הייתם מאמינים? מסתבר שתוספי קולגן הפכו לטרנד רותח ולא נותר לנו אלא לבדוק האם יש ממש מאחוריו

אישה מחייכת. ShutterStock
האם מצאנו את הסוד לעור פנים מתוח וצעיר?/ShutterStock

לפעמים נדמה שכולם נוטלים תוספי תזונה. טבעונים משלימים חוסרים של B12, רגישים ללקטוז נוטלים כמוסות סידן, מי שנמנע מעור השמש סוחב אתו טבליות של ויטמין D ובזמן האחרון יותר ויותר נשים (ואפילו גברים) בוזקות אבקת קולגן בקפה או במיץ של הבוקר כי הן סבורות שהוא מחולל פלאים לעור הפנים. אז מה יש בחלבון הזה שהפך אותו לחבר קבוע במגירת המטבח?

"קולגן הוא החלבון השכיח ביותר בגופנו והוא מהווה בין 25 ל־35 אחוזים מכלל החלבונים בגוף", מסבירה ד"ר דברה ג'לימן, רופאת עור מניו יורק. "יחד עם רקמה אלסטית, קולגן נמצא בדרמיס, שהיא השכבה האמצעית של העור, שמעניקה לעור יציבות". קולגן נמצא גם בעצמות, גידים, איברים, שרירים, כלי דם ושיער, והוא המרכיב העיקרי של רקמות החיבור שלנו. אפשר להגיד שהוא סוג של דבק שמחזיק את הגוף שלנו".

עוד בנושא:
יש לכם קמטי דאגה במצח? הנה סיבה ממש טובה לדאוג
האם מייפל יחליף את הבוטוקס?
10 דברים קטנים שגורמים לעור שלכם להזדקן מהר יותר

חלבון קולגן. ShutterStock
למרבה הצער, ככל שאנחנו מזדקנים הגוף מפסיק לייצר אותנו ואנחנו מתקמטים. סליל של חלבון קולגן/ShutterStock

צריכת קולגן אינה דבר חדש וכנראה הכנסת אותו לגופכם מבלי ששמתם לב. ג'לטין הוא הצורה המבושלת והמפורקת של קולגן שמקורו מהחי. כשאכלתם ג'לי רוטט, עוגות, יוגורט, מרשמלו, גלידה, מח עצם ואפילו ויטמינים שעטופים בציפוי שקוף וגמיש, הוא היה שם ואולי גם חיזק מפרק או שניים בגופכם.

הבעיה היא שלמרות שהגוף שלנו מייצר קולגן כל יום, אחרי גיל 25 בערך אנחנו מאבדים יותר קולגן ממה שאנו מייצרים. אז מתחילים לראות קמטים וחריצים עדינים בעור שקוע והמפרקים נחלשים. למרבה הצער, יש גם אנזים בעור שנקרא קולגאנז (collagenase) ששובר את הקשרים של הקולגן ולכן אנחנו נהנים פחות מהיתרונות שלו.

האם אבקת קולגן מלאכותית יכולה להפוך את כולנו לצעירים ומתוחים ולמלא את החסר? "הוא לא יעניק לכם בן לילה עור רך כמו של תינוק, אבל צריכת תוסף קולגן יכולה להגביר את גמישות העור ולסייע לתהליך התיקון שלו ובכך לעודד את הגוף ליצור קולגן חדש", מוסיפה המומחית ג'לימן. למרות שהספרות המחקרית בנושא יחסית מוגבלת, משקאות קולגן ואבקות הוכחו כבעלי תכונות נוגדות חמצון, שמגינות על העור על ידי הגבלת ייצורם של רדיקלים חופשיים, שעלולים לפגוע בתאי העור, מסייעים לגמישות העור ומפחיתים כאבי מפרקים לאחר מספר שבועות.

עוד באותו נושא

האם בעלי עור כהה מתקמטים פחות?

לכתבה המלאה
אבקת קולגן בקפה. ShutterStock
לא בטוח אם היא מועילה, אבל היא כנראה לא מזיקה. אבקת קולגן בקפה/ShutterStock

גם אם הצטיידתם בכמויות מסחריות של אבקת קולגן ואתם חוששים שאולי הנזק עולה על התועלת, אין צורך להיכנס ללחץ. "קולגן לא מזיק ולתוספי מזון או אבקות שמכילות אותו אין יתרון משמעותי על פני כל אבקת חלבון אחרת", מסבירה ד"ר רייצ'ל נזריאן מהאקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה
(FAAD). היא טוענת שאין ראיות שמוכיחות שקולגן מוצלח יותר משייק חלבון בסיסי שיכול לעשות את העבודה בפחות כסף.

אם אתם נגד תוספים מלאכותיים, תוכלו להעניק לגוף חיזוק טבעי ולשמר את הקולגן הקיים. רצוי להימנע מצריכת יתר של סוכר ואלכוהול, מעודף חשיפה לשמש ומעישון שמפריעים לייצור הקולגן הטבעי. חשוב להקפיד על דיאטה בריאה ומאוזנת שתשמור על מראה העור. הקפידו על צריכת ירקות ופירות, שומנים בריאים, הרבו בשתיית מים והמעיטו בצריכת ממתקים ומזון מעובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully