וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מייפל יחליף את הבוטוקס?

28.8.2018 / 15:26

בפעם הבאה שיבקשו מכם לוותר על הפנקייק האחרון כדאי לסרב. מחקר חדש מוכיח שעלי המייפל עשירים באנזים ששומר על גמישות העור. אם קצה נפשכם בקמטים ואתם חוששים מזריקות בוטוקס כואבות, הכתבה הבאה מיועדת לכם

עלי מייפל שלכת. ShutterStock
סגולות העלים האדומים היו ידיעות לילדים אמריקניים כבר עשרות שנים. עלי עץ המייפל האדומים/ShutterStock

הוא טעים על פנקייק ונחשב לממתיק טבעי בריא ואהוב במיוחד ועכשיו, מסתבר שהוא יכול לסייע לכם לדלג על הביקור השנתי אצל הקוסמטיקאית. מחקר חדש של אוניברסיטת רוד איילנד (URI) בקינגסטון גילה שתמצית עלי מייפל עשויה להיות יעילה במניעת קמטים.

ילידים אמריקנים השתמשו במשך עשרות שנים ביתרונות הבריאותיים של כל חלקי העץ ולא רק בעסיס המפורסם שלו. על כן החליט צוות החוקרים להעמיד את יתרונות עלי עצי המייפל האדומים למבחן.

עוד בנושא:
היתרון הבריאותי המפתיע של סירופ המייפל
זה מה שקורה לעור אחרי שבועיים בשמש. גם אם נמרחים
8 מאכלים שיעשו לכם עור פנים קורן

אישה מורחת קרם פנים. ShutterStock
הסוף לזריקות הכואבות? אישה בוחנת את פניה במראה/ShutterStock

תוצאות המחקר היו חד משמעיות. העור הפך לגמיש ומתוח יותר בזכות כמות נאה של חלבונים כמו אלסטין, שמצוי בצמח בכמויות גדולות. עם השנים האנזים המרענן הופך לנדיר יותר ולכן קמטים מתחילים להופיע על פני העור, בשל ההזדקנות או כתוצאה מהרגלים כמו עישון וחשיפה לא מבוקרת לשמש. מייפל הוא אולי התשובה לתהליך שרובנו היינו מעדיפים לעכב כמה שאפשר. המייפל נמצא כבעל השפעה לא מבוטלת על דלקות בעור ויכולת להבהיר כהויות וכתמים, כגון נמשים לא רצויים או כתמי גיל.

"רצינו לראות אם תמציות עלים מעצי מייפל אדומים יכולות לעכב את הזדקנות העור כפי שהילידים סברו", הסבירה פרופ' נבינדרה סראם, מהמחלקה לביו-רפואה באוניברסיטה בכנס הלאומי של האגודה האמריקאית לכימיה (ACS) בבוסטון שנערך לפני מספר ימים.

עוד באותו נושא

סופר פוד לפנים: 6 דברים טובים שקינואה עושה לעור שלכם

לכתבה המלאה
סירופ מייפל טבעי. ShutterStock
בפעם הבאה שתאכלו פנקייקים תזכרו שאתם גם מגנים על עצמכם מחיידקים וזיהומים. סירופ מייפל/ShutterStock

"תמציות מייפל יסייעו למתוח בצורה טבעית את העור בדיוק כמו בוטוקס, בלי רעלים ובלי מזרקים", הוסיפה פרופ' סרם.

החדשות המעניינות יכולות לעודד את כל מי שסולד משימוש במחטים ומתופעות לוואי של שימוש בחומרי מילוי כמו אלרגיה ונפיחות מקומית בעור. יתכן ופיתוח חלופה טבעית המבוססת על תחליף צמחי תהיה בת השגה בשנים הקרובות ואולי תשנה את פני שוק מוצרי טיפוח העור.

הפטנט כבר רשום

סגולותיו של המייפל לא נגמרות רק בשמירה על האפידרמיס. מחקר שנערך בשנת 2015 באוניברסיטת מק'גיל במונטריאול הוכיח ששימוש בתמציות סירופ מייפל יעיל בדיכוי חיידקי אי קולי ופרוטאוס מיראביליס, שהם גורמים נפוצים של זיהומים בדרכי השתן, ובעוד שני זני חיידקים נוספים הקשורים לזיהומים נרכשים בבתי חולים והפכו לעמידים בפני אנטיביוטיקה. בנוסף, ישנם מחקרים שהצביעו על קשר בין מייפל ותכונות אנטי סרטניות.

הצוות האמריקאי מאמין בפוטנציאל הגדול של המוצר בשוק הקוסמטיקה ולכן מיהר לרשום פטנט על הנוסחה, שיכולה גם להחיות את שוק החקלאות באמריקה מאחר שעצי המייפל האדום גדלים רק במזרח אמריקה. אם ללבכם מתגנב החשש שהפיתוח יביא להכחדת העצים בשל ביקוש גדול מדי, דעו שתהליך מיצוי החומר כרוך באיסוף תוצרי הלוואי של גיזום או בפסולת שנשרה מהעץ באופן טבעי במהלך עונת הסתיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully