וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר פוד לפנים: 6 דברים טובים שקינואה עושה לעור שלכם

2.10.2017 / 7:24

כבר כמה שנים שדוחפים לנו את מזון העל הזה לכל סלט או תבשיל בריא בגלל תכולת החלבון והוויטמינים. אבל אפילו אנחנו הופתענו לגלות שקינואה יכולה לשמש גם לפילינג ולעזור לנו להראות צעירים יותר

תבשיל קינואה. ShutterStock
היא כאן כדי להשאר, אז בואו ננסה להפיק ממנה את המיטב. תבשיל קינואה/ShutterStock

טרנד הקינואה לא מראה סימני עזיבה, אז במקום לקטר על זה שנמאס לנו לפגוש קינואה בכל סלט, תבשיל ומנת בריאות, אולי כדאי שננסה להפיק את המיטב מהסופר פוד הזה וכל מה שיש לו להציע לנו. ומסתבר שההיצע הזה כולל גם סגולות קוסמטיות שיכולות להיטיב עם עור הפנים שלנו ולהעניק לו מראה נקי, חלק וצעיר יותר.

הקינואה מכילה חומר בשם ליסין, שהוא רכיב חשוב שגופנו אינו יכול לייצר בעצמו, ולכן יש להשיגו באופן חיצוני. הליסין הוא אחד מחומרי הגלם הבסיסיים ביותר שמשמשים את הגוף בייצר קולגן ואלסטין – שני גורמי מפתח בשמירה על מראה עור חיוני, חלק, גמיש וצעיר.

עוד בנושא:
5 סיבות להתחיל לאכול יותר דגנים מלאים
8 מאכלים שיעשו לכם עור פנים קורן
8 מאכלים שגורמים לכם להיראות זקנים

הנה כמה תועלות דרמטולוגיות שיש לקינואה וכדאי לכם להכיר, במיוחד עכשיו, כשעונת המעבר מתחילה לחולל שמות בעור הפנים:

seperator

שיקום נזקי עור

אישה שופכת גרגרי קינואה מצנצנת. ShutterStock
היא תגרום לגוף שלכם לייצר יותר קולגן/ShutterStock

הקינואה מכילה ריכוז גבוה של ויטמין E שמנטרל את נזקי החמצון שיוצרים רדיקלים חופשיים וחשיפה לשמש בתאי העור ובקולגן. אכילת קינואה עשויה לעזור בשיקום נזקי עור משום שבכוחה לעודד את הגוף לייצר יותר קולגן. החלבון שבקינואה מכיל פפטידים שעשויים מחומצות אמינו, כאשר חומרים אלה חודרים לשכבות העור העמוקות (הדרמיס) הם יכולים לגרום לגוף לחשוב שהקולגן הקיים בו ניזוק ולגרום לו לייצר קולגן טרי, צעיר ובריא.

seperator

הבהרת כתמי עור

אישה ג'ינג'ית עם עיניים כחולות ונמשים. ShutterStock
מסייעת למנוע פיגמנטציה/ShutterStock

ריכוזו של ויטמין B שגם הוא מצוי בקינואה עשוי לסייע בדלדול מצבורי מלנין שגורמים לכתמי גיל וכתמי פיגמנטציה שונים בעור. ויטמין B12 יוצר אינטראקציה עם ויטמינים נוספים מקבוצת B ומסייע בוויסות רמות המלנין וכתוצאה מכך תורם לשמירה על גוון עור אחיד ותקין. במחקר שנערך בשנת 2015 נמצא שהקינואה מכילה חומר שגורם לתהליך דומה – יש בה אנזימים שמפחיתים פיגמנטציה ומסייעים בהבהרת העור.

seperator

טיפול באקנה

פצעונים על הפנים. ShutterStock
פצעונים על הפנים/ShutterStock

קינואה משמשת לעתים כ'תרופת סבתא' לטיפול בפצעי אקנה, הודות לתכולת הוויטמין B3 שמצויה בה. לוויטמין זה יש אפקט מרגיע על עור אדום, מגורה, יבש או מודלק ואף על מקרים של רוזציאה (אדמומיות בעור). קינואה מלאה מכילה גם אציסטרואידים, תרכובת שנמצאה כמסייעת בטיפול בצלקות אקנה.

seperator

ניקוי עמוק (פילינג)

אישה צעירה שוטפת פנים ומביטה במראה. ShutterStock
יכולה לשמש כפילינג טבעי/ShutterStock

אם נמאס לכם לאכול אותה, דעו שגרגרי הקינואה יכולים לשמש כסוג של פילינג טבעי ועדין. זאת, הודות לקליפתם הרכה יחסית ולעובדה שהגרגרים עצמם בעלי מבנה חלק מספיק כדי לא לפצוע את העור. במדינות דרום אמריקה כמו פרו, בוליביה וצ'ילה – שמהן הגיעה הקינואה ושם מגדלים אותה מזה מאות שנים – נשים מקומיות נוהגות להשתמש בגרגרי הקינואה לטיפוח העור. עם זאת, כדאי ליישם דגש אחד ולהשתמש בקינואה טחונה דק. את הקינואה אפשר לערבב עם שמן אורגני כלשהו או פשוט עם מים פושרים ולשפשף בעדינות על עור הפנים. לסיום יש לשטוף את הפנים במים או לנגב במגבת לחה.

seperator

אנטי אייג'ינג

גרגרי קינואה בכף עץ. ShutterStock
ויטמין A וויטמין B למראה עור צעיר ומוצק/ShutterStock

הקינואה מכילה גם ויטמין A שמעודד את העור לייצר קולגן חדש לאורך זמן, דבר שעשוי לשפר את מראם של קמטים עדינים בעור, לחזק את העור ולשוות לו מראה ותחושה צעירים יותר. כך על פי מחקר שנערך ב-2007. ויטמין A הוא הרכיב החשוב ביותר ברטין A שהוא התכשיר האפקטיבי ביותר במניעת הזדקנות העור והיחיד שהשפעתו הוכחה מדעית באופן מובהק. ויטמין B2 (המכונה גם ריבופלאבין), שגם הוא מצוי בקינואה, עשוי אף הוא לתרום לאלסטיות של העור ולשוות לו מראה חיוני, מוצק וזוהר.

seperator

הגנה מפני רדיקלים חופשיים

צמחי קינואה תלויים לייבוש. ShutterStock
עשירה במיוחד בנוגדי חמצון. צמחי קינואה תלויים לייבוש/ShutterStock

הקינואה עשירה במיוחד בנוגדי חמצון שלהם השפעה מנטרלת על רדיקלים חופשיים ומסייעים להלחם לא רק בהזדקנות אלא גם בכמה מחלות. מחקר שנערך בשנת 2009 גילה שמבין 5 דגנים הקינואה היתה העשירה ביותר בנוגדי חמצון. גם בהשוואה למאכלים אחרים שנבדקו במחקר נמצא שרמת נוגדי החמצון הגבוהה ביותר היתה בקינואה.

על אף סגולותיה הבריאות הרבות, קינואה לבדה לא תוכל להוות טיפול מספיק במחלות עור או מצבים רפואיים הקשורים בעור. ניתן לעשות בה שימוש כתוספת לשגרת הטיפול והטיפוח של העור, אך במקרים שדורשים טיפול רפואי היא לא יכולה להוות תחליף לתרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully