פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      דרכים טבעיות להקל על כאבי מחזור

      כמעט כל אישה לוקחת פעם בחודש נשימה עמוקה ומכינה את עצמה לכמה ימים של סבל. מכיוון שמשככי כאבים לא ממש מצליחים להתמודד עם רכבת ההרים הזו – הנה כמה טיפים טבעיים

      כאבי מחזור כאבי בטן (ShutterStock)
      למה לסבול? (אילוסטרציה: ShutterStock)

      המון נשים סובלות מדי חודש מכאבי מחזור. הכאבים משתנים בעוצמתן מאשה לאשה, אבל בכל מקרה מדובר בחוויה לא נעימה. כאבי מחזור מאופיינים לרוב בעוויתות ובכאבי בטן קשים, בכאבי גב, בבחילות (המלוות בעצירות או בשלשול), בכאבי ראש ובהרגשה כללית לא טובה. לפעמים הכאבים אף מלווים בחולשה רבה, בסחרחורת ובדיכאון. הרבה מאוד נשים סובלות מכאבים ברמה כזו שהם משבשים את סדר היום שלהן, והן לא מסוגלות לתפקד, ללכת לעבודה או להתנהל כהרגלן.

      כאבי מחזור נגרמים כתוצאה מהתכווצויות של הרחם ומייצור עודף של ההורמון פרוסטגלנדין שמעלה את רמות הדלקת בגוף ואת רמות הכאב. תזונה דלה ברכיבים תזונתיים, אלרגיות למזונות מסוימים, חוסר פעילות גופנית, מתח או בעיה באיזון ההורמונלי – עלולים להגביר את הכאב.

      רוב הנשים מעבירות את ימי המחזור בנטילה של משככי כאבים, אבל ההשפעה של אלו מוגבלת, והם לא פותרים את הבעיה מהשורש. הבשורות הטובות הן ששינויים פשוטים בתזונה יכולים לעזור להפחית את רמות הכאב.

      להתמודד עם הכאב בעזרת תזונה נכונה

      מה לאכול?
      דגנים מלאים, אגוזים וזרעים. ארוחות המבוססות על מזונות מלאים ועתירי סיבים תזונתיים מסייעות לאיזון רמות הסוכר בדם ולהפחתת העומס המטבולי המוטל על הכבד.

      צריכה של דגי מים קרים. הדגים עשירים באומגה שלוש, שמפחיתה את רמות הדלקת בגוף ולכן מסייעת בהקלה על הכאבים.

      כדאי להוסיף לתפריט גם פירות וירקות שעשירים בוויטמינים ובמינרלים על מנת לספק לגוף את חומרי הגלם הדרושים לו להשגת האיזון ההורמונאלי.

      מה לא לאכול?
      מומלץ מאוד להוריד שומנים רוויים ושומני טראנס מהתפריט. עודף בחומצות שומן רוויות משפיע על ההורמונים הנקראים פרוסטגלנדינים לייצר דלקת וליצור קרישי דם. שומן טראנס, הוא למעשה שומן צמחי סינתטי שעובד בתהליך תעשייתי והפך משומן נוזלי לשומן מוצק מסוכן. שומן הטרנס, מפריע לגוף לנצל את חומצות האמינו ושומני האומגה הנחוצים לאיזון ההורמונאלי והנוירולוגי.

      מה עדיף להפחית?
      הפחתת מזונות מן החי תוריד רמות של חומצה ארכידונית שגורמת לדלקת בגוף וכתוצאה מכך תפחית את רמות הכאב.

      הפחתה בצריכה של קפה, תה ושוקולד. מוצרים אלו מבריחים ויטמיני B מהגוף, ואלו דרושים לחילוף החומרים ולתפקוד של הבלוטות. מסיבה זו אף מומלץ להוסיף לתפריט נבט חיטה שעשיר בוויטמיני B.

      בנוסף, כדי לנסות ולמנוע את הכאבים האלה לפני שהם בכלל מתחילים, כדאי לבצע ניקוי רעלים מהגוף יום או יומיים לפני שמופיעים התסמינים. כך תתנו מנוחה לכבד ותאפשרו לו להתמודד עם חוסר האיזון ההורמונלי, ועל ידי כך להפחית או למנוע את הופעת הכאבים.

      גם צמחי מרפא שונים (כמו אברהם ואנג'ליקה סינית) יכולים לתמוך במערכת ההורמונלית ולאזן אותה. ניתן להיעזר גם בצמחים לניקוי כבד כדי להביא את המערכת ההורמונלית לאיזון. גם צמחים נוגדי עוויתות (כמו בטטת בר) יאזנו ויפחיתו כאבים.

      למידע נוסף על צמחי מרפא

      איך להקל על הכאב בזמן המחזור?

      1. בזמן כאבים ניתן לבצע עיסוי לבטן התחתונה, לגב ולרגליים תוך שימוש בשמן בבונג שירגיע את הכאב.

      2. מומלץ לבצע עיסוי בבטן התחתונה עם שמן קיק, שהוא נוגד עוויתות.

      3. גם כרית חמה על הבטן תעזור לכם בשיכוך הכאב.

      3. תוספים שיכולים לעזור הם תוספי מגנזיום שמרפה שרירים ולכן יעזור לעוויתות.

      4. גם ויטמין B6 שעוזר לאיזון הורמונלי יכול לתרום, וכמוסות גלא שעשירות בחומצה גמא-לינולאית שחיונית לקרומי התאים ולייצור של הורמונים שונים. לכמוסות אלו השפעה אנטי דלקתית שמסייעת בשיכוך של כאבים ראומטיים.

      8 דרכים טבעיות להקל על בטן כואבת

      עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה