וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים כבר לא סופרים קלוריות

14.6.2014 / 9:10

אחרי שנים שבהן מרגרינה כיכבה במתכונים, ושוקולד למריחה היה רכיב המזון המרכזי בצלחות של הילדים - נראה כי לישראלים נמאס משומן טראנס ומשומן רווי. כך מגלה סקר תזונה חדש

חומוס פאדי עיר תחתית חיפה. נמרוד סונדרס
הישראלים הבינו שלא כל שומן הוא רע/נמרוד סונדרס

כשמדברים על דיאטה, על השמנה ועל תזונה, בדרך כלל מדברים על קלוריות. אבל סקר חדש גילה כי הישראלים כבר לא ממש סופרים קלוריות, וכי הכי חשוב לנו שהמוצרים שאנחנו קונים יכילו כמה שפחות שומן טראנס ושומן רווי.

עוד בוואלה! בריאות:
מה 30 יום של כדורגל ושומן טראנס עושים למשקל?
5 סיבות טובות להכניס שומן לתפריט
לא רק לדיאטה: כל מה שבריא בשמן קוקוס

את הסקר ערכה חברת המחקר ברנדמן, והשתתפו בו 519 נשים וגברים בגילאי 14 ומעלה. ניתוח הנתונים נעשה בקרב בני 25 ומעלה. על פי הסקר, כשאנשים בוחנים את רכיבי המזון שהם אוכלים, הדבר הראשון שחשוב להם לבחון הוא נוכחות של שומן טראנס (91%). הרכיב השני שחשוב הוא שומן רווי (86%), רק לאחר מכן סוכר (79%), לאחר מכן נתרן - מלח (75%) ורק בסוף כמות הקלוריות (74%).

מבחינת תפיסת הנזקים של סוגי שומן שונים, שומן טרנס נתפס כשומן המזיק ביותר (67%). שומן רווי הגיע למקום השני, אך בפער גדול מאוד משומן טרנס (17%), שומן מוקשה (10%), שומן מן החי (5%) ושומן צמחי נתפס כהכי פחות מזיק (1%). חשוב לציין כי שומן צמחי נתפס כבריא, על אף העובדה שהגדרת שמן צמחי כוללת גם שמנים פחות בריאים, כמו שמן דקלים.

על פי הסקר, מרבית האנשים מודעים לסיכונים הבריאותיים הכרוכים בצריכת שומן רווי. שומנים רוויים (מוצקים) נוטים להצטבר בדפנות כלי הדם ולסתום אותם. תהליך זה עלול לגרום להתקפי לב או לשבץ. עוד נמצא בסקר כי לבני 55 ומעלה ולאקדמאים חשוב יותר שהמוצרים שהם קונים יכילו פחות שומן רווי.

כשנשאלו המשתתפים באילו מאכלים יש את ריכוז השומן הרווי הגבוה ביותר, הם ענו - בורקס גבינה, מרגרינה, חטיפים מלוחים לילדים, ממרח שוקולד למריחה, ופלים, וסטייק אנטריקוט. המוצרים שנתפסים כבעלי ריכוז שומן רווי נמוך יחסית הם שמן זית (9%) ושמן קנולה (23%).

עוד בוואלה! בריאות:
מה קורה לגוף אחרי שנה בלי סוכר?
המלח במזון הורס לכם את הדיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully