פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      8 דרכים טבעיות להתמודד עם בטן כואבת

      התעוררתם בבוקר והבטן מתהפכת? חשוב מאוד שתנסו להבין למה, אבל עד אז - הנה כל הדרכים הטבעיות להרגיע את הכאב, וגם כמה טיפים שיעזרו לכם למנוע כאבי בטן בעתיד

      אישה סובלת מכאב בטן (ShutterStock)
      כוס תה קמומיל תעזור להתמודד עם הכאב (אילוסטרציה: Shuterstock)

      שינויים שחלים בתפקוד של מערכת העיכול מנבאים בדרך כלל על בעיה או על מחלה. אז אם אתם סובלים מכאבי בטן, מצרבות או מעצירות - זה צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.

      ברפואה הטבעית נוטים לייחס כאבי בטן לקשיים בעיכול של חוויות החיים. בהרבה מקרים כאבי בטן מופיעים אחרי טראומות וחוויות קשות, כמו פרידה מבן זוג, תאונה או ניתוח. כאבי בטן צצים גם בתקופות מלחיצות, כמו שיפוץ, מעבר דירה, לפני חתונה או בתקופת מבחנים.

      כל מה שאתם חייבים לדעת על כאבי בטן

      מה תוקע לכם את מערכת העיכול?

      יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על שלבי העיכול השונים ולגרום לבעיות ולכאבים. גנטיקה וגיל ישפיעו על יכולת הספיגה, חיידקים וזיהומים עלולים לפגוע בתפקוד המערכת, חוסר בחומציות בקיבה ובעיה בייצור של אנזימי העיכול יכולים להשפיע לרעה גם הם על תפקוד מערכת העיכול. כמו כן, גורמים סביבתיים בעייתיים כמו איכות המים וחומרי שימור וריסוס עלולים להוות בעיה. חסרים תזונתיים כגון חוסר בוויטמינים שונים יכולים לפגום במערכת העיכול ותקופות של לחץ והתמודדויות אישיות.

      8 טיפים להרגעת הבטן:

      1. שומר וקמומיל עוזרים בשיכוך כאבים ובהרגעה של כאבי הבטן. שתייה של כוס תה שומר או קמומיל יכולה להרגיע את מערכת העיכול, ובכך להפחית את הכאב.

      2. גם שתייה של לימון, שממריץ את מיצי המרה ועשיר בוויטמין C, יכולה לעזור.

      3. נטילה של כמוסות של שמן מנטה (MENTHA PIPERITA) פעמיים ביום, בין הארוחות, מפחיתה גזים והתכווצויות.

      4. שתייה של חליטת זנגביל או נטילת של כמוסות זנגביל משפרת את תפקוד הקיבה ובכך מפחיתה כאבי בטן.

      5. פיליפנדולה הוא צמח מצוין למקרים של צרבת ובעיות עיכול. אם אתם סובלים מהקיבה אתם יכולים לשתות מיצוי של צמח זה, שכן הוא מכיל חומצה סיליצילית - החומר הפעיל באספירין (אנשים שנוטלים מדללי דם צריכים לנקוט משנה זהירות).

      רוצים לדעת עוד על צמחי מרפא?

      6. נטילת פרוביוטיקה מאזנת את רמות החיידקים בקיבה ויכולה לעזור גם כן.

      7. שתייה של מיץ אלוורה מרגיעה ומזרזת את ההחלמה של דרכי העיכול ואף נלחמת בזיהומי מעיים.

      8. נטילה של אנזימי עיכול יכולה לשפר את העיכול ולהוריד את רמות הכאב.

      8 טיפים למניעת כאבי בטן:

      1. שינוי של הרגלי האכילה: אם תלעסו היטב את המזון, מערכת העיכול שלכם תעבוד פחות קשה על מנת לפרק אותו.

      2. הימנעו משתייה תוך כדי הארוחה, על מנת שלא לדלל את מיצי העיכול ולהפריע לספיגת המזון.

      3. מומלץ לאכול ארוחות קטנות ולא ארוחות גדולות וכבדות. זאת על מנת למנוע עומס על מערכת העיכול.

      4. מומלץ מאוד לאכול יותר מזון טרי או מזון שבושל מעט זמן או בטמפרטורה נמוכה. על ידי כך אתם יכולים להגדיל את כמות האנזימים שמתקבלת מהמזון, ולהרוויח יותר רכיבים תזונתיים.

      5. כדאי להימנע מאכילה מאוחר בלילה על מנת שלא להכביד על מערכת העיכול בזמן שהיא אמורה לנוח, ולתת למערכות הניקוי - הכבד והלימפה - לעבוד.

      6. אכילה של קטניות מונבטות ונבטים, כמו נבטי אלפלפא ונבטי ברוקולי, מעשירה את המזון באנזימי עיכול ועל ידי כך משפרת את תפקודה של מערכת העיכול.

      7. פעילות גופנית משפרת את הפירוק והספיגה של המזון.

      8. מומלץ להימנע מלשכב ישר לאחר האכילה, במיוחד לסובלים מצרבת, על מנת שהאוכל לא יעלה בחזרה במעלה הוושט.

      עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה