וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני התבלינים האלה יכולים לעזור לכם להשיג בטן שטוחה

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 7:50

תוספי תזונה, תרופות ותבלינים לא יכולים כמובן להחליף את הכושר והדיאטה בדרך לגוף חטוב, אך יש שני תוספים שבהחלט כדאי להכניס לתפריט כדי לתת פוש קטן והכרחי בדרך לבטן שטוחה

זו הדרך הנכונה לעשות כפיפות בטן/אור גרמן, מאמן כושר

אם אתם חולמים על גוף חטוב ועל בטן שטוחה, אתם בטח יודעים שהדרך להגשמת החלום הזה חייבת לעבור דרך תפריט בריא ומאוזן, פעילות גופנית וגם עבודה פנימית שתעזור להילחם באכילה רגשית ובהרגלים תזונתיים מזיקים.

במסע הזה, למרבה הצער, אין קיצורי דרך, בייחוד אם רוצים לשמר את התוצאות לאורך זמן, אבל כן יש המון דברים שיכולים להפוך אותו למעט יותר פשוט. אחד הכלים שעוזרים לעשות זאת הוא תוספי תזונה, שיכולים לשפר את תהליך העיכול, לאזן את חיידקי המעיים ולהאיץ את חילוף החומרים. בהקשר הזה, נראה כי יש שני תבלינים שעשויים לסייע בכך מאוד, והם אולי אפילו נמצאים כבר עכשיו במטבח שלכם.

כורכום

בשנים האחרונות, כורכום הפך לאחד מתוספי התזונה הפופולריים בעולם, בעקבות שורה של מחקרים שבחנו את ההשפעה שלו על הבריאות בהיבטים רבים. אחד המחקרים האלו פורסם עוד ב-2017 ובדק כיצד הכורכום עשוי להשפיע על תהליך העיכול.

במחקר התייחסו בין היתר לרכיב מסוים שמצוי בכורכום ונקרא פוליפנול. זהו נוגד חמצון שמצוי גם בפירות, ירקות ותבלינים אחרים וידוע בתרומתו לשיפור הבריאות. במחקר המדובר נכתב כי הרכיב "הוכח כגורם שתורם להאצת הפעילות של מולקולות שונות ברמה התאית, מה שמסייע לתמוך בתהליכים רבים בגוף".

באופן ספציפי יותר, אחת התרומות המשמעותיות של הכורכום לבריאות טמונה ביכולתו להפחית דלקות - מה שחשוב במיוחד כשמדברים על שומן בטני. שומן שמצטבר בעיקר באזור הבטן מעיד במקרים רבים על דלקתיות גבוהה ולכן גם קשה להיפטר ממנו בעזרת תזונה ודיאטה בלבד.

דלקת באזור הבטן יכולה לבוא לידי ביטוי גם בתחושה של נפיחות לעיתים קרובות, גם אצל אנשים ללא הצטברות משמעותית של שומן בטני. בהקשר הזה, נוגדי החמצון העוצמתיים שבכורכום יכולים להפחית את הדלקת ובכך להיפטר מהנפיחות בטווח הקצר והארוך.

עוד בוואלה!

זו כמות הזמן שאתם צריכים להחזיק בפלאנק כדי להשיג בטן שטוחה

לכתבה המלאה
שורש כורכום. נמרוד סונדרס
יעיל בעיקר בשילוב פלפל שחור. כורכום/נמרוד סונדרס

שורה של מחקרים נוספים מראים כי כורכומין, הרכיב הפעיל שבכורכום, עשוי לסייע בהתמודדות עם בעיות רפואיות נוספות, כמו מחלות לב, דלקות מפרקים, כולסטרול גבוה ואפילו דיכאון. עם זאת, הספיגה של כורכומין בגוף בדרך כלל אינה יעילה כל כך, אלא אם צורכים אותו לצד פלפל שחור, אשר עשוי לשפר את הספיגה שלו בשיעור של כ-2,000 אחוזים.

ג'ינג'ר

כשחולים, רבים מכינים באופן כמעט אוטומטי תה עם ג'ינג'ר, שכבר מזמן לא נחשב רק "תרופת סבתא", אלא זכה להכרה כגורם מרפא עם יכולות מוכחות. בהקשר של שומן בטני, מחקר שנערך בנושא מצא כי אנשים ששתו משקה חם עם 2 גרם (חצי כפית) של אבקת ג'ינג'ר אחרי הארוחה, חוו תחושת שובע ארוכה יותר, שנמשכה כשש שעות בממוצע.

5 תבלינים שיש בכל בית ואתם חייבים לאכול מהם יותר
צ'ילי וגילי: השילוב המתובל שיכול לעצור את הסרטן

בנוסף, ג'ינג'ר ידוע כגורם "פרה-ביוטי", כלומר כזה שמעודד את שגשוגם של "חיידקים טובים" במעי ובכך עשוי לסייע בשיפור הפעילות של מערכת העיכול, הפחתת הנפיחות, צמצום דלקות והורדת השומן הבטני. שני רכיבים משמעותיים שמצויים בתבלין המסורתי ומסייעים לכך מאוד הם ג'ינג'רול ושוגאול. אלו נוגדי חמצון עוצמתיים שגם הם, כמו נוגדי החמצון שבכורכום, נלחמים ברדיקלים חופשיים שמגבירים את שיעור הדלקות בגוף ומעצימים את הסיכון למחלות שונות.

ואם רוצים ליהנות מהיתרונות האלו של הג'ינג'ר, ההמלצה היא לא לצרוך תוספים יקרים, אלא פשוט להוסיף אותו לתה או לשלב אותו במאכלים שונים. כאמור, גם הג'ינג'ר וגם הכורכום לא יועילו לבדם למלחמה בשומן העודף, אבל אם תשתמשו בהם כשחקני חיזוק בתוכנית מקיפה יותר, הם בהחלט יכולים לסייע בהרזיה וגם לתרום לשיפור הבריאות בהיבטים אחרים וחשובים לא פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully