וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילי וגילי: השילוב המתובל שיכול לעצור את הסרטן

13.9.2016 / 6:45

חממו את הווק: מחקר עדכני מצא שאכילת ג'ינג'ר וצ'ילי עשויה לעכב את ההתפתחות של גידולים סרטניים בריאות. מסתבר שהשילוב בין החומרים הפעילים בשני התבלינים מניב יותר מתבשילים עזי טעם

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

בווידאו: אוכל חריף עשוי להאריך לכם את החיים

צ'ילי וג'ינג'ר הם לא רק שני תבלינים שהולכים נהדר יחד במנות אסייתיות, כעת מסתבר שהשילוב ביניהם מניב יותר מטעם נהדר ועשוי לעצור את הגדילה של גידולים סרטניים. מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Agricultural and Food Chemistry מצא ששילוב החומרים הפעילים בצ'ילי וג'ינג'ר עיכב את התפתחות של גידולים סרטניים אצל עכברים. זאת, בזכות יכולתם של החומרים הללו להקשר לקולטנים שאחראים גם על גדילתם של גידולים.

על פי המחקר, קפסאיצין, שמצוי בפלפלי הצ'ילי, וג'ינג'רול-6, חומר שמצוי בשורש הג'ינג'ר (זנגביל), פועלים בשיתוף פעולה ומעכבים את הגדילה של גידולים סרטניים. ככל הנראה משום שג'ינג'רול-6 נקשר לקפסאיצין ויחד הם יוצרים תרכובת עוצמתית במיוחד שחוסמת את הקולטנים שהם בעלי תפקיד מפתח בצמיחת גידולים.

עוד בנושא:
היתרון הבריאותי המפתיע של פלפל חריף
לוהט: מסתבר שגברים עם חשק מיני גבוה אוהבים אוכל חריף

פלפל צ'ילי עם ליים ושום. ShutterStock
תרכובת עוצמתית במיוחד שמונעת התפתחותם של גידולים/ShutterStock

לצורך המחקר, החוקרים האכילו במשך כמה שבועות קבוצות של עכברים שהונדסו כך שיהיו בעלי נטייה גבוהה לפתח סרטן ריאות בכל אחד מהמרכיבים (ג'ינג'רול-6 וקפסאיצין) בנפרד. קבוצה שלישית הואכלה בשילוב של שני החומרים. בתקופת המחקר, כל העכברים שקיבלו קפסאיצין ומחצית מהעכברים שהואכלו בג'ינג'רול-6 פיתחו גידולים בריאותיהם. לעומת זאת, בקרב קבוצת העכברים השלישית, שהואכלה בשילוב של השניים, שיעור העכברים שפיתחו גידולי ריאות עמד על 20% בלבד.

עוד באותו נושא

לא רק מרזה: 6 סיבות טובות לאכול חריף

לכתבה המלאה

גם ביחד, גם לחוד

על אף שכוחם של שני התבלינים הללו מתעצם כשהם יחד, גם בנפרד יש לכל אחד מהם לא מעט יתרונות בריאותיים. ג'ינג'ר לדוגמה, מכיל כרוניום, מגנזיום ואבץ שמסייעים לשמירה על אספקת דם בריאה בגוף. בנוסף, ג'ינג'ר הוא אחת התרופות הטבעיות המומלצות להקלה על בחילות היריון (ולא רק על ידי מטפלים אלטרנטיביים, אלא גם בהמלצות הרשמיות של האיגוד האמריקאי להיריון), ואילו חוקרים מאוניברסיטת קולומביה גילו ששילוב ג'ינג'ר עם תרופות מכייחות עשוי לסייע להרפות את השרירים החלקים שעוטפים את דרכי הנשימה (ולהקל על שיעול).

באשר לצ'ילי, קפסאיצין – שהוא גם זה שאחראי לטעמם החריף של הפלפלים, פועל כמעכב של אותות כאב מסויימים מהמוח, דבר שהופך אותו ליעיל במידה מסויימת בהקלה על כאבי ראש ובמניעת דלקות. בנוסף, כפית אחת של צ'ילי מכילה בתוכה יותר מהכמות היומית המומלצת לצריכה של ויטמין C. ועובדה זו לבדה הופכת אותו לשחקן חיזוק יעיל עבור המערכת החיסונית שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully