וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם החיים: פלפל חריף יגרום לכם לחיות יותר שנים

5.8.2015 / 11:15

חוקרים עקבו אחרי כחצי מיליון בני אדם שדיווחו מה אכלו במשך חמש שנים. התוצאות הראו כי אנשים שאכלו פלפל חריף באופן קבוע היו בסיכון מופחת למוות מוקדם. אז כמה כדאי לאכול ממנו?

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

אם גם אתם לא יכולים לדמיין ארוחה בלי קצת חריף, יש לנו בשורות טובות: אתם תהנו לא רק מהרבה טעם בחיים, אלא גם מחיים ארוכים יותר, כך על פי מחקר חדש של חוקרים סינים בשיתוף אוניברסיטת הרווארד שפורסם בכתב העת הרפואי BMJ.

זו אינה הפעם הראשונה שפלפל הצ'ילי החריף נמצא במוקד של מחקר תזונתי-בריאותי, ובעבר הקפסאיצין - שגורם לתחושת הצריבה והחריפות בפלפל, נמצא כמפחית דלקתיות בגוף, מסייע למטבוליזם, תורם לירידה במשקל ואפילו משפר את אוכלוסיית חיידקיי המעיים.

צוות החוקרים בראשותו של פרופסור לו צ'י, בדקו שאלונים של חצי מיליון מבוגרים בסין בגילאי 30 עד 79, שהשתתפו במחקר בין השנים 2004-2008 בו דיווחו על מצבם הבריאותי, צריכת האלכוהול והמזון שלהם, עם דגש על זה החריף.

פלפל צ'ילי. ShutterStock
מוסיפים טעם וזמן לחיים/ShutterStock

במעקב שנערך אחריהם במהלך השנים נמצא כי אנשים שאכלו פלפל חריף במזון פעם או פעמיים בשבוע הורידו את הסיכון שלהם למוות מוקדם בכ-10 אחוזים. אלה שאכלו חריף 3-7 פעמים בשבוע היו בסיכון מופחת של 14 אחוזים למות מוות מוקדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הכי טוב לאכול אותו טרי

אכילת מזונות חריפים נמצאה גם כקשורה לסיכון נמוך יותר למוות ממחלות מסוימות, כמו סרטן, מחלות לב איסכמית ומחלות בדרכי הנשימה. לפלפל צ'ילי טרי הייתה ההשפעה המגנה החזקה ביותר נגד מוות ממחלות אלה, כך נמצא.

כעת החוקרים טוענים כי יש צורך במחקר נוסף, אך הם אומרים כי הגדלת הצריכה של מזון חריף, אפילו באופן מתון תיתן לאלה הצורכים אותו הגנה מספקת. למרות זאת, בגלל שצ'ילי הוא לרוב רק עוד תבלין מבין תבלינים נוספים שמוספים לאוכל, קשה לקבוע אם הוא זה שמאריך חיים.

  • עוד באותו נושא:
  • פלפל חריף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully