וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוהט: הקשר המפתיע בין חשק מיני לפלפל חריף

16.12.2014 / 14:06

תמיד תהיתם מה גורם לחלק מהגברים להיות זכרי אלפא? עכשיו יש תשובה. פלפל חריף, וכמה שיותר ממנו. הכינו את הדמעות

גבר אוכל פלפל חריף. ShutterStock
זה פלפל בפה שלך או שאתה שמח לראות אותי?/ShutterStock

מהיום חריף לא רק לוהט בפה, אלא גם במיטה. מחקר צרפתי חדש מצא כי גברים עם רמות טסטוסטרון גבוהות, שקשורות להתנהגות "גברית" כמו לקיחת סיכונים וחשק מיני מוגבר, אוהבים אוכל חריף.

המחקר, שעתיד להתפרסם בתחילת השנה במגזין Physiology and Behavior, נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת גרנובל, וכלל 114 גברים בגילאי 18 עד 44. הגברים שבניסוי נתבקשו לשבת ולאכול ארוחה שכללה פירה תפוחי אדמה עם רוטב פלפלים חריף ומלח. הממצאים העידו כי אצל אלה שאכלו הרבה מהרוטב החריף נמצאה גם רמה גבוהה של טסטוסטרון, שאותרה בבבדיקת רוק פשוטה. לצריכת המלח לעומת זאת לא היה קשר לרמות ההורמון בגוף.

על פי המחקר, קפסאיצין, החומר הכימי הפעיל שנותן לפלפל את החריפות שלו, נקשר לרמות גבוהות של טסטוסטרון, הורמון המין הזכרי העיקרי. הורמון זה קשור להתנהגות דומיננטית אצל גברים, כמו גם לאגרסיביות ותעוזה, כך כתבו החוקרים. רמות נמוכות של ההורמון לעומת זאת נקשרו למצבי רוח ירודים ואף לדיכאון.

מעלה את רמות האדרנלין

ד"ר אלן הירש, חוקר טעם וריח אמר לחדשות ABC כי הקשר בין לקיחת סיכונים לאוכל חריף הוא ברור מבחינתו. "יש סברה שאומרת שאנשים שלוקחים סיכונים הם חסרי אדרנלין, כך שהם לוקחים סיכונים כדי לעודד את היצור שלו ובכך להרגיש יותר טוב. זו הסיבה שהם יעבדו בעבודה מסוכנת וזו הסיבה שהם גם אוכלים חריף - שניהם יכולים לגרום לתחושה של כאב מתון, מה שמעלה את רמות האדרנלין", טען.

אף שהקשר בין גבריות לאכילת חריף היה חזק, החוקרים טרם הצליחו לפענח את המנגנון בעטיו אנשים אוהבים או לא אוהבים אותו, אך הם כתבו כי גורמים חברתיים, פסיכולוגיים וגנטיים הם המשתנים העיקריים.

  • עוד באותו נושא:
  • פלפל חריף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully