וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שכואבת לכם הבטן אחרי שאתם אוכלים מוצרי חלב

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 8:31

בפרק החדש של "תזונה על הפרק" גיל אבידור-אלוני מארחת את הדיאטנית רוני ברוך כדי להבין אם מוצרי חלב הם אכן בריאים כמו שתמיד חשבנו, ולמי בכל זאת מומלץ להימנע מהם

שבועות - חג מוצרי החלב - עוד רגע כאן, ועבור לא מעט אנשים מדובר באירוע שגורם ללא מעט בלאגן בבטן. בפרק השמיני של "תזונה על הפרק" גיל אבידור-אלוני מארחת את רוני ברוך - דיאטנית בכירה ביחידה לתזונה וביחידה למחלות תפקודיות של מערכת העיכול במכון הגסטרואנטרולוגי באיכילוב ויו"ר פורום גסטרו בעמותת עתיד, כדי להבין האם מוצרי חלב באמת בריאים כמו שתמיד חשבנו - ולמי בכל זאת מומלץ להימנע מהם.

על פי הערכות, כ-70 אחוזים מאוכלוסיית העולם הבוגרת סובלת מאי סבילות ללקטוז - סוכר החלב. המצב נגרם בשל מחסור (מלא או חלקי) באנזים בשם לקטאז שאחראי על פירוק הלקטוז. כשהלקטוז אינו מפורק, התוצאה עלולה להיות כאבי בטן, שלשולים, גזים ונפיחות.

אם אתם חוששים שגם אתם נפלתם לסטטיסטיקה הזו, ישנן שתי דרכים עיקריות לבחון את זה: הראשונה - להסיר מוצרי חלב מהתפריט. מצבכם השתפר? יופי. יתכן וזו הייתה הסיבה לבלאגן. הדרך השנייה היא באמצעות תבחין נשיפה, בדיקה הנעשית בצום של 12 שעות ולאחר יממה בה לא צרכתם כלל מוצרי חלב.

עוד בוואלה!

סויה, שקדים או שיבולת שועל: איך בוחרים תחליף חלב?

לכתבה המלאה
גיף פרמזן. Giphy
יש גבינות שגם אנשים שרגישים ללקטוז יכולים ליהנות מהן. פרמז'ן/Giphy

מידת הרגישות משתנה מאדם לאדם. לכן, גם אם אובחנתם עם אי סבילות ללקטוז, ייתכן ועדיין תוכלו ליהנות ממוצרי חלב. תוכלו לעשות זאת על ידי צריכה של מוצרים דלים בלקטוז, ובהם גבינות קשות כמו פרמז'ן, קוטג', יוגורט, וכמובן - חלב ומוצרים דלים ונטולי לקטוז.

אם אינכם סובלים מאי סבילות ללקטוז, ואינכם נמנעים מחלב מסיבות אידאולוגיות, זיכרו שלמוצרי חלב ישנם יתרונות בריאותיים רבים. למשל - הם מהווים מקור לחלבון איכותי וזמין, ותורמים לבריאות העצם. עם זאת, חשוב לצרוך אותם בחוכמה ולבחור במוצרים דלים בשומן, ללא תוספת סוכר, ולהעדיף לצרוך אותם בצורתם המותססת כמו במקרה של יוגורט או גבינות דלות בשומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully