וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועות זה בדיוק הזמן לנסות את התזונה הכי בריאה שיש

נועה אברהם ורוני זינגר

עודכן לאחרונה: 16.5.2021 / 7:26

שבועות נחשב לחג של גבינות ומתוקים, אבל האמת היא שחג הקציר הוא בדיוק הזמן לנסות תזונה דלת סוכר ופחמימות. סלט גדול, פלטת גבינות וכוס יין לבן ישכנעו אתכם שאנחנו צודקות

גיף ירקות. Giphy
זה אמור להיות חג הירקות, לא חג מוצרי החלב. ארגז ירקות/Giphy

בישראל כמו בישראל, כל חג ומסורת הארוחות שלו. האוכל הוא מרכז מפגשי המשפחה והחברים, ואנשים שמבקשים לתרגל תזונה בריאה תמיד נכנסים ללחץ: "אבל יש חג, והאוכל כל כך טעים, איך אצליח?". בוודאי שאפשר להצליח. כי תרגול תזונה מאוזנת ובריאה מתאים לכל ימות השנה, לכל חג, מועד ומפגש, כל עוד יודעים לבחור את המזון שנכנס לנו לפה ולא אוכלים על אוטומט.

שבועות, שהוא "החג הלבן" הפך להיות גם חג שהתזונה בו מתמקדת סביב מוצרי חלב, אבל האמת היא שדווקא החג הזה מאפשר ארוחות נפלאות שבהן אפשר לחגוג בכל הכוח את חג החקלאות וכל טוב השדה והמטע, ולתרגל תזונה דלת סוכר ופחמימות. את החג הזה אפשר הפעם בהחלט להקדיש לארוחה טבעית, מלאת ירקות וצבע, שלא מרגישה כמו התפשרות.

יותר ירקות, פחות פחמימות

אם תעצרו רגע לחשוב מה אתם אוכלים במהלך היום, קרוב לוודאי שתגלו שהתזונה שלכם מבוססת בעיקר על פחמימות מסוגים שונים ועל מזונות שיש בהם סוכר מוסף. בעידן שבו מדברים כל כך הרבה על רגישות למזון כזה או אחר, שכחנו שה-בעיה של התזונה העולמית היא אכילה עודפת של פחמימות וצריכה מופרזת של סוכר מוסף.

עוד בוואלה!

למה אנחנו כל כך אוהבים לאכול פיצה?

לכתבה המלאה

לכן, הגיע הזמן להתפכחות, להבין מהי פחמימה איך אפשר לצמצם אותה ולאכול יותר חלבונים ושומנים (כן, לא לפחד מהם כמו שלימדו אותנו שנים) ולהתחיל לקרוא רשימת רכיבים כדי להבין איפה הסוכר המוסף מסתתר ואיך אפשר לבחור אחרת. כשתעשו את זה, ותגלו שאפשר לחיות בלי סוכר, תמצאו שאתם גם מאזנים את רמות הסוכר בדם, יורדים במשקל, משפרים רמות שומנים בדם, משפרים את מראה העור והאנרגיה ועוד.

סלט ברוקולי, אפונת שלג ואבוקדו. מתן שופן, מערכת וואלה!
הרבה יותר קרוב לאיך שהטבע רצה שנאכל. סלט ברוקולי ואפונת שלג/מערכת וואלה!, מתן שופן

זה נשמע מורכב, אבל זה לחלוטין אפשרי, ושבועות זה זמן נהדר להתחיל את השינוי. ביסוס ארוחה קודם כל על ירקות מבטיחה אוטומטית, כמעט תמיד, אכילה של מזון פחות מעובד ומתועש והרבה יותר קרוב לאיך שהטבע רצה שנאכל. אמנם, גם ירקות הם פחמימות, אלא שההבדל הדרמטי בין גלוקוז הירקות לבין מאכלים אחרים היא העובדה שהירק מגיע עם הרבה מאוד סיבים תזונתיים. כלומר, הגוף עובד קשה כדי לפרק את הסוכר הזה שנמצא בירק ועל כן מאפשר ספיגה איטית יותר של סוכר בדם.

בירקות יש כמובן גם יופי של ויטמינים. הידעתם שבפלפל למשל יש לא פחות ויטמין C מאשר בתפוז והרבה פחות סוכר? זו לבד היא סיבה נהדרת לאכול אותם ורצוי מכל הצבעים הקיימים. ובמדעי התזונה ועולם הרפואה כבר יודעים להצביע על סגולות הירקות לפי הצבע שלהם. צלחת נכונה באמת תהיה צלחת משמחת וצבעונית, כלומר מגוונת בכל אבות המזון ומגוונת בכל צבעי הירקות שיש.

ארוחות שבועות, קצת אחרת

בארוחת שבועות ירקות לא חייבים לככב רק בסלט, והם נפלאים גם בהקפצה, בבישול ובטיגון. הם נהדרים באופן טרי וגולמי, נהדרים בקציצה או בתוך פשטידה ותבשיל ארוך בתנור. אם אתם טבעונים אפשר להכין שולחן שמבוסס על תבשילי קטניות, סלטי עדשים, טופו מוקפץ והרבה סוגים של ירקות בסלטים או כאנטיפסטי.

יצרנים במדבר חוות נאות. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
גבינות טובות ממש לא צריכות לחם. גבינה של חוות נאות/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

אם אתם בכל זאת רוצים מוצרי חלב בארוחה שלכם, אין נפלא מפשטידות ירק שונות המשלבות גבינות עזים טובות וללא תחתית בצק, מגשי סלמון אפוי בתנור עם שמן זית ולימון, סלטים שונים על בסיס ירקות, אנטי פסטי, קינואה עם עדשים כתומות ומגש גבינות מסוגים שונים במרכז השולחן. גבינות בשלות וטובות לא מיועדות למריחה על הלחם אלא לאכילה ככה, כמו שהן עם כוס יין לבן ויבש. מה צריך יותר מזה?

אורח חיים מצומצם סוכר ופחמימות קל לתרגול בכל מקום ובכל זמן כל עוד לומדים איך להסתכל על האוכל קצת אחרת. השנה במקום לחגוג בלבן תחגגו צבעוני, עם הרבה ירקות וללא סוכר.

רוני זינגר ונועה אברהם, דיאטנית, הן המייסדות של "Refeed אתגר ללא סוכר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully