וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה ממבט ראשון: האם זה באמת דוחה ומסוכן לנשק כלבים בפה?

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 11:37

מאי ומשה מחתונמי מפגינים זוגיות דביקה במיוחד, כשרק דבר אחד מאיים על ההרמוניה - ריי הכלב של מאי, והעובדה שהיא מנשקת אותו על פיו. אז החלטנו לבדוק האם זה באמת הרגל מחריד כמו שמשה חושב, והאם זה מסכן את בריאותה של מאי. הנה התשובות

חתונמי פרומו 2022/צילום: קשת 12

כל אדם שמאמץ כלב יודע שמדובר באהבה ענקית, כזו שכמעט קשה להכיל. וכל מי שעוקב אחרי מדור הבריאות שלנו, יודע שהאהבה שהכלב מעניק טובה מאוד לגוף ולנפש. לכן, צופי חתונמי נחצו אתמול לשניים - בעלי כלבים שלחלוטין מבינים מדוע מאי מתייחס לריי כאילו הוא הבן שלה, מנשקת וישנה איתו בלילה, ואנשים שפחות מתחברים לכלבים שהצליחו להבין את הרתיעה של משה מההרגלים האלה ממש.

אז החלטנו לבדוק האם יש סיבה הגיונית לרתיעה של משה מהקרבה הפיזית של מאי לכלב שלה, ומה בדיוק קורה לנו בגוף כשמנשקים כלב על פיו או נותנים לו ללקק את אזור הפנים.

נתחיל בזה שהפה של כל היצורים החיים הוא בעצם חלקו הראשון של מערכת העיכול, כתוצאה מכך תפקידו הוא להתחיל את תהליך העיכול של המזון שהכלבים צורכים. לצורך כך יש בו רוק/ ריר שעוזר בתחילת התהליך של פירוק המזון אך גם שאריות של המזון או חלקיקים אחרים הנכנסים לפה (וכלבים כידוע מכניסים הכל לפה).

מאי מחתונה ממבט ראשון מנשקת כלב בירח הדבש בניס. קשת 12, צילום מסך
זה מסוכן לנשק בפה כלבים? מאי וכלב זר בירח הדבש/צילום מסך, קשת 12

במהלך ההיסטוריה רווחה אמונה בעמים מסוימים שלריר של כלבים יש סגולות מרפא, ובמצרים העתיקה אף נתנו לכלבים ללקק פצעים בכדי להביא להחלמה. אבל עובדה זו נכונה אך רק באופן חלקי. במחקר גדול משנת 2018 שבדק את הרכב הריר של כלבי לברדור וביגל מצאו כי הוא מכיל אנזימים, חומרים נוגדי דלקת, היסטמינים שמזרזים תגובת חיסון וחלבונים נוספים שפוגעים במיקרובים השונים. אבל לצד זה, הריר מכיל גם חיידקים ווירוסים שונים שעלולים לסכן אותנו באופן חמור, כמו כלבת, סלמונלה וקמפילובקטר - חיידק הגורם לשלשול. החיידקים האלה מסוכנים במיוחד אם ננשכים על ידי הכלב או באים במגע עם הצואה שלו, אבל בהחלט יכולים לעבור גם דרך הרוק.

ברוק של כלבים שנם גם פרזיטים שונים (תולעים) שמועברים באופן אורו-פקליות (או במילים פשוטות - ליקוק שאריות צואתיות). סכנה בריאות נוספת היא אלרגיה - בעוד שרוב האנשים חושבים שאלרגיות נגרמות מפרוותו של הכלב, בעצם הריר וליקוק הפרווה הם הגורמים העיקריים לאלרגיה.

אבל למרות כל האמור, אנחנו לחלוטין ממליצים למשה לשחרר את הרתיעה המוזרה שלו מכלבים ולהתמסר. זה יעשה לו רק טוב. מחקרים רבים (מאוד) מראים כי כלבים מיטיבים עם בני אדם, בכל גיל ובכל מצב.

מחקרי עבר הוכיחו כי ילדים שגדלים עם כלבים וחתולים הם בעלי אינטלגנציה רגשית מפותחת יותר ובעלי חמלה רבה יותר בהשוואה לילדים שלא גדלים עם בעלי חיים. מחקר אחד אף הראה שיפור בכישורים החברתיים של ילדים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי בזכות גידול של חיית מחמד. מחקר אחר מאוניברסיטת וויסקונסין שבחן את ההשפעות של כלבים על פעוטות, מצא כי ילדים שבביתם היה כלב בהיותם פעוטות נטו לפתח הרבה פחות אלרגיות מסוג אטופיק דרמטיטיס, וצפצופים בנשימה, בהשוואה לילדים שגדלו ללא כלב.

כלב במיטה. Giphy
מעלה את רמות ההורמון שגורם להרגשה טובה - סרוטונין. כלב/Giphy

והיתרונות שבגידול חיות בית אינן רק נחלתם של ילדים. מחקרים שונים הראו כי טיפול בבעל חיים מוביל להורדת לחץ הדם וקצב הלב, מפחית את הורמון הלחץ קורטיזול ומעלה את רמות ההורמון שגורם להרגשה טובה - סרוטונין. בשנים האחרונות גם הוכחו יתרונות של טיפול בבעלי חיים עבור חולי אלצהיימר.

מחקר חדש אפילו מצא כי 10 דקות בלבד עם חבר בעל ארבע רגליים סייעו למטופלים הסובלים מכאבים פיזיים בחדר המיון. החוקרים במחקר הנוכחי סיכמו כי "משחק עם כלבים לבדו הוכח ככזה שמעלה את האוקסיטוצין והדופמין, ויוצר רגשות חיוביים" - ואת זה אין ספק שכל משתתפי העונה הנוכחית של חתונה ממבט ראשון צריכים, בעיקר משה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully