וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הדבר המדהים שכלבים עושים לבריאות שלנו

מחקר שבדק את ההשפעה של כלבים על חולים בחדרי מיון מצא את מה שכל חובב כלבים יודע - מדובר בתרופה המושלמת לחלק מהמכאובים. הנה כל הפרטים >>>

למקרה שעוד לא ידעתם - כלב הוא בהחלט חברו הטוב של האדם. מחקר חדש מצא כי 10 דקות בלבד עם חבר בעל ארבע רגליים סייעו למטופלים הסובלים מכאבים בחדר המיון. התוצאות תומכות במה שחובבי כלבים בכל מקום חשדו זה מכבר - אהבת כלבים מרפאה כל תחלואה, וגם מספקת מעט אופטימיות לחולים ולצוות הרפואי המתמודד עם לחץ בשגרה אבל במיוחד בשנתיים האחרונות של הקורונה.

"יש לא מעט מחקרים שמראים שחיות מחמד הן חלק חשוב מהבריאות שלנו בדרכים שונות. הן מניעות אותנו, הן מקימות אותנו, מספקות לנו שגרה, וכמובן ישנו הקשר בין אדם לחיה", אמרה מחברת המחקר הראשית, קולין דל, יו"ר המחקר ב-One Health and Wellness ופרופסור באוניברסיטת ססקצ'ואן. אבל במחקר הנוכחי ביקשו לבדוק משהו אחר - איך כלב משפיע על רמות הכאב הפיזי שאשים חווים.

המחקר, שפורסם בכתב העת PLOS One, ביקש יותר מ-200 מטופלים בחדר המיון לדווח על רמת
הכאב שלהם בסולם מ-1 עד 10 (עם 10 כרמת הכאב הגבוהה ביותר). לקבוצת ביקורת לא הייתה התערבות לכאב שלהם, בעוד שהמשתתפים בקבוצה השנייה קיבלו 10 דקות עם כלב טיפולי. התוצאות הראו כי אלה שקיבלו את הביקור מהכלבים דיווחו על פחות כאבים.

כלב במיטה. Giphy
חיה מושלמת. גיף של כלב/Giphy

פרופ' דל אמרה כי היא מקווה שמחקר זה יביא סוף לשאלה האם כלבי טיפול באמת מועילים בהקשר רפואי, ויגרום לאנשים להתחיל לשאול כיצד הם עוזרים וכיצד לשלב אותם טוב יותר עם צוותי בריאות. "צוותי שירותי חירום יכולים לחוות מצוקה מוסרית הנובעת מחוסר יכולתם לעמוד בציפיות שלהם לטיפול מיטבי. לנוכחות של כלב טיפול יש לא רק את היתרונות של תמיכה בחוויית המטופל, אלא היא גם משמשת נחמה למטפלים", אמרו החוקרים.

אז מה יש בכלבים שכל כך עוזר לנו ומרגיע?

בראש ובראשונה, סביר להניח כי עצם בילוי הזמן עם יצור שמשמח אותך ולא מבטל את הרגשות שלך - גורם להרגיש טוב יותר. מחקרים אחרים הראו כי כלבים מפחיתים מתח, חרדה, דיכאון, מקלים על בדידות, מעודדים פעילות גופנית ומשפרים את הבריאות הכללית של בעליהם.

בנוסף, הראיות מצביעות גם על כך שחשיפה לכלבים מייצרת רמת לחץ קלה המסייעת לתינוקות לפתח מנגנוני התמודדות נאותים לניהול חרדה ואיום, ואנשים עם כלבים נוטים לסבול מלחץ דם נמוך יותר וסיכון נמוך יותר למחלות לב. השורה החתונה של אחד החוקרים: "רק משחק עם כלבים לבדו הוכח ככזה שמעלה את האוקסיטוצין והדופמין, ויוצר רגשות חיוביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully