וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להירגע: חיות המחמד שלכם לא ידביקו אתכם בקורונה

מקרה אחד שהתרחש בהונג קונג לפני כשבוע וכלל כלב שנמצא חיובי לנגיף הקורונה גרם ללא מעט דאגה בקרב בעלי כלבים. כעת מומחים אומרים כי אין מה לדאוג וחיות מחמד לא נדבקות ומעבירות את הנגיף, וארגון הבריאות העולמי גיבה זאת בהצהרה רשמית

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נגיף הקורונה ממשיך להלחיץ רבים ולהעלות שאלות רבות שהתשובות עליהן עדיין לא לגמרי ברורות. שאלה אחת נוגעת לחיות המחמד שלנו. דיווח שהגיע מהונג קונג בשבוע שעבר ועסק בכלב מסוג פומרניאן שנמצא חיובי לווירוס העלה דאגה בקרב בעלי כלבים וחתולים, וגרם לרשויות בסין להזהיר בעלי חיות מחמד שלא להתנשק איתם. כעת מומחים מסכימים שחיות המחמד שלכם לא נמצאות בסיכון להידבק בנגיף, כך שאין סיכוי שיפיצו אותו הלאה וידביקו אתכם. הערב (חמישי) אף חיזק ארגון הבריאות העולמי את הקביעה, כשהוציא הודעה רשמית לפיה כלבים לא יכולים להיות נשאים של קורונה.

על פי מחלקת החקלאות, הדייג והשימור בהונג קונג (AFCD), הכלב, שהיה שייך לחולה בנגיף הקורונה, נשא את הנגיף בפה ובאפו. לפי הדיווחים, לא נראה אצלו כל סימן למחלה. יכול להיות שבמקרה זה הועבר הנגיף מהאדם, שאושר כי הוא סובל מ- COVID-19, לכלב, על פי ד"ר וויל סנדר, ראש המגמה הווטרינרית המשותפת לתואר שני בבריאות הציבור באוניברסיטת אילינוי.

אבל רוב החתולים והכלבים לא נמצאים בסיכון, ולא סביר שהם ישאו את הנגיף סביבם וידביקו בני אדם אחרים, הסביר סנדר. "נכון לעכשיו, אנשים צריכים להיות מודאגים באופן מינימאלי מזה שווירוס הקורנה ישפיע על חיות המחמד שלהם", אמר סנדר ל-Insider. "נראה שהנגיף מותאם היטב להתפשטות בין אנשים, ולכן לא סביר שהוא יעבור לכלבים או חתולים".

כלבים בשנגחאי עם מסכות נגד וירוס הקורונה בסין, פברואר 2020. רויטרס
אין סיבה להכנס לפאניקה. כלבים בשנגחאי עם מסכות/רויטרס

על פי ארגון הבריאות העולמי, אין שום סיבה להיכנס לפאניקה לגבי חיות מחמד כקורבנות או נשאים של נגיף הקורונה, מכיוון שאין שום הוכחה לכך שהם יכולים להידבק. במקרה של הכלב בהסגר שנמצא חיובי, יתכן שזה היה מקרה של זיהום סביבתי, או אפילו פגם בבדיקה, כך על פי ההסתדרות האמריקאית לרפואה וטרינרית (AVMA).

אם המשפחה שלך בריאה, וחיות המחמד שלך בבית והן לא באות לעיתים קרובות במגע עם בעלי חיים אחרים, סביר להניח שהם לא נמצאים בסיכון, כך על פי האיגוד הרפואי הווטרינרי באורגון. אם אתם כן רוצה להגן עליהם, כדאי לאמץ את אותם הרגלים שהיית עושה בכל עניין בריאותי אחר, יעץ סנדר.

"באותו אופן שבו אתה יכול להגן על חיות מחמד בכל יום, שיטות העבודה המומלצות כוללות לוודא שחיית המחמד שלך מחוסנת, לעבור בדיקות וטרינריות פעם בשנה לפחות, ולקחת טיפול מניעתי נגד תולעים ופרעושים וקרציות", אמר. המרכז למניעת מחלות ומניעתן ציין כי לא דווח על בעלי חיים שנדבקו בארצות הברית.

הגורם החשוב ביותר במניעת נגיף הקורונה ממשיך להיות שטיפת הידיים במים וסבון. ובלי קשר לדאגות לנגיף, תמיד כדאי לשטוף את הידיים לאחר שבאתם במגע עם בעלי חיים, ובמיוחד עם הרוק שלהם. הסיבה לכך היא שהם יכולים להעביר חיידקים כמו אי קולי וסלמונלה, העלולים לגרום לשלשולים והקאות, כמו גם סוגים מסוימים של טפילים. חתולים וכלבים יכולים לעיתים גם להעביר חיידקים שבמקרים נדירי ביותר עלולים לגרום לזיהומים חמורים בבני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully