וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך ומסתבך? מדענים גילו שני זנים שונים של קורונה

5.3.2020 / 11:02

אם נדמה לכם שהמצב לא יכול להחמיר, מגיעות החדשות האלה ממחקר שנערך על ידי מדענים בסין. החוקרים הצליחו לזהות שני זנים שונים של הנגיף, כאשר אחד מהם הרבה יותר אגרסיבי

-

בווידאו: משרד הבריאות בהודעה דרמטית לחוזרים מאירופה

חידת הקורונה הולכת ומסתבכת: חוקרים בסין מצאו ששני סוגים שונים של נגיף הקורונה החדש גורמים לתחלואה הגבוהה ברחבי העולם, זן אחד יותר אגרסיבי, ואחד פחות. הממצאים האלה מצביעים על כך שהנגיף עבר מוטציה לפחות פעם אחת.

במחקר ראשוני שפורסם השבוע, מדענים מבית הספר למדעי החיים באוניברסיטת פקין בבייג'ינג ומכון פסטר בשנגחאי ניתחו 103 דגימות של הנגיף וגילו כי סוג אגרסיבי יותר של נגיף הקורונה, אותו כינו L, היווה בערך 70 אחוזים מההתפרצות הנוכחית, בעוד 30 אחוזים היו קשורים לסוג הפחות אגרסיבי, אותו כינו S.

סוג הנגיף האגרסיבי יותר נמצא שכיח בשלבים המוקדמים של ההתפרצות בוווהאן - העיר הסינית בה התגלה לראשונה COVID-19 בסוף השנה שעברה. אולם מתחילת ינואר, התדירות של סוג זה פחתה. ככל הנראה בגלל הצעדים הקיצוניים שנקטה ממשלת סין במקרים הקשים יותר של המחלה - מה שגרם לזן האגרסיבי פחות להיות מתחת לראדר. החוקרים אמרו כי תוצאותיהם מצביעות על התפתחות וריאציות חדשות של מקרי COVID-19 "שככל הנראה נגרמו על ידי מוטציות וסלקציה טבעית ולא רק שחלוף של מולקולות DNA".

"ממצאים אלה תומכים מאוד בצורך דחוף במחקרים מקיפים נוספים המשלבים נתונים גנומיים, נתונים אפידמיולוגיים ותרשימים של התסמינים הקליניים של חולים במחלת נגיף COVID-19", אמרו.

עוד בוואלה!

מה הדרך הטובה ביותר להגן על עצמנו מנגיף הקורונה?

לכתבה המלאה

החוקרים הזהירו כי נתונים שנבדקו במחקר היו עדיין "מוגבלים מאוד", והדגישו כי יהיה צורך במחקרי מעקב אחר מערך נתונים גדול יותר בכדי להשיג "הבנה טובה יותר" של ההתפתחות והאפידמיולוגיה של COVID-19. הממצאים פורסמו ב-National Science Review, כתב העת של האקדמיה הסינית למדעים.

נגיף הקורונה. NIAID-RML, צילום מסך
"מוטציות וסלקציה טבעית". נגיף הקורונה/צילום מסך, NIAID-RML

המחקר מגיע זמן קצר לאחר שארגון הבריאות העולמי אישר כי הנגיף המתפשט במהירות הדביק יותר מ- 95,000 אנשים ברחבי העולם, עם לפחות 3,286 מקרי מוות. הרוב המכריע של המקרים הללו דווח בסין, אם כי מספר מקרי ההידבקות החדשים מעבר לים עתה עלה על אלה שבסין.

דרום קוריאה, איטליה, איראן וגרמניה רשמו בימים האחרונים עליה חדה במקרים של הנגיף הדומה לשפעת, כאשר מדינות רבות, ביניהן ישראל, הטילו מגבלות נסיעות על אזורים שנפגעו מהנגיף ברחבי העולם. ההתפרצות התפשטה כעת ליותר מ-70 מדינות, בעוד שארגון הבריאות העולמי הזהיר כי COVID-19 עשוי להגיע בקרוב לרוב "אם לא לכל" המדינות ברחבי העולם.

נכון להיום (חמישי) המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר מווירוס הקורונה, מלבד סין, הן דרום קוריאה (5,766 מקרים ו-35 מקרי מוות), איראן (2,922 מקרי הדבקה ו-92 מקרי מוות) ואיטליה (3,089 מקרי הדבקה ו-107 מקרי מוות). בארה"ב דווח על לפחות 159 מקרים ו-11 מקרי מוות, עם ארבעה מקרים חדשים שדווחו בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully