וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם לא היגיינים מספיק כדי להימנע מקורונה: כדאי שתלמדו את הדרך הנכונה לשטוף ידיים

8.3.2020 / 0:07

רובנו לא שוטפים את הידיים כפי שצריך - כלומר, אנחנו לא שומרים על היגיינה נכונה שעוזרת למנוע הפצת חיידקים. דווקא עכשיו, כשנגיף הקורונה מתפשט גם אצלנו, הגיע הזמן ללמוד איך עושים את זה נכון

הדרך הנכונה לשטוף ידיים/World Health Organization (WHO)

בסרטון - ככה צריך לשטוף ידיים, על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO)

דווקא עכשיו - עם התפשטות נגיף הקורונה שהגיע כבר לכמעט 70 מדינות - השמירה על היגיינה עשויה להציל חיים. לצערנו, מדריך להסרת חיידקים שפורסם בשבוע שעבר ברחבי אירופה חושף כי רובנו לא שוטפים ידיים טוב מספיק כדי להימנע מהדבקה בקורונה ובווירוסים אחרים. מדענים ומומחים מאמינים כי הדרך היעילה ביותר למנוע הדבקה הוא לשמור על היגיינה טובה דרך שטיפה תכופה של הידיים - אך מוכיחים שגם שוטפי הידיים האובססיביים אינם עושים את זה נכון - ונופלים בעיקר בשלב הסיבון.

על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (ה-CDC), שטיפת ידיים נכונה מצריכה יותר מסתם שפשוף קל של הידיים בסבון. הארגון ממליץ לשטוף ידיים בפרקי זמן תכופים יותר (לפחות 5 פעמים ביום), להימנע ממגע במשטחים שרבים נגעו בהם לפניכם - ולעקוב אחר 11 השלבים לשטיפת ידיים, כפי שתוכלו לראות בתמונה.

השלבים לשטיפת ידיים בברז:

שלבים לניקוי ידיים בברז. ירון זילברשטיין, עיבוד תמונה
שלבים לניקוי ידיים בברז/עיבוד תמונה, ירון זילברשטיין

ככה תנקו את הידיים בדרך הנכונה

"הצעד הראשון הוא לשטוף את הידיים במים נקיים וזורמים (חמים או קרים), לסגור את הברז ולהוסיף סבון", כך נכתב, "עם הסבון יש להקציף את הידיים שלכם היטב על ידי שפשופן זו בזו עם הסבון. הקציפו את גב הידיים שלכם, בין האצבעות ומתחת לציפורניים". השלב השלישי הוא המקום בו רבים נופלים: ה-CDC ממליץ לקרצף את הידיים למשך 20 שניות לפחות. אתם בטוח שוטפים מהר יותר. "לבסוף, שטפו את הידיים היטב מתחת למים נקיים וזורמים והשתמשו במגבת נקייה כדי לייבש את הידיים או יבשו אותן באוויר".

במקרה שנמנע מכם לשטוף את הידיים במים וסבון, מומחים אמרו כי חומר חיטוי (אלכוג'ל) עם 60 אחוזי אלכוהול הוא אלטרנטיבה ראויה. חומרי חיטוי עשויים להפחית במהירות את מספר החיידקים בידיים. עם זאת, ה-CDC מיהרו להצביע על כך שהחומרים הללו לא מגינים מכל סוגי החיידקים וייתכן שהם לא יעילים באותה מידה כמו שטיפה במים וסבון כשהידיים מלוכלכות או שמנוניות. "הם עלולים לא להסיר כימיקלים מזיקים מהידיים כמו חומרי הדברה ומתכות כבדות", נכתב באתר שלהם.

גיף שטיפת ידיים עם סבון. Giphy
השקיעו 20 שניות לפחות בסיבון הידיים/Giphy

אז מתי מומלץ לשטוף ידיים?

לפני, במהלך ואחרי הכנת אוכל, לפני שאוכלים, לאחר קינוח אף, שיעול או התעטשות, לפני ואחרי הטיפול במישהו חולה הסובל מהקאות או שלשולים, לפני ואחרי טיפול בחתך או פצע, לאחר שימוש בשירותים, לאחר החלפת חיתול או ניקיון של ילד שהשתמש בשירותים, לאחר נגיעה בבעל חיים, מזון לחיות או צואה של בעלי חיים ולאחר זריקת הזבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully