וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מסכה, בלי ידיים, בלי מכשיר ייבוש: טיפים בריאים להצבעה נטולת קורונה

נכון, קצת מפחיד לצאת בימים אלה למקומות ציבוריים, אבל זו לא סיבה לוותר על זכותכם הדמוקרטית לקבוע (שוב) מי יוביל את הספינה המשוגעת הזו. כדי שתוכלו לעשות זאת רגועים יחסית, אספנו את כל כללי ההיגיינה שחשוב לשמור עליהם בקלפי

משרד הבריאות

הבהלה מנגיף הקורונה עלתה מדרגה בימים האחרונים עם דיווחים על חולי קורונה בישראל, ועוד ועוד אנשים שמוצאים את עצמם בבידוד ממושך. אף שהדאגה הזו מוצדקת, ואכן מוטב לעשות כל שניתן כדי לצמצם חשיפה לנגיף הזה, זה לא תירוץ להישאר היום בבית ולא ללכת להצביע. כדי שתוכלו לצאת אל הקלפי הקרובה לביתכם בלב רגוע, יחסית, אספנו את כללי הזהירות שאתם צריכים להכיר.

ראשית, בהנחה שאתם בריאים, אתם לא צריכים לצאת אל הקלפי עם מסכה, שכן היעילות של המסכות הללו מוטלת בספק. מה שכן חשוב לזכור הוא שנגיף הקורונה עלול להישאר על משטחים במשך חמש שעות, ולכן יש כמה כללי היגיינה שאתם חייבים ליישם אחרי שאתם בוחרים פתק ומשלשלים אותו לקלפי.

מיד אחרי שאתם יוצאים מהקלפי כדאי לחטא את הידיים בחומר אלכוהולי. אך זה לא מספיק - הדרך הנכונה ביותר להיפטר מחיידקים היא שטיפת ידיים יסודית. מחקרים רבים הוכיחו בעבר כי הדרך הטובה ביותר לנקות ידיים היא מים וסבון, משום שג'ל חיטוי אמנם הורג חיידקים, אך לא מסלק לכלוך, שאריות או חומר אורגני. לכן, כשאתם יוצאים מהקלפי תתחילו בחיטוי ידיים, ומיד לאחר מכן לכו לשטוף אותם היטב. בכל מקרה, אל תיגעו עם הידיים בעיניים או בפה עד שלא תהיו בטוחים שניקיתם אותם היטב, מכיוון שגם ריריות העיניים יכולות להוות מסלול הדבקה לגוף, וגם משום שרבים מהנגיפים עוברים באמצעות מגע בין יד מזוהמת לפה.

איך נשמרים מקורונה. אינפוגרפיקה, עיבוד תמונה
איך נשמרים מקורונה/עיבוד תמונה, אינפוגרפיקה

שטיפת ידיים יעילה צריכה להימשך 20 שניות לפחות, ולמרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעה יש הוראות פשוטות לביצוע שטיפת ידיים נכונה:

1. יש להרטיב את כפות הידיים במים זורמים נקיים (חמים או קרים, זה לא משנה), לסגור את הברז ולמרוח עליהן סבון.

2. לשפשף את הידיים המרוחות בסבון כדי להקציף אותן - לא לוותר על גב כף היד, בין האצבעות ומתחת לציפורניים. קרצוף הידיים אמור להימשך לפחות 20 שניות.

3. לשטוף את הידיים היטב תחת מים זורמים נקיים.

4. לסיום, יש לייבש את הידיים - במגבת נקייה או באוויר.

מתקן מגבות נייר בשירותים ציבוריים. ShutterStock
הדרך הבטוחה ביותר לנגב ידיים. מגבות נייר/ShutterStock

שימו לב לסעיף הרביעי, ייבוש הידיים צריך להיות במגבת נייר או באוויר, ולא במכשירי הייבוש הפזורים בתאי שירותים, משום שעל פי דיווחים שונים מהשנים האחרונות הם עלולים להפיץ לא מעט חיידקים.

וטיפ אחרון לסיום, אחרי שאתם מייבשים את היידיים במגבת נייר, השתמשו בה כדי לפתוח את דלת תא השירותים ואל תעשו זאת בידיים חשופות - שכן, כאמור, נגיף הקורונה נשאר על משטחים במשך חמש שעות. ואנחנו ממליצים לאמץ את הטיפ הזה גם לימים שאחרי הקורונה.

איך מצביעים אנשים בבידוד?

5,630 האנשים השוהים בבידוד (ביתי בלבד) ולא סובלים מתסמינים יוכלו להצביע בקלפיות מיוחדות. לעומת זאת, חולים ששוהים במתקן הבידוד המיוחד בבית החולים שיבא לא יוכלו להצביע. במשרד הבריאות הדגישו כי הגעתם של בעלי זכות ההצבעה השוהים בבידוד מותרת כל עוד הם אינם סובלים מחום, שיעול או קשיי נשימה - המהווים תסמינים לתחלואה בקורונה.

מרכז הבידוד לחולי קורונה שהוקם בבית החולים שיבא , 4 בפברואר 2020. בועז אפרת, מערכת וואלה!
השוהים כאן לא יוכלו להצביע. מרכז הבידוד בשיבא/מערכת וואלה!, בועז אפרת

משרד הבריאות פרסם שורת הנחיות על מנת למנוע את הפצת הנגיף בקלפיות הייעודיות:

1. הבוחר יגיע לקלפי בבידוד, ברכב פרטי (ולא בתחבורה ציבורית), לא יעשה שימוש במעליות ויעטה מסכת פה אף או בד זמין אחר לכיסוי הפה והאף. אם הבוחר מגיע עם מלווה, גם על המלווה להיות חבוש במסכה.

2. עם הגעתו, ימתין הבוחר לתורו מחוץ לקלפי תוך שמירת מרחק של שני מטרים מהסובבים, ותוך הימנעות ממגע בחפצים במקום.

3. כשיגיע תורו להזדהות בפני מזכיר ועדת הקלפי, יניח הבוחר את אמצעי הזיהוי על השולחן מחוץ למקום הקלפי ויסיר את המסכה לצורך זיהויו וישיבה לפניו לאחר מכן. אם הגיע ללא מסכה, יעטה מסכה אותה יקבל בעמדת החיטוי, יחטא את ידיו בתכשיר על בסיס אלכוהול ויעטה כפפות.

4. הבוחר ימלא את ההצהרה כי הוא מבקש לבחור בקלפי המיועדת לשוהים בבידוד בית ואת פרטיו על גבי המעטפה החיצונית. את העט יש להשליך לפח ייעודי.

5. בתום ההצבעה, ולאחר צאתו ממקום הקלפי, יאסוף הבוחר את אמצעי הזיהוי שלו. לאחר שלקח את אמצעי הזיהוי יסיר הבוחר את הכפפות וישליכן לפח האשפה מחוץ למקום הקלפי.

לרשימת הקלפיות הייעודיות לשוהים בבידוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully