וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעלים לא מחסנים נגד כלבת, והסכנה הגדולה כבר בפתח

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 8:11

נתונים של משרד החקלאות מעלים כי שיעור הכלבים המחוסנים נגד כלבת ירד. לא רק שהסכנה למחלה הקשה הולכת ועולה, נשיכה של הכלב שלכם עלולה לעלות לכם ביוקר

האם אנו נמצאים על סף התפרצות מחלת כלבת? ייתכן, אם לוקחים בחשבון את הירידה במספר בעלי הכלבים שמקפידים לחסן את כלבם, על פי נתונים חדשים שמפרסם משרד החקלאות. על פי הסקירה, ב-2021 חוסנו 390,931 כלבים מתוך 576,361 - נתון שמשקף שיעור התחסנות של 68.9 אחוזים. חישוב ממוצע שלוש השנים האחרונות מעלה כי שיעור הכלבים המחוסנים עומד על 69.53 אחוזים בלבד.

האיום שנשקף לשלום הציבור ממחלת הכלבת אינו סיכון רעיוני בלבד. במרוצת השנים האחרונות הזהיר משרד הבריאות לא אחת מפני כלבים משוטטים שחלו בכלבת ושעלולים בנשיכתם להדביק במחלה קשה זו. כך, למשל, רק לפני מספר שבועות פרסם המשרד אזהרה על כלב בר משוטט נגוע בכלבת בחוות ינאי, על יד חצור הגלילית, בגליל העליון. במקרה אחר, תן שאובחן כחולה בכלבת נלכד במטעי קיבוץ ברעם השוכן על גבול לבנון, זאת לאחר ששני בני אדם הותקפו על ידי תנים שככל הנראה היו נגועים בכלבת באזור הגליל המערבי. במשרד הבריאות מציינים כי במרוצת שנת 2021 אובחנו 28 בעלי חיים כנגועים בכלבת, מהם 26 נמצאו באזור הצפון. עוד מצוין כי בחודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית בכמות בעלי החיים שהתגלו כחולי כלבת באזור הצפון.

כלב מוכה כלבת. ShutterStock
לא סיכון רעיוני בלבד. כלב מוכה כלבת/ShutterStock

בתוך כך, משרד החקלאות מפרסם נתון נוסף, מטריד לא פחות: עליה בלתי מבוטלת במספר נשיכות הכלבים. מנתוני המרכז הארצי לרישום כלבים במשרד החקלאות, עולה כי במרוצת שנת 2021 דווח על 2,273 נשיכות, בעוד בשנת 2019 עמד המספר על 2015 'בלבד'. במסגרת הדו"ח, נבחן גם שיעור הכלבים המסוכנים שנשכו: מדובר על 137 אירועים כאלו שדווחו במרוצת השנה החולפת, נתון שמשקף שיעור של 6.02 אחוזים מכלל הנשיכות. סך כל הנשיכות בשלוש השנים האחרונות עומד על 6,476.

עוד בוואלה!

זה הדבר המדהים שכלבים עושים לבריאות שלנו

לכתבה המלאה
סטטיסטיקה כלבים 2022. יחצ,
הנתונים/יחצ
סטטיסטיקה כלבים 2022. יחצ,
מספר הכלבים המחוסנים/יחצ
נשיכות כלבים. יחצ,
סטטיסטיקת נשיכות כלבים/יחצ

לדברי עו"ד אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין ומומחה לדיני ביטוח, החזקת כלב לא מחוסן בכלבת מהווה מעשה רשל שעשוי לסבך מאוד את מחזיקו, במקרה והכלב ינשוך. מעבר להיבטים הפליליים, עשוי בעליו של הכלב למצוא את עצמו מתמודד עם תביעת נזיקין וחיובו בתשלום פיצויים בהיקף של עשרות או מאות אלפי שקלים, כתלות באופי וגובה הנזק שנגרם.

בנוסף, מציין עו"ד ורשה, כי מעיון בפסיקה עולה כי במרוצת 2021 שילמו בעלי כלבים פיצויים בהיקף של מאות אלפי שקלים לאחר שכשלו בניסיונותיהם לשכנע את בית המשפט כי לא התרשלו.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully